Trump’ın Çin’deki teknoloji savaşı

®
Çok Okunanlar

Peugeot, Citroën, DS ve Opel Türkiye’den Yeni Çalışma Düzeni

Groupe PSA Türkiye Tüm Yetkili Satıcılarında Müşterilerinin Hayatını Kolaylaştıran Özel bir Çalışma Modelini Uygulamaya Aldı...  Tüm dünyanın içinde bulunduğu bu...

Grubun bu çeyrekteki cirosu 11 milyar 296 milyon avro oldu

Groupe Renault üçüncü çeyrekte 852 bin 198 araç satışı gerçekleştirdi. Bu, -%3,2 küçülen piyasada -%4,4 düşüşe karşılık geliyor. İran’ın...

675 Bin Euro’dan Başlayan Fiyatlarla Türkiye’de…

İngiliz Efsanesi Aston Martin’in yeni amiral gemisi olarak açıkladığı ‘DBS Superleggera' Aston Martin Türkiye Showroom’larında yerini aldı. 715 beygirlik...

Ferrari Tarihinde Bir İlk : “Prosangue”

Ferrari, 75 yıllık birikiminin sonucunda dünya sahnesine benzersiz bir otomobil çıkarttı ve “Purosangue”yi tanıttı. Dört kişilik ve dört koltuklu;...
Trump yönetiminin Çin’deki önemli çip fabrikalarına yönelik eylemleriyle daha da kötüleşen küresel yarı iletken kıtlığı nedeniyle otomotiv sektörü montaj hatlarını  birer birer kapatıyor.
Ford ayrıca, talaş kıtlığı nedeniyle önümüzdeki haftadan itibaren Almanya’nın Saarlouis kentindeki Focus fabrikasını bir ay süreyle kullanmayacak.
Aralık ayında ABD hükümetinin kısıtlamalarıyla vurulan Çin, ABD hükümeti Çinli Semiconductor Manufacturing International (SMIC’in) bazı ABD araçlarını çip yapmak için kullanmasını engelleyen kurallar koydu.
Başkan Trump, SMIC ve Huawei otomotiv sektörü üzerindeki etkileri hakkında kara listeye aldı. Huawei’nin otomobil uygulamaları üzerinde ki entegrasyonu ve çiplerini kullanmasına kısıtlamalar getirdi.
Analistler, otomotiv çip-iletken kıtlığının altı ay kadar uzun süre devam edeceğini söyledi.
Birleşik Devletler, Çin’in çip fabrikasını kullanmasını istemiyor. Huawei, Amerikan teknolojisiyle üretilen çiplerin satın alınmasının yasaklanması yürürlüğe girdikten sonra yapabileceği ürünleri geliştirmeye devam etmek için yasaktan önce çipleri stoklamıştı.
Başkan Donald Trump’ın Çin’e teknoloji transferlerini azaltmayı amaçlayan politikalarına geri dönüldüğünü açıkladı.
Endüstrinin çoğunu hazırlıksız yakalayan ve aylarca sürebilecek kıtlık, şimdi Ford Motor, Subaru ve Toyota Motorun Amerika Birleşik Devletleri’ndeki üretimi kısmasına neden oluyor.
Diğer pazarlarda etkilenen otomobil üreticileri arasında Volkswagen, Nissan, ve Fiat Chrysler Automobiles bulunmakta.
Washington. | Özgür Sunay

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...