“Lojistik sektöründe çevreci düzenlemelere şehir içi taşımacılıktan başlanmalı”

®
Çok Okunanlar

TOSFED Yetenekli Gençleri Arıyor

Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilmesi ve 12-16 yaş arası gençlerin ücretsiz olarak katılabileceği sosyal sorumluluk projesi 'TOSFED Next Talent'...

Offroad Heyecanı Ankara’da Yaşanacak

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası, ikinci ayağı 27-29 Haziran tarihleri arasında Ankara Mühye'de offroad tutkunlarını bir araya gelmeye hazırlanıyor. ANDOFF...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen...

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde...

Mercedes-Benz Desteğiyle İstanbul Müzik Festivali

Müzik Festivali’nde Büyüleyici Bir Gece... İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın bu yıl 53’üncüsünü düzenlediği festivalde, Mercedes-Benz sponsorluğunda sahnede olan NDR Elbphilharmonie...

Araç Kiralamada Bayram Yoğunluğu: Erken Rezervasyonlar %46 Tasarruf Sağladı

Yolcu360, 2025 Kurban Bayramı dönemine ait araç kiralama istatistiklerini açıkladı. 2025 Kurban Bayramı boyunca bir araç kiralamanın günlük maliyeti ortalamada...

TotalEnergies Türkiye satış ve pazarlama ağını genişletmeye devam ediyor

İmzalanan distribütörlük anlaşması ile TotalEnergies otomotiv madeni yağlarının Balıkesir, Bursa ve Çanakkale’deki satış ve dağıtımı Sura Petrol tarafından gerçekleştirilecek.  Türkiye’de...

MENA Bölgesi’nin lider dijital taşımacılık platformu konumunda bulunan TruKKer, kurguladığı iş modeliyle lojistik sektörüne sürdürülebilir bir değer yaratıyor. Her geçen gün gelişen elektrikli araç piyasasının artık ticari araçlara da sirayet edeceğini düşündüklerini ve bu anlamda da sektöre yön vermeyi hedeflediklerini söyleyen TruKKer İcra Kurulu Üyesi-Avrupa & BDT Genel Müdürü Hakan Arıkan, “Son tüketici için üretilen elektrikli araçlar gibi, Türkiye’de üretilen bir elektrikli ticari araca da ihtiyacımız olacak. Bu noktada odaklanmamız gereken ilk konu şehir içi taşımacılık olmalı. Çünkü lojistik sektöründe, şehir içinde teslimat yapan 4 tonun altındaki araçları elektrikliye dönüştürmek ilk aşamada çok daha uygulanabilir” dedi.

Orta Doğu ve Orta Asya pazarlarında bölgenin en büyük karayolu taşımacılığı platformu olarak sektörün öncüsü olan TruKKer, sürdürülebilirlik hamlelerini hızlandırıyor. Bu yolda gelişmekte olan elektrikli araçların artık lojistik süreçlere de dahil edilmesi gerektiğinin ve bu hamleyle hem daha çevreci hem de daha tasarruflu taşımacılığın sağlanmasının mümkün olacağına dikkat çeken TruKKer İcra Kurulu Üyesi-Avrupa & BDT Genel Müdürü Hakan Arıkan “Karbon emisyonu ve karayolu taşımacılığı dediğimiz zaman, karayolu taşımacılığı tüm emisyonun %10’una, lojistik ise bunun %75’ine neden oluyor. Dolayısıyla toplamın neredeyse %7,5’i karayolu taşımacılığına dayanıyor. Bu nedenle daha dramatik önlemler almamız gerekiyor. Elektrikli araçlar da bunun önemli bir parçası. Tır, kamyon ve büyük araçların çevreye sunduğu zararı ortadan kaldırmamız gerekiyor.  Buradaki kritik nokta, ticari araçlardaki elektrik dönüşümünü ve hatta sonrasında hidrojen dönüşümünü gerçekleştirebilmek. Bu yolculukta, ilk fazda şehir içi teslimat taşımacılığına odaklanmamız gerekiyor. Sadece İstanbul’daki teslimat araçlarının elektrikliye dönüştürmesinin bile tek başına karbon emisyonunu olumlu etkileyeceğini belirtti.

“Lojistik sektöründe çevreci düzenlemelere şehir içi taşımacılıktan başlanmalı”

Türkiye’de tüketimin yüzde 40’ı İstanbul’da yapıldığına ve kısa mesafeli teslimat taşımacılığında İstanbul’un bir numaralı karbon emisyon kaynağı olduğuna dikkat çeken Arıkan; “Sadece İstanbul’da kargocuların eve teslimat yaptığı araçları elektrikliye dönüştürmek bile tek başına karbon emisyonunu çok etkiler. Personel servisleri ya da toplu taşıma araçlarını elektrikliye çevirmeye odaklansak bile çok iyi bir noktaya gelebiliriz. Biz de Dubai’den sonra bu nedenle İstanbul’u 2. pilot alan haline getirmeyi hedefliyoruz. Bunun için üretim, enerji, lojistik tarafını bir araya getirecek konsorsiyumlar kurulması gerekiyor. İstanbul’un karbon emisyonunun nereye geleceğini yıllar içinde hedeflemeli ve buna göre ilerlemeliyiz. Şehir içindeki fırsatı iyi değerlendirmemiz gerekiyor zira bu bölgede elektrikli araçlar, ortalama günde 250 kilometreden fazla yol yapmıyor bu nedenle menzil problemi yok, şarj istasyonu bu mesafe için yeterli” açıklamasında bulundu.

Tüketim ve e-ticaret sektörlerinde pilot çalışmalar başlayacak

Türkiye’de bu konuda yatırım fırsatlarını takip ettiklerini ve bu konuda öncü bir rol oynamayı hedeflediklerini söyleyen Arıkan, “Karbon ayak izini azaltmak, her yaptığımız işte önceliğimiz. Ancak 20 ton ve üzeri araçlar kullandığımız için öncelikle karbon ayak izini burada azaltmayı maalesef şu an önceliklendirmiyoruz. 4 tonluk bir alanda çalışarak dönüşümü mümkün kılma sorumluluğuyla çalışıyoruz. Kafamızdaki çözümün gerçekten sürdürülebilirlik açısından faydalı olacağından emin olmak istiyoruz. Önümüzdeki 1 yıl içerisinde elektrikli araçlara yönelik yatırımlarımızı duyurmaya başlayacağız. Kendi yazılımımız ve iş modelimizi dönüştürmeyi hedefliyoruz. Bu yeşil dönüşümün sektörde gelişmesi için çok önemli bir adım olacak. Dönüşüm hamlemizi, ayrı bir marka yaratarak gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Bu noktada araç tarafında üreticilerin katkısına, istasyon tarafında devlet desteğine ihtiyacımız var. Şu aşamada yerli ve yabancı batarya üreticileriyle görüşmeler halindeyiz. Elektrikli araçların yük sahipleriyle buluşabileceği bir sistem geliştirmek istiyoruz. İlk etapta uzun menzilli değil, ağırlıklı olarak hızlı tüketim ve e- ticaret sektörlerinde faaliyet gösteren 4 tondan küçük kısa menzilli elektrikli araçlar üzerine bir pilot çalışma yürüteceğiz çünkü şehir içi taşımacılıkta değişimi başlatmak ilk fazda çok daha uygulanabilir” dedi.

“Lojistik sektörü, karbon emisyonunun sadece görünen yüzü”

Karbon emisyonunun sadece üretimle bitmediğini ve taşıma, raflama, tedarik zinciri süreçlerinin tümünde yeşil dönüşümün gerektiğini belirten Arıkan, sürdürülebilir bir yapının organizasyonu için tüm oyuncuların sorumluluk alması gerektiğini belirtti. Arıkan sözlerine şöyle devam etti: “Ekosistemin tüm oyuncularının dönüşüme inandığı bir yapı gerekiyor. Bu süreç, tüketicinin tüketim sonrasında ambalajı ne yaptığına kadar takip edilmesi gereken bir zincir. TruKKer olarak bu konudaki hedeflerimizi ve şu an nerede olduğumuzu araştırdığımız önemli bir rapor hazırlıyoruz. Fizibilite tarafında dolar karşılığı getirisini ve karbon emisyonu karşılığını da hesaplıyoruz. Ortaya çıkan sonuçlar bizim attığımız adımları an ve an güncelliyor.”

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...