Trump’ın Çin’deki teknoloji savaşı

®
Çok Okunanlar

Petrol Fiyatları Pazartesi günü geriledi…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki ateşkes umutları ve ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz indirimlerinin zamanlamasına ilişkin artan belirsizlikler nedeniyle Pazartesi...

İtalya’ya binek otomobil ihracatında yüzde 58,5 artış

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği verilerinden yaptığı derlemeye göre, otomotiv endüstrisinin Ocak-Mart 2024'teki 9 milyar 132 milyon 431 bin...

TotalEnergies, yaklaşık 5,7 milyar dolar kar bildirdi

Fransız petrol devi TotalEnergies, Cuma günü yayınlanan mali sonuç açıklamasına göre, yüksek petrol fiyatlarına ve rafineri marjlarına rağmen 2024'ün...

Ford Otosan Ekosistemdeki Liderliğini Sürdürüyor

”Gelecek Şimdi” vizyonu ile ortaya koyduğu uzun dönemli sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda tüm ekosistemde dönüşümün öncüsü olma amacıyla faaliyetlerini sürdüren...
Trump yönetiminin Çin’deki önemli çip fabrikalarına yönelik eylemleriyle daha da kötüleşen küresel yarı iletken kıtlığı nedeniyle otomotiv sektörü montaj hatlarını  birer birer kapatıyor.
Ford ayrıca, talaş kıtlığı nedeniyle önümüzdeki haftadan itibaren Almanya’nın Saarlouis kentindeki Focus fabrikasını bir ay süreyle kullanmayacak.
Aralık ayında ABD hükümetinin kısıtlamalarıyla vurulan Çin, ABD hükümeti Çinli Semiconductor Manufacturing International (SMIC’in) bazı ABD araçlarını çip yapmak için kullanmasını engelleyen kurallar koydu.
Başkan Trump, SMIC ve Huawei otomotiv sektörü üzerindeki etkileri hakkında kara listeye aldı. Huawei’nin otomobil uygulamaları üzerinde ki entegrasyonu ve çiplerini kullanmasına kısıtlamalar getirdi.
Analistler, otomotiv çip-iletken kıtlığının altı ay kadar uzun süre devam edeceğini söyledi.
Birleşik Devletler, Çin’in çip fabrikasını kullanmasını istemiyor. Huawei, Amerikan teknolojisiyle üretilen çiplerin satın alınmasının yasaklanması yürürlüğe girdikten sonra yapabileceği ürünleri geliştirmeye devam etmek için yasaktan önce çipleri stoklamıştı.
Başkan Donald Trump’ın Çin’e teknoloji transferlerini azaltmayı amaçlayan politikalarına geri dönüldüğünü açıkladı.
Endüstrinin çoğunu hazırlıksız yakalayan ve aylarca sürebilecek kıtlık, şimdi Ford Motor, Subaru ve Toyota Motorun Amerika Birleşik Devletleri’ndeki üretimi kısmasına neden oluyor.
Diğer pazarlarda etkilenen otomobil üreticileri arasında Volkswagen, Nissan, ve Fiat Chrysler Automobiles bulunmakta.
Washington. | Özgür Sunay
Son Haberler

Yeni Sayımız Yayınlandı…

2024 Mayıs sayımız dergilik sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple,...

Diğer Haberler