Dijital Filo Buluşmaları’nda anlatıldı

®
Çok Okunanlar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 62,33...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik...

Lastik sektörünün mobilite lideri Brisa ve telematik dünyasının lideri Arvento’nun sponsorluğunda bu yıl ilk kez düzenlenen Dijital Filo Buluşmaları” Zorlu Center’da sektör liderlerini bir araya getirdi. 

Filo yönetimi alanında yenilikçi yaklaşımlar ve stratejilerin masaya yatırıldığı Dijital Filo Buluşmaları 2023, farklı alanlardan uzmanların bir araya geldiği panellerle sektör profesyonellerine ilham verdi. 

Lastik sektörünün mobilite lideri Brisa ve telematik dünyasının lideri Arvento’nun sponsorluğunda bu yıl ilk kez düzenlenen “Dijital Filo Buluşmaları” Zorlu Center’da gerçekleşti. Filo yönetimi sektöründe en iyi uygulamaları yaygınlaştırarak bu alanda kültür oluşturma amacını taşıyan etkinlik, geleceğin zorluklarına karşı etkili ve verimli yönetim süreçleri geliştirmeleri için sektör profesyonellerine ilham kaynağı olma yaklaşımıyla bu alanda bir dönüm noktası olma potansiyeli taşıyor.

Dijital Filo Buluşmaları, sektör profesyonellerine ilham kaynağı olacak panellere ev sahipliği yaptı. 300’ün üzerinde sektör profesyonelini katılımcı olarak bir araya getiren Dijital Filo Buluşmaları 2023te ticari araç filolarının yanı sıra OEM ve mobilite alanında faaliyet gösteren firmalardan yöneticiler, filo yönetimi operasyonlarından sorumlu kişiler, iş geliştirme ve strateji yöneticileri ile Ar-Ge sorumluları yer aldı.

Etkinlik, Brisa Pazarlama ve Uluslararası Pazarlar Genel Müdür Yardımcısı Evren Güzel ile Arvento Genel Müdürü Özer Hıncal’ın açılış konuşmasıyla başladı.

Evren Güzel filo yönetim süreçlerinin tasarlanabilmesi için ilham olmayı hedefleyerek bu yıl ilk kez Dijital Filo Buluşmaları’na öncülük ettiklerinin altını çizerek; “Brisa, bugün İzmit ve Aksaray’da son teknoloji fabrikaları, 3000’i aşkın çalışanı, güçlü ihracatı, Ar-Ge’si ile Türkiye lastik sektörünün aynı zamanda mobilitenin liderliğini üstleniyor. Yaptığımız yatırımlar ve iş birlikleri ile sektörde mobilite dönüşümüne öncülük ediyoruz. Lastiğin ötesini düşünerek mobilite dünyasına yenilikler getiriyoruz. Otomotiv sektörünün geleceğine bakıldığında; bağlantılı araçlar, otonom araçlar ve elektrifikasyon ön plana çıkıyor. Bu dönüşümün 2030’a kadar yaygınlaşmasını, 2050’de ise gerçekten tüm süreçlerin bu anlamda entegre olmasını bekliyoruz ve bu dönüşüme kapsamlı şekilde hazırlanıyoruz. Mobilite İşimizi Geliştirme yönünde en büyük adımımız 2022 yılında, telematik dünyasının lideri Arvento Mobil Sistemleri satın alarak, bünyemize katmamız oldu.  Brisa’nın ürünleri ve servis ağıyla Arvento’nun filo yönetim platformunu entegre ederek yenilikçi mobilite çözümlerini sektöre sunmaya hazırlanıyoruz.” dedi.

Türkiye’nin, Avrupa’daki ticari araç parkı büyüklüğünde ikinci sırada olduğunu belirten Güzel; “Filolaşma oranı Türkiye’de artık %85’lere ulaştı. Filoların farklı operasyon koşulları var. İnşaat hafriyat sahasında çalışan, maden sahalarında çalışan veya bir bölgeden bir bölgeye yük taşıyan, bunu tüketiciye ulaştıran ya da uluslararası taşımacılıkta çalışan filolar var. Biz Brisa’da filo çözümlerinde lastik tedariğine ek olarak lastiklerin yönetimini de üstleniyoruz. Lastiğin aracın altına girdiği ilk günden itibaren tüm yolculuğunu dijital ortamda takip ediyoruz. Arvento ile güç birliğiyle filoların hareketlilik verisini alıp bunu veri analitiğiyle işleyip bir lastik ne zaman filoya girdi, ömrünün hangi aşamasında, ne zaman rotasyon gerekiyor, ne zaman değiştirilmesi gerekiyor, ne zaman kaplamaya gitmesi gerekiyor gibi filolara maliyet düşüşü yaratacak programlarla danışmanlık veriyoruz. Hatta şoförün sürüş şeklinin maliyetlerine nasıl etki ettiği gibi dataları dahi sunabiliyoruz. Böylece filolarda operasyonel verimliliği, güvenliği ve kârlılığı garanti altına alıyoruz.” Dedi.

Arvento Genel Müdürü Özer Hıncal maliyetler ve iş süreçlerindeki verimliliğin, taşımacılıkta filo yönetimi alanında giderek daha fazla önem kazandığının altını çizerek ekledi; “Arvento olarak, filo yönetimi alanında gelişen teknolojilere hızlı şekilde adapte olan çözümlerimizle, operasyonel giderlerin kontrol edilebilir ve denetlenebilir olması için faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. 17 yıldır Türkiye’de pazar lideriyiz. Bugüne kadar 120 binden fazla müşterimiz oldu, 1 milyon 300 binden fazla araca bizim araç takip sistemlerimiz takıldı. Geçmişte bir aracın konumunu ve hızını göstermek büyük bir yenilikken bugün; birçok sensör, Can-Bus ve Dijital Takograf entegrasyonları ile aracın yakıt seviyesinden, motor devrine, dorsedeki sıcaklıktan lastik basınçlarına, sürücünün aracı ne kadar ekonomik veya güvenli kullandığına kadar yüzlerce veriyi anlık olarak işliyoruz. Şirketler filolarını tek merkezden kolayca yönetebiliyor, maliyetleri kontrol altında tutabiliyor.” dedi

Brisa ile güçlerimizi birleştirerek önemli bir adım attık diyen Özer Hıncal;  Brisa ile yaratılan sinerji sayesinde pazarlama ve satış sonrası hizmetlerde güçlerine güç kattıklarını, yakın zamanda beraber geliştirilen yeni ürünlerin de pazara çıkacağını ekleyerek; “Kalabalık, uzman ve heyecanlı bir kadro ile ve pazar lideri olmanın verdiği sorumlulukla hep bir sonrasına çalışıyoruz, bizi tercih eden müşterilerimize hep en iyisini sunabilmek için yarına hazırlanıyoruz.” dedi.

Yeni çağda telematik: Veriden Vizyona

Dijital Filo Buluşmaları, açılış konuşmaları ve Serdar Kuzuloğlunun sunumundan sonra başlayan Telematik Dünyasının Yarını” başlığı altındaki ilk oturum, Arvento Genel Müdürü Özer Hıncal’ın moderatörlüğünde gerçekleşti. Kullanıcı verilerinin işlenmesinin önemi üzerinde durarak, paylaşımlı mobilite ve bağlantılı araçların gelecekteki rolüne dikkat çeken Ford Otosan Bağlanabilirlik Mükemmeliyet Merkezi Lideri Talha Sağıroğlu, otomotiv sektöründeki elektrifikasyonun ertelenmesinin maliyet ve siyasi yansımaları hakkında bilgiler paylaştı. Başarsoft CEO’su Alim Küçükpehlivan, harita teknolojilerinin evrimini anlatırken, Quectel Wireless Solutions Bölge Satış Direktörü Onur Canıtez, 5G’nin telematik sektöründeki potansiyel dönüşümlerini ele aldı.

Güvenli ve verimli filolarda teknolojinin rolü

Halit Bolkan moderatörlüğünde gerçekleşen Daha Güvenli & Daha Ekonomik Filolar İçin Yeni Teknolojiler” başlığıyla ikinci oturumda, HED Academy Yönetici Direktör’ü Özgür Şener, sürücü hatalarının ve trafik kazalarının önemi üzerinde durdu. Eatron Technologies CTO’su Can Kurtuluş, sürücüsüz araçların geleceğine ışık tuttu. Optiyol Kurucu Ortağı Dr. Ozan Gözbaşı, rota optimizasyonlarının filo verimliliğindeki kritik rolünü vurgularken, ALD Automotive | LeasePlan Türkiye Genel Müdürü Türkay Oktay, filo sektöründeki maliyet dinamikleri ve elektrikli araçların yükselişini anlattı.

Geleceğin mobilitesinin inşası

Etkinliğin son oturumu olan Mobilitenin Geleceği”nde, Dr. E. Serdar Gökpınar moderatörlüğünde, geleceğin ulaşım çözümleri tartışıldı. Bridgestone Europe NV/SA Ticari Ürünler Planlama Genel Müdürü Maurizio Stecco, karbon emisyonlarını azaltma yönünde lastik teknolojilerinin gelişimine odaklandı. TEMSA CEO’su Tolga Kaan Doğancıoğlu, elektrikli ve hidrojenli araçların yarattığı dönüşümü ele aldı. Kordsa CEO’su İbrahim Özgür Yıldırım, araç malzeme teknolojilerinin geleceğini, Comodif CEO’su Serdar Urçar ise dijitalleşmenin otomotiv ve ulaşım sektörlerine etkilerini anlattı.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...