AEM Teknolojisi ile Elektrik Motorlarında Yeni Bir Dönem

®
Çok Okunanlar

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F,...

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam...

Stellantis ve Tofaş, Hafif Ticari Araç Üretim Anlaşması İmzaladı

Stellantis ve Tofaş, “K9” modelinin hafif ticari araç ve combi versiyonlarının çoklu enerji platformlarında üretimine yönelik, stratejik bir anlaşma...

Leapmotor B05’in Dünya, B10’un ise Avrupa Prömiyerini Bir arada Gerçekleştirdi

Elektrikli mobilitenin öncü temsilcilerinden Leapmotor, yeni nesil iki önemli oyuncusunun tanıtımını bir arada gerçekleştirdi. IAA Mobility 2025’e güçlü bir...

Mercedes-Benz Group AG Yönetim Kurulu Başkanı Ola Källenius

Mercedes-Benz “Welcome Home” vizyonunu somutlaştıran, ikonik tasarım ve dijital zekânın standartlarını yeniden tanımlayan, her yönüyle bir süperstar olan tamamen...

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Advanced Electric Machines Ltd. (AEM), küresel otomotiv ve ulaşım sektörleri için dünyanın en sürdürülebilir elektrikli araç motorlarını tasarlamak ve üretmek vizyonuyla İngiltere’de kurulmuş olup, yeni teknoloji elektrik motorları geliştirmiştir. AEM’in bu motorları, üretim sırasında karşılaşılan birçok zorluğu ele almaktadır. Sürdürülebilir elektrikli araçların benimsenmesi, yeşil bir gelecek umudunu gerçekleştirebilir.

AEM, alternatif ürünlerinin en az mevcut teknolojiler kadar güçlü, tork yoğun ve verimli olmasını sağlamak için yenilikçi çözümler sunarken elektrikli araçların mümkün olduğunca sürdürülebilir olmasını sağlamaya çalışmaktadır.

Sürdürülebilir Elektrikli Ulaşım için Zorlukların Üstesinden Gelmek

AEM’in kurucusu Dr. James Widmer şunları söyledi: “Elektrikli araçların (EV) dezavantajları yok değil. Geri dönüşüm ve nadir toprak madenciliği uygulamaları elektrikli ulaşımın önündeki en büyük engeller. Dahası, alternatif çözümler en az mevcut teknolojiler kadar güçlü, tork yoğun ve verimli olmalıdır. Elektrikli araçların gerçekten sürdürülebilir olması için değişime açık olmak şarttır. Bu gerçekleşirse, gerçekten yeşil bir geleceğe bugünden ulaşılabilir.”

“Performansı Artırıyor ve Maliyetleri Düşürüyoruz”

Dr. Widmer, geleneksel sabit mıknatıslı makinelerin yıllardır otomotiv üreticilerinin tercih ettiği motorlar olduğuna ve tarihsel olarak elektrikli araçlar için en etkili çözüm olarak görüldüğüne dikkat çekti. Ancak, “Bu motorlarla ilgili sorunlar sadece çevresel değil, aynı zamanda göreceli maliyet ve karmaşıklıktır. Bazı üreticiler nadir toprak elementleri içermeyen seçeneklere geçtikçe, kendilerini verimlilik ve performanstan ödün verirken buluyorlar. Bazı durumlarda, artan boyut ve kullandıkları alternatif malzemeler çözümlerini daha da az sürdürülebilir hale getiriyor. İşte bu noktada AEM öne çıkıyor. Çözümümüz bu endişeleri ortadan kaldırıyor; nadir toprak mıknatıslarını motor tasarımından çıkarırken aynı zamanda verimliliği artırıyor, performansı yükseltiyor ve maliyetleri düşürüyoruz.”

Tamamen Geri Dönüştürülebilir

Dr. Widmer, AEM tarafından kullanılan malzemelerin, geliştirilen motorların kullanım ömürlerinin sonunda daha kolay geri dönüştürülmesini sağladığını ve böylece daha az e-atık ortaya çıktığını vurguladı. Widmer, “Bunun çevre üzerinde son derece olumlu bir etkisi var. Rotor mıknatıslarını elektrik çeliği ile değiştirdik. Bu değişiklik aynı zamanda kısa devre akımları veya sabit mıknatıslı motorlarda meydana gelebilecek yüksek voltaj artışları olmadan operasyonel riskleri de azaltıyor. Bu aynı zamanda arıza durumunda daha güvenli arıza modları anlamına gelir. Ayrıca, mıknatıssız motorlarımız mıknatıslanma sorununu ortadan kaldırdığı için daha yüksek sıcaklıklarda daha tutarlı bir şekilde çalışabilir ve aracın termal yönetim sistemini basitleştirebilir.”

 “Basit, sağlam ve verimli” 

Dr. Widmer verimlilik konusuna da değinerek şunları söyledi: “Motorlarımızın yüksek hızlarda çalışırken sabit mıknatısın manyetik akısına karşı mücadele etmesi gerekmiyor. Bu, sabit mıknatıslı motorlarda akım akışını artırarak telafi edilmesi gereken bir zorluktur. Sonuçta bu, sistemin verimliliğini düşürür.

Motorlarımıza enerji verilmediğinde serbest dönerler. Bu avantajlar, bazı müşterilerin tipik bir araç sürüş döngüsü boyunca geleneksel sabit mıknatıslı motorlara kıyasla verimlilikte %12’ye varan bir artış öngördüğünü göstermiştir. Sürdürülebilir elektrikli araçların benimsenmesi yeşil bir gelecek umudunu gerçekleştirebilir.”

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...