AB tarifeleri neden Çin’in Avrupa’daki elektrikli araç büyümesini yavaşlatmayacak?

®
Çok Okunanlar

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Çin elektrikli araçları (EV’ler), Avrupa Birliği’nin ek tarifeler getirmesine rağmen Avrupa’daki rekabet güçlerini korumaya hazırlanıyor.

Geçen ay düşürülen revize edilmiş oranlara rağmen, Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa pazarındaki varlıklarını genişletmeye devam etmesi bekleniyor.

Ağustos ayında AB, Çin’den otomobil ithalatına yönelik tarife oranlarını ayarlayarak büyük üreticilerin vergi yükünü azalttı.

CNBC’de yer alan bir rapora göre, Çin’in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan BYD, tarifesinin %17,4’ten %17’ye düşürüldüğünü görürken, Geely’nin oranı %19,9’dan %19,3’e düştü. Bir diğer önde gelen Çinli üretici olan SAIC de tarifesi %37,6’dan %36,3’e düşerek bir indirim aldı.

Bununla birlikte, araştırma grubu Rhodium, Çinli EV üreticilerini Avrupa’ya ihracat yapmaktan gerçekten caydırmak için tarifelerin %50’ye kadar çıkması gerektiğini belirtti. Tedarik zincirlerinin çoğunu kontrol eden BYD gibi dikey olarak entegre şirketler için eşiğin daha da yüksek olması gerekebilir.

AutoForecast Solutions Başkanı ve CEO’su Joseph McCabe’e göre, mevcut tarife oranlarının Çinli EV üreticilerinin Avrupa’daki planlarını önemli ölçüde bozması pek olası değil. Bu tarifelerin bazı zorluklar doğurmasına rağmen, aşılmaz bir engel olmaktan uzak olduğunu açıkladı.

McCabe, CNBC’ye verdiği demeçte, “Çin yapımı EV’lere yönelik tarifeler bir engel oluşturacak, ancak giriş için bir engel oluşturmayacak” dedi.

Ayrıca, AB ve Kuzey Amerika tarifeleri arasındaki farkın altını çizerek, Kuzey Amerika’nın çok daha sert tarifeler uygulamasına rağmen, Avrupa pazarının Çinli orijinal ekipman üreticileri (OEM’ler) ile daha fazla bağlantılı olmaya devam ettiğini belirtti.

Örneğin, Amerika Birleşik Devletleri Mayıs ayında Çin EV’lerine %100 tarife uyguladı ve Kanada geçen ay aynı şeyi yaptı.

Buna karşılık, AB’nin tarifeleri daha az şiddetlidir ve yerli üretimi teşvik etmek ile Çinli üreticilerle önemli bağları sürdürmek arasındaki hassas dengeyi yansıtmaktadır.

AB, Çin’in ithalatını sınırlamak için çalışırken, Çinli otomobil üreticileri sürekli olarak Avrupalı tüketiciler için uygun fiyatlı EV modelleri piyasaya sürüyor.

Bu yılın başlarında düzenlenen bir konferansta Çinli dev BYD, 21.550 doların altında fiyatla Dolphin modelini Avrupa pazarına tanıttı.

Dolphin, Çin Martı modelinin yeniden markalanmış bir versiyonudur ve Çin’in masaya uygun maliyetli seçenekler getirme yeteneğini sergiler.

Nispeten, Batılı bir EV üreticisinin en uygun fiyatlı seçeneklerinden biri olan Tesla’nın Model 3’ü, İngiltere’de 44.480 dolara satılıyor.

%17’lik ithalat tarifesiyle bile, BYD’nin Dolphin’i, Tesla’nın Çin’de üretilen Model 3’ünden yaklaşık 23.270 dolar daha ucuz olacak.

Çinli markaların artan rekabetine yanıt olarak, Alman otomobil üreticisi Volkswagen, 2027 yılına kadar yaklaşık 21.476 dolarlık bir fiyat noktası hedefleyen Avrupa için bütçe dostu bir EV piyasaya sürme planlarını duyurdu.

Bu, Avrupalı üreticilerin Çin’in satın alınabilirliğine uyma baskısını hissettiklerinin açık bir göstergesidir.

McCabe, “Artık kârlılık, pazar payının arka planında yer alıyor” yorumunu yaptı.

Yatırımcıların, kısa vadeli finansal performanslarından ziyade gelecekteki potansiyel büyümeleri için yenilikçi EV şirketlerini tercih etme eğiliminde olduklarını ve eski otomobil üreticilerinin sahip olmadığı bir avantaj olduğunu belirtti.

GROW Investment Group’un CIO’su William Ma, bu noktayı vurgulayarak, Çin EV pazarını %300 oran gibi aşırı tarifelerle dizginlemeye çalışmanın pratik olmayacağını da sözlerine ekledi. Ma, yakın tarihli bir CNBC röportajında, “Çin’deki EV endüstrisini gerçekten öldürmek zorunda kalırlarsa, tarifelerin %300’ünü koymak zorundalar, bu mantıklı değil” dedi.

McCabe ayrıca, Avrupa önlemlerinin çok agresif hale gelmesi durumunda Çin’den gelebilecek olası misilleme tarifeleri konusunda da uyardı.

Avrupa’nın tarife politikaları Çinli OEM’lere önemli zararlar verirse, Çin’in Avrupalı otomobil üreticilerine karşı kendi ticaret engelleriyle yanıt vermesi güçlü bir olasılıktır.

AB’nin Haziran ayında başlayan tarife tartışmaları, Çinli EV üreticilerine verilen “haksız sübvansiyonlar” olarak gördüğü şeylerle ilgili endişelerden kaynaklanıyor.

Bu sübvansiyonlar Avrupalı otomobil üreticileri için bir tehdit olarak algılanıyor ve AB, yerli sanayisini ekonomik zararlardan korumaya çalışıyor.

Bununla birlikte, Ma’nın işaret ettiği gibi, bu jeopolitik gerilimlerin yakın zamanda dağılması pek olası değil.

“Bu jeopolitik veya yaptırım önümüzdeki bir veya iki yıl boyunca kolayca ortadan kalkmayacak” tahmininde bulundu ve küresel EV manzarasının öngörülebilir gelecekte karmaşık kalacağını belirtti.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...