Çin, tükettiğinden yaklaşık 9 milyon daha fazla araç üretiyor ve bu da küresel bir arz fazlası yaratıyor. Ford ve GM, analistlerin on yılın sonuna kadar daha fazla hisse kaybı beklentilerinin etkisiyle not düşürdü.
Morgan Stanley, ABD otomobil endüstrisine ilişkin görünümünü revize ederek değerlendirmesini ‘Çekici’den ‘Sıralı’ya düşürdü ve tatbikatın bir parçası olarak General Motors, Ford ve Rivian dahil olmak üzere büyük ABD otomobil üreticilerinin notunu düşürdü.
Bu ayarlama, Çin’den gelen artan rekabet baskılarını, artan envanter seviyelerini ve yerli otomobil üreticilerini etkileyen satın alınabilirlik endişelerini yansıtıyor.
Çin’deki arz fazlası küresel piyasalarda baskı oluşturuyor GM, Ford ve Rivian için not düşürme Hisse fiyatları düştü
Rapor, şu anda tükettiğinden yaklaşık 9 milyon daha fazla araç üreten ve küresel bir arz fazlası yaratan Çin’in otomotiv endüstrisine işaret ediyor. Morgan Stanley analistleri, bu aşırı kapasitenin ABD de dahil olmak üzere uluslararası pazarlarda rekabeti yoğunlaştırmasının beklendiğini belirterek şunları kaydetti:
Bu birimler doğrudan ABD kıyılarına ulaşmasa bile, kilit ABD’li oyuncuların kaybettiği pay ve kârın ‘takas edilebilirliği’ burada evde baskı yaratıyor.
BYD ve Xpeng de dahil olmak üzere Çin’in yerli elektrikli araç (EV) üreticilerinin hızlı yükselişi, küresel otomotiv devlerini dezavantajlı duruma düşürüyor. Geleneksel otomobil üreticilerinin karşılaştığı artan zorlukların bir göstergesi, bu ayın başlarında Volkswagen’in maliyetleri düşürmek için tarihinde ilk kez Almanya’daki fabrikalarını kapatmayı düşünebileceğini duyurmasıyla geldi.
Revizyonun bir parçası olarak, Morgan Stanley birkaç önemli otomobil üreticisinin notunu düşürdü. General Motors’un hisse senedi notu, fiyat hedefi 47 dolardan 42 dolara düşürülerek Eşit Ağırlıktan Düşük Ağırlığa düşürüldü.
Not düşüşleri, Çinli otomobil üreticilerinin artan rekabeti, mevzuata uygunluk sorunları ve elektrikli ve otonom araç pazarlarındaki potansiyel zorluklarla ilgili endişeleri yansıtıyor.