Mercedes-Benz, ticari araç Citan ve T-Serisi üretimi sonlandı

®
Çok Okunanlar

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı...

Türkiye’nin Traksiyoner Akü Lideri İnci GS Yuasa

Türkiye’nin Traksiyoner Akü Lideri İnci GS Yuasa, HOW Fuarı’nda Güçlü Ürün Portföyüyle Yer Alıyor...  Türkiye traksiyoner akü segmentinin lideri İnci...

Max Verstappen’i umutlandıran zafer

Formula 1'de Max Verstappen, Bakü'deki zaferinin ardından pilotlar sırlaması lideri Oscar Piastri ile arasındaki farkı 69 puana indirdi. İki...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli...

Aon, Formula 1takımı Scuderia Ferrari HP’nin sponsoru oldu

Aon, Formula 1'in en köklü takımlarından Scuderia Ferrari HP ile uzun süreli bir sponsorluk anlaşması imzaladı. Monza'daki İtalya Grand...

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW ve MINI markalı...

BYD Türkiye, “Teknoloji Şovu”na TEKNOFEST İstanbul’da Devam Etti

YD Türkiye, Kemerburgaz’da inşa ettiği özel alanda YANGWANG U8 ve YANGWANG U9’un benzersiz yeteneklerini sergilediği nefes kesen teknoloji şovunun...
Mercedes-Benz, ticari araç stratejisinde Citan ve T-Serisi modellerinin üretimini 2025 ortasında sonlandırma kararı aldı.
Mercedes-Benz, ticari araç segmentindeki stratejisini gözden geçirerek önemli bir değişiklik kararı aldı. Şirket, daha az kârlı olan küçük van pazarından çekilerek, odağını orta ve büyük segment araçlara kaydırıyor. Bu karar doğrultusunda, Citan ve T-Serisi modellerinin üretimi 2025 yılının ortalarında tamamen durdurulacak.
Mercedes-Benz yetkilileri tarafından yapılan açıklamada, yeni stratejinin “kârlı segmentlerde büyüme” hedefi doğrultusunda belirlendiği ifade edildi. Reuters’a konuşan şirket sözcüsü, “Ürün portföyümüzü yeniden yapılandırıyoruz. Bu doğrultuda, yatırımlarımızı optimize ederek 2025 itibarıyla küçük van segmentinden çıkacağız” dedi.
Alman üreticinin bu kararı, sadece ürün gamındaki bir sadeleşmeden öte, aynı zamanda elektrikli mobilite planlarında da yeni bir sayfa açıldığını gösteriyor. Özellikle Citan ve T-Serisi’nin elektrikli versiyonlarının da üretimden kaldırılacak olması, bu alandaki yeni stratejinin işaretlerini veriyor.
Citan ve T-Serisi’nin üretimden kaldırılması, Mercedes-Benz’in uzun süredir Renault ile sürdürdüğü iş birliğinin de sonu anlamına geliyor. Citan daha çok ticari kullanıcıları hedeflerken, T-Serisi bireysel ve aile kullanımı için tasarlanmıştı. Her iki modelin Renault Kangoo altyapısıyla üretildiği biliniyor.
Bu gelişmeyle birlikte Mercedes-Benz, küçük van segmentinde süregelen ortaklıkları sonlandırırken, rekabetin daha yüksek olduğu bu pazardan çıkma kararlılığını da gözler önüne seriyor.

Diğer Haberler

Max Verstappen’i umutlandıran zafer

Formula 1'de Max Verstappen, Bakü'deki zaferinin ardından pilotlar sırlaması lideri Oscar Piastri ile arasındaki farkı 69 puana indirdi. İki yarış öncesine kadar şampiyonluklarına kesin...

Hamilton, “Öylece durup hiçbir şey yapamayız” diye yazdı “Verecek bir şeyin varsa, bana katılırsan minnettar olurum.”

Lewis Hamilton Gazze Soykırımının Sona Ermesi Çağrısında Bulundu, Küresel Yardım Çabalarının Başlaması Çağrısında Bulundu... Lewis Hamilton, İsrail'in Gazze'ye yönelik soykırımını kınamak için küresel bir nüfuz...

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK ile Başladı “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla bir dünya markası olan Karsan, dünya çapında gerçekleştirdiği başarılarına...

Otomotiv şirketlerinin yüzde 86’sı yapay zekâya yatırım yapıyor

KPMG'nin “Küresel Otomotiv Yöneticileri” anketine göre sektördeki her üç yöneticiden biri üç yıl içinde iş modellerinin tamamen değişeceğini öngörürken, otomotiv şirketlerin yüzde 86'sı yapay...

Aon, Formula 1takımı Scuderia Ferrari HP’nin sponsoru oldu

Aon, Formula 1'in en köklü takımlarından Scuderia Ferrari HP ile uzun süreli bir sponsorluk anlaşması imzaladı. Monza'daki İtalya Grand Prix'siyle başlayan iş birliği; hız,...

TÜSED’den Yedek Parça Tedarik Süreçlerine Dair Çözüm Çağrısı

60 Milyar TL’lik Yedek Parça Tedariki Sigorta Eksperlerinin Yönetiminde TÜSED Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği Yönetim Kurulu, sigorta sektöründe kritik öneme sahip olan yedek parça tedarik...

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW ve MINI markalı 40 bin bağlantılı otomobil, sürücülerine...