AEM Teknolojisi ile Elektrik Motorlarında Yeni Bir Dönem

®
Çok Okunanlar

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Advanced Electric Machines Ltd. (AEM), küresel otomotiv ve ulaşım sektörleri için dünyanın en sürdürülebilir elektrikli araç motorlarını tasarlamak ve üretmek vizyonuyla İngiltere’de kurulmuş olup, yeni teknoloji elektrik motorları geliştirmiştir. AEM’in bu motorları, üretim sırasında karşılaşılan birçok zorluğu ele almaktadır. Sürdürülebilir elektrikli araçların benimsenmesi, yeşil bir gelecek umudunu gerçekleştirebilir.

AEM, alternatif ürünlerinin en az mevcut teknolojiler kadar güçlü, tork yoğun ve verimli olmasını sağlamak için yenilikçi çözümler sunarken elektrikli araçların mümkün olduğunca sürdürülebilir olmasını sağlamaya çalışmaktadır.

Sürdürülebilir Elektrikli Ulaşım için Zorlukların Üstesinden Gelmek

AEM’in kurucusu Dr. James Widmer şunları söyledi: “Elektrikli araçların (EV) dezavantajları yok değil. Geri dönüşüm ve nadir toprak madenciliği uygulamaları elektrikli ulaşımın önündeki en büyük engeller. Dahası, alternatif çözümler en az mevcut teknolojiler kadar güçlü, tork yoğun ve verimli olmalıdır. Elektrikli araçların gerçekten sürdürülebilir olması için değişime açık olmak şarttır. Bu gerçekleşirse, gerçekten yeşil bir geleceğe bugünden ulaşılabilir.”

“Performansı Artırıyor ve Maliyetleri Düşürüyoruz”

Dr. Widmer, geleneksel sabit mıknatıslı makinelerin yıllardır otomotiv üreticilerinin tercih ettiği motorlar olduğuna ve tarihsel olarak elektrikli araçlar için en etkili çözüm olarak görüldüğüne dikkat çekti. Ancak, “Bu motorlarla ilgili sorunlar sadece çevresel değil, aynı zamanda göreceli maliyet ve karmaşıklıktır. Bazı üreticiler nadir toprak elementleri içermeyen seçeneklere geçtikçe, kendilerini verimlilik ve performanstan ödün verirken buluyorlar. Bazı durumlarda, artan boyut ve kullandıkları alternatif malzemeler çözümlerini daha da az sürdürülebilir hale getiriyor. İşte bu noktada AEM öne çıkıyor. Çözümümüz bu endişeleri ortadan kaldırıyor; nadir toprak mıknatıslarını motor tasarımından çıkarırken aynı zamanda verimliliği artırıyor, performansı yükseltiyor ve maliyetleri düşürüyoruz.”

Tamamen Geri Dönüştürülebilir

Dr. Widmer, AEM tarafından kullanılan malzemelerin, geliştirilen motorların kullanım ömürlerinin sonunda daha kolay geri dönüştürülmesini sağladığını ve böylece daha az e-atık ortaya çıktığını vurguladı. Widmer, “Bunun çevre üzerinde son derece olumlu bir etkisi var. Rotor mıknatıslarını elektrik çeliği ile değiştirdik. Bu değişiklik aynı zamanda kısa devre akımları veya sabit mıknatıslı motorlarda meydana gelebilecek yüksek voltaj artışları olmadan operasyonel riskleri de azaltıyor. Bu aynı zamanda arıza durumunda daha güvenli arıza modları anlamına gelir. Ayrıca, mıknatıssız motorlarımız mıknatıslanma sorununu ortadan kaldırdığı için daha yüksek sıcaklıklarda daha tutarlı bir şekilde çalışabilir ve aracın termal yönetim sistemini basitleştirebilir.”

 “Basit, sağlam ve verimli” 

Dr. Widmer verimlilik konusuna da değinerek şunları söyledi: “Motorlarımızın yüksek hızlarda çalışırken sabit mıknatısın manyetik akısına karşı mücadele etmesi gerekmiyor. Bu, sabit mıknatıslı motorlarda akım akışını artırarak telafi edilmesi gereken bir zorluktur. Sonuçta bu, sistemin verimliliğini düşürür.

Motorlarımıza enerji verilmediğinde serbest dönerler. Bu avantajlar, bazı müşterilerin tipik bir araç sürüş döngüsü boyunca geleneksel sabit mıknatıslı motorlara kıyasla verimlilikte %12’ye varan bir artış öngördüğünü göstermiştir. Sürdürülebilir elektrikli araçların benimsenmesi yeşil bir gelecek umudunu gerçekleştirebilir.”

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...