XPeng uluslararası stratejisini daha da geliştiriyor ve Avrupa’daki üretimi önemli ölçüde genişletmek istiyor. Çinli elektrikli otomobil girişimi şu ana kadar Avusturya’daki fason üretici Magna International ile çalışıyor. Başkan Yardımcısı Brian Gu’ya göre bu işbirliği yalnızca daha geniş bir yerelleştirmenin başlangıcına işaret ediyor.
Automobilwoche’un haberine göre, Avrupa’da üretim, şirketin yalnızca 2024’ün sonundan bu yana Çin ithalatına uygulanan yüksek AB vergilerinden kaçınmasının bir yolu değil. Aynı zamanda kıtada kalıcı bir varlık için bir temel oluşturması da gerekiyor.
Kasım ayının başında Gu, “Magna fabrikasının şu anda ihtiyaçlarımızı karşılayabileceğini” ancak uzun vadede XPeng’in daha büyük düşündüğünü vurguladı. Şöyle açıkladı: “Bu, Avrupa’da yerelleşme yolundaki ilk adımımız”, şirketin fason üretimden daha fazlasını hedeflediğini açıkça ortaya koyuyor. Ancak yönetici, Avrupa’daki olası tesislerine ilişkin spesifik bilgilerden kaçındı.
Magna, Ağustos ayında Graz fabrikasında XPeng için üretime başlarken, üretici Çin’deki zorlu fiyat rekabetinden ve aşırı kapasiteden kaçmak için giderek daha fazla dış pazarlara yöneliyor. G6 ve G9 modelleri başlangıçta Avusturya’da üretilecek ve sedan ve SUV gibi diğer araçlarla desteklenecek.
Avrupa’daki genişlemeye paralel olarak XPeng, Güneydoğu Asya’da da kendine yer edindi. Temmuz ayından bu yana şirket, Endonezya’da araçların Çin’de üretilen CKD kitlerinden monte edildiği bir fabrika işletiyor. Üretici ayrıca Orta Doğu ve Kuzey Afrika’ya da ihracat yapıyor ve Latin Amerika pazarına girmeyi planlıyor. Uzun vadede bu pazarların tamamına sadece ihracatla değil, yerli üretimle de hizmet verilmesi gerekiyor.
Gu, “Küresel lider olmak isteyen hiçbir otomotiv şirketi, yalnızca ihracat yoluyla başarıya ulaşamadı. Üretim ve Ar-Ge’den satış ve marka oluşturmaya kadar yerelleştirilmiş faaliyetler çok önemli” dedi.
Yılın ilk dokuz ayında XPeng’in küresel satışları, önceki yıla göre üç kattan fazla artarak 313.200 adede yükseldi. Çin dışındaki teslimatlar yüzde 125 artışla 29.700 araca yükseldi.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany
































































































