Emisyonsuz kamyon ve otobüs ürün portföyü genişliyor

®
Çok Okunanlar

Otomotiv sektörü ‘destekle’ gaza basacak…

Otomotiv sektöründe rekabet gücünün geliştirilmesi için gelecek yıl çeşitli destek programlarının uygulamaya konulması planlanıyor. Programla sensör, batarya, yakıt hücresi ve...

OEM turbo tedarikçisi olma yolunda hızla ilerliyor…

Borusan Grup şirketlerinden Supsan, “Tek Parça Turbo Yatağı” ve “Turbo Yatak Sistemi” isimli buluşlarının patentini Avrupa Patent Ofisi’nden (EPO)...

Uçan Finli Esapekka Lappi 2019 Yılında Citroen’de…

Citroën’in Dünya Ralli Şampiyonası’nda yarışan takımı Citroën Total Abu Dhabi WRT, Esapekka Lappi ile anlaşmaya vardığını duyurdu. Esapekka Lappi -...

PEUGEOT Türkiye, yılın en başarılı binek otomobil markası

Marketing Türkiye ve Akademetre iş birliğinde yılın “Customer Brand”lerini belirleyen ALFA Awards’un kazananları düzenlenen ödül töreniyle açıklandı. 62 kategoride...

Mercedes-Benz Türk’ün ana şirketi Daimler Truck, sürdürülebilirlik ilkesi ile sektörün dönüşümüne öncülük etmeyi hedefliyor.

Finansal rakamları ile sürdürülebilirlik faaliyetlerini raporladığı ilk birleştirilmiş Yıllık Raporu’nu yayınlayan Daimler Truck,iş süreçlerinde ve diğer tüm faaliyetlerinde sürdürülebilirliğe yüksek öncelik veriyor.

2022 yılında sekiz batarya elektrikli kamyon ve otobüsü seri üretme hedefine ulaşan şirket, dünya genelinde 10 batarya elektrikli kamyon ve otobüsü bu yılın sonuna kadarseri üretime almayı planlıyor.

Sıfır emisyonla ulaşımve sektördeki dönüşüme öncülük etme hedefi doğrultusunda uzun yıllardır çalışmalarını sürdüren Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi Daimler Truck, yürüttüğü tüm faaliyetlerde sürdürülebilirliğe yüksek öncelik veriyor.

2022 yılındasürdürülebilirlik faaliyetleri ve girişimleri kapsamında önemli kilometre taşlarına ulaşan şirket, söz konusu alanda yeni hedefler de belirledi. Sıfır karbon ürün grubu araçlarını genişleten Daimler Truck, 2022 yılında seri üretim kapsamında sekiz batarya elektrikli kamyon ve otobüsü pazara sundu. Sıfır emisyona sahip araçlar konusundaki çalışmalarını uzun yıllardır sürdüren şirket, batarya elektrikli ve hidrojenle çalışan araçlara yönelik ürün portföyünü genişletmeye devam ediyor.

Emisyonsuz kamyon ve otobüs ürün portföyü genişliyor

Daimler Truck, 2024 yılından itibaren uzun mesafe taşımacılığı alanında kullanıma sunacağı, 500 kilometreye kadar menzile sahip olmasını öngördüğü eActros LongHaul kamyonun seri üretim versiyonunu hayata geçirmeyi planlıyor. Şirket hidrojenle çalışan, yakıt hücreli Mercedes-Benz GenH2 kamyonu ise seri üretime yönelik olarak daha da geliştirdi. Aynı zamanda,Daimler Truck ile Volvo Grubu’na bağlı cellcentric arasındaki ortak girişimle birlikte, yeni yakıt hücrelerinin üretimine de çok yakın bir gelecekte Weilheim tesislerinde başlanması planlanıyor.

2030 yılına kadar ürün portföyündeki her otobüs segmentinde batarya elektrikli veya hidrojenle çalışan karbon nötr araç modellerini sunmayı planlayan Daimler Buses, 2025’ten önce tamamen elektrikli şehirler arası otobüsü, 2030 yılına kadar da hidrojenle çalışan şehirler arası otobüsünü pazara sunmayı planlıyor. Şirket ayrıca, 2030 yılından itibaren Avrupa’da şehir içi otobüs pazar segmentinde sadece karbon nötr yeni araçları pazara sunmayıhedefliyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...