Trump yönetiminin Çin’deki önemli çip fabrikalarına yönelik eylemleriyle daha da kötüleşen küresel yarı iletken kıtlığı nedeniyle otomotiv sektörü montaj hatlarını birer birer kapatıyor.
Ford ayrıca, talaş kıtlığı nedeniyle önümüzdeki haftadan itibaren Almanya’nın Saarlouis kentindeki Focus fabrikasını bir ay süreyle kullanmayacak.
Aralık ayında ABD hükümetinin kısıtlamalarıyla vurulan Çin, ABD hükümeti Çinli Semiconductor Manufacturing International (SMIC’in) bazı ABD araçlarını çip yapmak için kullanmasını engelleyen kurallar koydu.
Başkan Trump, SMIC ve Huawei otomotiv sektörü üzerindeki etkileri hakkında kara listeye aldı. Huawei’nin otomobil uygulamaları üzerinde ki entegrasyonu ve çiplerini kullanmasına kısıtlamalar getirdi.
Analistler, otomotiv çip-iletken kıtlığının altı ay kadar uzun süre devam edeceğini söyledi.
Birleşik Devletler, Çin’in çip fabrikasını kullanmasını istemiyor. Huawei, Amerikan teknolojisiyle üretilen çiplerin satın alınmasının yasaklanması yürürlüğe girdikten sonra yapabileceği ürünleri geliştirmeye devam etmek için yasaktan önce çipleri stoklamıştı.
Başkan Donald Trump’ın Çin’e teknoloji transferlerini azaltmayı amaçlayan politikalarına geri dönüldüğünü açıkladı.
Endüstrinin çoğunu hazırlıksız yakalayan ve aylarca sürebilecek kıtlık, şimdi Ford Motor, Subaru ve Toyota Motorun Amerika Birleşik Devletleri’ndeki üretimi kısmasına neden oluyor.
Diğer pazarlarda etkilenen otomobil üreticileri arasında Volkswagen, Nissan, ve Fiat Chrysler Automobiles bulunmakta.
Washington. | Özgür Sunay