“Lojistik sektöründe çevreci düzenlemelere şehir içi taşımacılıktan başlanmalı”

®
Çok Okunanlar

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu Isuzu, dünyanın en itibarlı...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata...

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu sistem, elektrikli araçların yalnızca...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans ve verimliliğiyle deöne çıkan...

MENA Bölgesi’nin lider dijital taşımacılık platformu konumunda bulunan TruKKer, kurguladığı iş modeliyle lojistik sektörüne sürdürülebilir bir değer yaratıyor. Her geçen gün gelişen elektrikli araç piyasasının artık ticari araçlara da sirayet edeceğini düşündüklerini ve bu anlamda da sektöre yön vermeyi hedeflediklerini söyleyen TruKKer İcra Kurulu Üyesi-Avrupa & BDT Genel Müdürü Hakan Arıkan, “Son tüketici için üretilen elektrikli araçlar gibi, Türkiye’de üretilen bir elektrikli ticari araca da ihtiyacımız olacak. Bu noktada odaklanmamız gereken ilk konu şehir içi taşımacılık olmalı. Çünkü lojistik sektöründe, şehir içinde teslimat yapan 4 tonun altındaki araçları elektrikliye dönüştürmek ilk aşamada çok daha uygulanabilir” dedi.

Orta Doğu ve Orta Asya pazarlarında bölgenin en büyük karayolu taşımacılığı platformu olarak sektörün öncüsü olan TruKKer, sürdürülebilirlik hamlelerini hızlandırıyor. Bu yolda gelişmekte olan elektrikli araçların artık lojistik süreçlere de dahil edilmesi gerektiğinin ve bu hamleyle hem daha çevreci hem de daha tasarruflu taşımacılığın sağlanmasının mümkün olacağına dikkat çeken TruKKer İcra Kurulu Üyesi-Avrupa & BDT Genel Müdürü Hakan Arıkan “Karbon emisyonu ve karayolu taşımacılığı dediğimiz zaman, karayolu taşımacılığı tüm emisyonun %10’una, lojistik ise bunun %75’ine neden oluyor. Dolayısıyla toplamın neredeyse %7,5’i karayolu taşımacılığına dayanıyor. Bu nedenle daha dramatik önlemler almamız gerekiyor. Elektrikli araçlar da bunun önemli bir parçası. Tır, kamyon ve büyük araçların çevreye sunduğu zararı ortadan kaldırmamız gerekiyor.  Buradaki kritik nokta, ticari araçlardaki elektrik dönüşümünü ve hatta sonrasında hidrojen dönüşümünü gerçekleştirebilmek. Bu yolculukta, ilk fazda şehir içi teslimat taşımacılığına odaklanmamız gerekiyor. Sadece İstanbul’daki teslimat araçlarının elektrikliye dönüştürmesinin bile tek başına karbon emisyonunu olumlu etkileyeceğini belirtti.

“Lojistik sektöründe çevreci düzenlemelere şehir içi taşımacılıktan başlanmalı”

Türkiye’de tüketimin yüzde 40’ı İstanbul’da yapıldığına ve kısa mesafeli teslimat taşımacılığında İstanbul’un bir numaralı karbon emisyon kaynağı olduğuna dikkat çeken Arıkan; “Sadece İstanbul’da kargocuların eve teslimat yaptığı araçları elektrikliye dönüştürmek bile tek başına karbon emisyonunu çok etkiler. Personel servisleri ya da toplu taşıma araçlarını elektrikliye çevirmeye odaklansak bile çok iyi bir noktaya gelebiliriz. Biz de Dubai’den sonra bu nedenle İstanbul’u 2. pilot alan haline getirmeyi hedefliyoruz. Bunun için üretim, enerji, lojistik tarafını bir araya getirecek konsorsiyumlar kurulması gerekiyor. İstanbul’un karbon emisyonunun nereye geleceğini yıllar içinde hedeflemeli ve buna göre ilerlemeliyiz. Şehir içindeki fırsatı iyi değerlendirmemiz gerekiyor zira bu bölgede elektrikli araçlar, ortalama günde 250 kilometreden fazla yol yapmıyor bu nedenle menzil problemi yok, şarj istasyonu bu mesafe için yeterli” açıklamasında bulundu.

Tüketim ve e-ticaret sektörlerinde pilot çalışmalar başlayacak

Türkiye’de bu konuda yatırım fırsatlarını takip ettiklerini ve bu konuda öncü bir rol oynamayı hedeflediklerini söyleyen Arıkan, “Karbon ayak izini azaltmak, her yaptığımız işte önceliğimiz. Ancak 20 ton ve üzeri araçlar kullandığımız için öncelikle karbon ayak izini burada azaltmayı maalesef şu an önceliklendirmiyoruz. 4 tonluk bir alanda çalışarak dönüşümü mümkün kılma sorumluluğuyla çalışıyoruz. Kafamızdaki çözümün gerçekten sürdürülebilirlik açısından faydalı olacağından emin olmak istiyoruz. Önümüzdeki 1 yıl içerisinde elektrikli araçlara yönelik yatırımlarımızı duyurmaya başlayacağız. Kendi yazılımımız ve iş modelimizi dönüştürmeyi hedefliyoruz. Bu yeşil dönüşümün sektörde gelişmesi için çok önemli bir adım olacak. Dönüşüm hamlemizi, ayrı bir marka yaratarak gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Bu noktada araç tarafında üreticilerin katkısına, istasyon tarafında devlet desteğine ihtiyacımız var. Şu aşamada yerli ve yabancı batarya üreticileriyle görüşmeler halindeyiz. Elektrikli araçların yük sahipleriyle buluşabileceği bir sistem geliştirmek istiyoruz. İlk etapta uzun menzilli değil, ağırlıklı olarak hızlı tüketim ve e- ticaret sektörlerinde faaliyet gösteren 4 tondan küçük kısa menzilli elektrikli araçlar üzerine bir pilot çalışma yürüteceğiz çünkü şehir içi taşımacılıkta değişimi başlatmak ilk fazda çok daha uygulanabilir” dedi.

“Lojistik sektörü, karbon emisyonunun sadece görünen yüzü”

Karbon emisyonunun sadece üretimle bitmediğini ve taşıma, raflama, tedarik zinciri süreçlerinin tümünde yeşil dönüşümün gerektiğini belirten Arıkan, sürdürülebilir bir yapının organizasyonu için tüm oyuncuların sorumluluk alması gerektiğini belirtti. Arıkan sözlerine şöyle devam etti: “Ekosistemin tüm oyuncularının dönüşüme inandığı bir yapı gerekiyor. Bu süreç, tüketicinin tüketim sonrasında ambalajı ne yaptığına kadar takip edilmesi gereken bir zincir. TruKKer olarak bu konudaki hedeflerimizi ve şu an nerede olduğumuzu araştırdığımız önemli bir rapor hazırlıyoruz. Fizibilite tarafında dolar karşılığı getirisini ve karbon emisyonu karşılığını da hesaplıyoruz. Ortaya çıkan sonuçlar bizim attığımız adımları an ve an güncelliyor.”

Diğer Haberler

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun 50’nci yılını kutlamaya hazırlanan Petlas’ın...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi. Yıllık 90 milyon yolcu kapasitesiyle...

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu Isuzu, dünyanın en itibarlı çevresel raporlama platformu olan CDP...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir...

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel...

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...