Etkilenen araç sayısının 1,5 milyon olduğu belirlendi

®
Çok Okunanlar

Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Özgür Maraş: “ikinciyeni.com yeni yönetmeliğe hazır”

Anadolu Grubu’na bağlı Çelik Motor bünyesinde faaliyet gösteren araç kiralama şirketi Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Özgür Maraş, Gümrük...

Stellantis, Hidrojen Yakıt Hücreli Araç Liderlik Ekibini Güçlendiriyor

Stellantis NV, eski Naval Group yöneticisi Jean-Michel Billig'in 27 Haziran 2022'den itibaren hidrojen yakıt hücreli araç geliştirme Baş Teknoloji...

Ford Otosan’da ‘altın iz’ler bırakanlar ödüllerini aldı…

Türkiye otomotiv sanayinin istihdam lideri Ford Otosan, tarihinde iz bırakan çalışanlarını her yıl olduğu gibi bu yıl da ödüllendirdi....

Citroën, mart ayında da birbirinden özel kredi

CITROËN’DEN BENZERSİZ MART FIRSATLARI!  Citroën, mart ayında da birbirinden özel kredi imkânlarıyla yeni bir araç satın almak isteyenlere avantajlar sunuyor....

Fren arızası 1,5 milyondan fazla aracın geri çağrılmasına neden oldu. Bu geri çağırmanın maliyetinin 1 milyar doları aşabileceği belirtiliyor. Bu arada diğer Alman otomobil üreticileri de rekabetçi otomotiv sektöründe ayakta kalmak için mücadele ediyor.

Almanya’nın saygın otomotiv endüstrisi, artık önemli sorunlarla boğuşuyor. Çinli elektrikli araçlarla yaşanan yoğun rekabet ve küresel ekonomik dalgalanmalar nedeniyle Alman otomobil üreticileri artan baskılarla karşı karşıya kalıyor. Son BMW fren skandalı, sektörün kendi kendine açtığı yaraları daha da belirginleştirdi ve bir zamanlar tartışılmaz olan bu sektördeki daha derin sistemsel sorunları ortaya çıkardı.

BMW’nin fren skandalı sektörü sarstı, şirket şimdi de ciddi bir üretim hatasının sonuçlarıyla karşı karşıya.

Müşteriler ilk olarak Haziran 2022’de arızalı frenlerle ilgili endişelerini dile getirdiler.

Aynı yılın ekim ayına kadar, çok sayıda şikayetin ardından BMW kapsamlı bir inceleme başlatmadı. Geçtiğimiz ay tamamlanan soruşturmada, etkilenen araç sayısının 1,5 milyon olduğu belirlendi.

Sorunun çözümündeki gecikmenin BMW’ye 1 milyar dolardan fazla maliyet çıkarması bekleniyor ve bu durum şirketin hem mali hem de itibar açısından ciddi bir darbe anlamına geliyor.

Arızanın BMW’nin Macaristan fabrikasında devre kartlarındaki toz parçacıklarının fren performansının güvenilmez olmasına yol açtığı tespit edildi.

Ciddi bir olay bildirilmemiş olsa da geri çağırmanın boyutu sektör analistlerini şaşkına çevirdi.

Bochum Otomotiv Araştırmaları Merkezi Müdürü Ferdinand Dudenhoeffer, durumu büyük bir şok olarak nitelendirerek, sorunun ciddiyetini vurguladı.

Geri çağırmanın mali etkisi: 1 milyar dolardan fazla

Geri çağırmanın mali etkisinin, BMW’nin marka değerine ve itibarına verilen zararla birlikte 1 milyar doları aşması bekleniyor. Şirket, cari çeyrek için mali tahminlerini, kâr marjlarındaki düşüşü yansıtacak şekilde ayarladı.

BMW, Çin ve ABD’deki sert rekabet ortamında hacim hedeflerini karşılamakta zorlanıyor. Bu kriz, geri çağırmanın etkisiyle birleşince şirketin mali durumunu daha da zayıflatıyor.

Pazar içten yanmalı motorlu araçlardan elektrikli araçlara doğru evrilirken, Avrupa’nın bu alandaki performansı belirsizliğini koruyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...