Aytemiz, Tüketiciye“Vaay” dedirten dijital hizmeti hayata geçirdi…

®
Çok Okunanlar

Avis Filo, 40. yıl dönümünü kutluyor…

Ülkemizde otomotiv, araç kiralama ve araç paylaşım sektörlerinin temellerini atan Otokoç Otomotiv’in bünyesinde faaliyet gösteren, Türkiye’nin ilk ve en...

Alfa Romeo Giulia’yı Dördüncü Kez Ödüllendirdi

Alfa Romeo Giulia, auto motor&sport dergisi tarafından düzenlenen “Best Cars” yarışmasında 2021 yılının orta sınıf- ithal kategorisinde birinci seçildi. Bu...

Pazar yıl bitmeden 1,1 milyonu aştı…

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2023 yılının ilk 11 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre toplam...

Sıfır KM Fiyatlarını Yüzde 20 Artırabilir

Geçtiğimiz yıl 50'nci yaşını kutlayan ve 200'den fazla premium yedek parça markasının ana distribütörlüğünü yapan MOTOR AŞİN, Avrupa ve...

Aytemiz, yüksek teknoloji yatırımları kapsamında mobil uygulamasını geliştirerek müşterilerine yeni bireyselelektronik ödeme sistemi sundu. Yakıt alım miktarının belirlenmesinden fiş/fatura alım sürecine kadar her aşamasını araç camını dahi açmadan temassız ve dijital olarak yapma olanağı sağlayan yeni sistemi ‘Vaay’ ile, filo araçlarının yaşadığı avantajları ilk defa bireylere de sunuyor. Bireysel araç sahiplerinin sisteme dahil olarak yüzde %5’e varan indirimlerle yakıt alışverişi yapabileceği, alışverişlerinin veri analitiğine de sahip olabilecekleri yeni ödeme sistemi, özellikle pandemi döneminde oluşan beklentiler doğrultusunda geliştirildi. “Sadece araç tanıma, insan da tanı” mottosuyla uygulanmaya başlayan sistem ile şaşırtan bir dijital dönüşüm projesine daha imza atan Aytemiz, ilk aşamada 100 binin üzerinde tüketicinin bu avantajlardan yararlanmasını hedefliyor…

Rekabette hizmet ile farklılaşmaya inanarak dijitalleşmeye odaklanan Aytemiz, teknoloji yatırımlarını aralıksız sürdürüyor. Aytemiz bu yatırımları kapsamında akaryakıt alışverişlerinde yeni ödeme seçeneğini tüketici beklentilerine göre şekillendirdi. Verimlilik artışı sağlamak ve müşteri ihtiyaçlarına hızlı cevap verebilmek amacıyla mobil uygulamasına entegre ettiği yeni ödeme sistemi ‘Vaay’ ile araç camları dahi açılmadan talep edilen yakıt miktarı pompaya iletilip, ödeme sonrası, fiş/faturayı dijital olarak alma fırsatı sunuluyor. ‘Vaay’ın bir diğer avantajı ise dijital yakıt alışverişi tercih eden tüketicilerin 365 gün yüzde 5’e varan indirimlerden yararlanabilmesi olacak. Türkiye genelinde tüm Aytemiz istasyonlarında geçerli olacak bu sistemde tüm kredi kartları kullanılabilecek.

“Hijyeni, konforu ve ekonomiyi kodladık”

Mobil cihazların ve finansal teknolojilerin getirdiği nakitsiz ödeme kolaylığını, tüketiciler için fonksiyonel bir platformda sunduklarını belirten Aytemiz Genel Müdürü Erol Varlık, “Yeni ödeme sistemimiz ‘Vaay’ile hijyeni, konforu ve ekonomiyi kodladık. Dijitalleşmeye, veri analizine önem veren bir marka olarak geçirmekte olduğumuz özel süreçte bu yöndeki çalışmalarımıza daha da hız kazandırdık. Günümüz tüketicileri artık yenilikçi, yaratıcı ve sorumlu markaları tercih ederken kendilerine sağlanan fonksiyonel faydaya daha da fazla önem veriyorlar. Bununla birlikte dijitalleşme ve data analizi ile müşterilerinizi daha iyi tanıyor olmanız artık alışveriş dünyasının olmazsa olmazı. Bu doğrultuda markamızı, çalışanlarımızı ve bayilerimizi ‘yakın geleceğe damga vuracak yeni normal şartlara’ herkesten önce hazırlamak için, yüksek teknoloji gerektiren ve tüketicilere fayda sağlayan projeler geliştirmeye ve uygulamaya devam edeceğiz” dedi.

Mobil ödemeler, temassız ödemeler, dijital cüzdanlar, kimlik doğrulama teknolojileri gibi günlük hayatımızı kolaylaştıran inovasyonların her geçen gün arttığına dikkat çeken Varlık, “Pandemi ve artan işlem hızı beklentisinin bileşkesi önümüzdeki dönemde de önemini artarak devam ettirecek. Bunun en çarpıcı örneği olarak 2020’nin ilk yarısında gerçekleşen temassız işlem adetlerinin, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre 3 kat artarak 563 milyona ulaşmasını gösterebiliriz. Aytemiz özelinde ise yılın ilk altı ayında müşterilerimizin ödeme tercihlerini incelediğimizde ister araçtan ödeme olsun ister temassız mobil ödeme olsun tüketici alışkanlıklarında ciddi bir değişim olduğunu gözlemliyoruz. Biz de tam bu doğrultuda teknolojinin sağladığı imkânlar, değişen para kavramı, vazgeçilmez dönüşümün yarattığı yeni çözümler sonucunda, tüketici araştırmaları, değişen müşteri beklentileri ve ihtiyaçlarını dikkatlice analiz ederek ‘Vaay’ projesini hayata geçirdik” şeklinde sözlerini sürdürdü.

“Sadece taşıt tanıma, insan da tanı”

Dijital yakıt alışverişini tercih eden tüketicilere hız ve avantajın konforunu sunmak istediklerini belirten Aytemiz Genel Müdürü Erol Varlık, tüketici analizleri ile kişiselleştirilmiş hizmet ve ürünler sunma hedefinde olduklarını söyledi. ‘Vaay’ ile sektördeki ilk B2C elektronik satış sistemini hayata geçirdiklerini ve bu sistemi BES- Bireysel Elektronik Satış olarak adlandırdıklarını belirten Varlık, 20 milyona yakın bireysel araç sürücüsünü hedeflediklerini de ekledi.

Erol Varlık sözlerine şöyle devam etti; “Biz, Aytemiz olarak her zaman fark yaratmayı sevdik. Sektörümüzde hep filo araçlarına sağlanan avantajlar dikkat çekti. Oysaki bireysel araç kullanıcılarının sayısının filo aracı kullananların neredeyse 50 katı olduğunu görmek gerekir. Bu noktada da, bireysel araç kullanıcılarını önceleyen bir tanıma sistemi olmadığını dikkate alarak “Sadece taşıt tanıma, insan da tanı” dedik. Filo araçlarına sunulan tüm faydaları son tüketiciye de sunmaya karar verdik. Araçlarla birlikte bireyi de hedef aldık. Vaay sistemi ile tüm sürücüler yakıt alışverişlerinin geçmişlerini takip edebilecek, aylık yakıt alım kotasını belirleyebilecek, tüm işlemlerini telefonu üzerinden yapabilecek ve kendisine özel sağlanan 365 gün indirimden faydalanabilecekler.”

7 Aralık 2020 tarihi itibari ile kullanıma sunulacak olan ‘Vaay’ ödeme sisteminin nakit kullanımından hızla uzaklaşan, istasyondaki tüm işlemlerini mobil cihazları ile mesafeli bir şekilde gerçekleştirmeye çalışan mevcut ve potansiyel tüketiciler için büyük bir boşluğu dolduracağına inandığını belirten Erol Varlık, “Yüksek teknoloji açılımlı olan ve bireyleri özgürleştiren bu projenin müşterilerimizden alacağımızı düşündüğümüz “Vaay” reaksiyonuna ithafen isminin de ‘Vaay’ olmasına karar verdik. Bu projenin tüketicimizin beklentilerini karşılayacağını şimdiden öngörebiliyoruz” dedi.

Vaay uygulamasının pratik bir şekilde kullanılabildiğini aktaran Aytemiz Genel Müdürü Erol Varlık “Aracından çıkmadan ve kimseyle temas etmeden akaryakıt almak isteyen bir tüketici için, Aytemiz aplikasyonu üzerinden oluşturacağı bir kodun, istasyonlarımızda satış görevlisine gösterilmesi yeterli olacak. Yakıt faturası da taşıt tanıma sistemindeki gibi kendisine dijital ortamda ulaştırılacak. Sektörümüzde ve özellikle de pandemi döneminde, tüketicilerin hayatlarını kolaylaştıran böyle yüksek bir teknolojinin kullanımının çok önemli bir adım olduğunu düşünüyoruz. İşlerimize sımsıkı sarılmaya, birliğe, beraberliğe ve çok çalışmaya ihtiyacımız olduğu bu gibi zorlu dönemlerde yapılan yenilikçi ve yaratıcı çalışmaların başarıya ulaşacağına inancımız tamdır” dedi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...