CarNext.com’dan Y Kuşağı Otomobil Araştırması

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz’in 210 milyon TL’lik yatırım

Mercedes-Benz Otomotiv, Gebze’de kurduğu ve tüm Türkiye’deki acentelere parça tedariği sağlayacağı yeni Parça Lojistik Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. 15 bin...

Yeni Sayımız Yayınlandı…

2024 Mayıs sayımız dergilik sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple,...

Yakıt Tüketimi ve Emisyonlara Yönelik Çözümlerini Sunuyor

Allison Transmission, yakıttan bağımsız tahrik çözümlerinden belediye ve atık toplama araçlarına yönelik Allison eGen Power® tam elektrikli akslara kadar...

Paris’te gerçekleştirilecek olan VivaTech Fuar’ında sergilenecek

PEUGEOT, 20 yıldır sanal gerçekliği daha hızlı ve daha etkili şekilde yenilikçi çözümler üretmek için kullanıyor. Yenilikçi ve modern...

CarNext.com, Covid-19 salgını sonrası Y kuşağının seyahat imkanları ve satın alma tercihlerini inceleyen Y Kuşağı (Milenyum) Otomobil Araştırması’nın sonuçlarını paylaştı. Buna göre, Y kuşağının yüzde 68’i artık toplu taşıma araçlarını kullanmak yerine kendi araçlarını kullanmayı tercih ederken, katılımcıların yüzde 65’i bu kararda Covid-19 salgının etkisi olduğunu belirtti.Y kuşağı temsilcilerinin yüzde 50’si geçen yıla kıyasla bu tatil sezonunda kendi araçlarını kullanarak tatile gitme olasılıklarının daha yüksek olduğunu vurguladı. Öte yandan, sürücülerin yüzde 46’sı artık çevrimiçi yani online olarak araç satın almayı düşüneceğini belirtirken, yüzde 33’ü salgın nedeniyle bunun daha güvenli olacağını ifade etti. Bununla birlikte, Y kuşağının yüzde 41’i araç satın alma sürecinde hala kendilerine yardımcı olacak biriyle konuşmak istese de yüzde 68’i güvenilir bir ödeme çözümünün en önemli konu olduğunu dile getirdi.

LeasePlan çatısı altında yer alan ve Avrupa’nın önde gelen yüksek kaliteli ikinci el otomobil “pazar yeri” sitelerinden CarNext.com, Y Kuşağı (Milenyum) Otomobil Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı.Araştırma kapsamında, altı ülkeden 24-35 yaş arasındaki 3 bin sürücüye salgın nedeniyle seyahat imkanlarında ve çevrimiçi araba satın alma tercihlerinde ne gibi değişiklikler olduğu soruldu. Buna göre, Y kuşağının yüzde 68’i artık toplu taşıma araçlarını kullanmak yerine kendi araçlarını kullanmayı tercih ederken, katılımcıların yüzde 65’i bu kararda Covid-19 salgınının etkisi olduğunu belirtti.

Öte yandan, sürücülerin yüzde 46’sı artık aracını online olarak satın almayı düşüneceğini belirtirken, yüzde 33’ü salgın nedeniyle bunun daha güvenli olacağını ifade etti. Bununla birlikte, Y kuşağının yüzde 41’i araç satın alma sürecinde hala kendilerine yardımcı olacak biriyle konuşmak istese de yüzde 68’i güvenilir bir ödeme çözümünün en önemli konu olduğunu dile getirdi.

“Y Kuşağı için artık özel araç kullanmak en güvenli seçenek”

CarNext.com Türkiye ve LeasePlan Türkiye Genel Müdürü Türkay Oktay ise değerlendirmesinde “6 Avrupa ülkesinden 24-35 yaş arası katılımcıların cevapladığı Y Kuşağı anketimiz, Covid-19 salgınından daha az endişe duyan kesim olarak görülen bu jenerasyonun da yeni normalde özel araçlarını kullanmayı en güvenli seçenek olarak gördüğünü gözler önüne seriyor. Ayrıca hijyen ve mesafe endişelerinin arttığı salgın döneminde her alanda olduğu gibi otomotiv sektöründe de dijital çözümler ön plana çıktı. CarNext.com Türkiye olarak salgının başlarında devreye aldığımız online satış sürecimize artan ilgi anket sonuçlarını destekler nitelikte” dedi.

Son Haberler

Otokoç Otomotiv Finans ve Mali İşler Lideri Dr. M. Önder Kutman

Otokoç Otomotiv, nitelikli yatırımcılara yönelik 2024 yılı içindeki ilk tahvil ihracını gerçekleştirdi. Tahvil ihraç tutarı 2,3 milyar TL, 2...

Diğer Haberler