Renault Grubu küresel ticari sonuçları – 2020 ilk yarıyıl

®
Çok Okunanlar

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...

Yeni Renault Clio, 6. Nesliyle Yeniden Sahneye Çıkıyor

Satışa sunulduğu 1990 yılından bugüne, Clio dünya çapında 17 milyon, Türkiye’de ise 600 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve hatchback...

Eskişehir Büyük Organizasyona Hazır

2025 FIA Avrupa Ralli Kupası'nın dokuzuncu, Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally,...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Opel’in Hafif Ticari Araç Ailesi Roadshow ile 3 Büyük Şehirde

Opel, 15 Eylül’de başlayıp 3 Ekim tarihine kadar sürecek ve Türkiye’nin 3 büyük şehrindeki 6 noktayı kapsayacak, hafif ticari...

Renault Grubu güçlü elektrikli otomobil dinamiği ve Haziran ayındaki toparlanma ile ilk yarıyılda 1 milyon 256 bin satış adedi gerçekleştirdi…

-Haziran ayında satışlarını güçlü bir şekilde yeniden artıran Renault Grubu, COVID-19 pandemisi koşullarında geçirilen yılın ilk yarısında, 1 milyon 256 bin 658 satış adedi gerçekleştirdi. Renault, Haziran ayında Avrupa’da 1’inci marka olarak yer aldı.

-Elektrikli araç pazarında yaklaşık yüzde 50 artış ile 37 bin 540 satış adedine ulaşan ZOE, yılın ilk yarısında Avrupa’nın en çok satan otomobili oldu. Haziran ayında 11 bin adet ile rekor bir sipariş adedine imza attı.

-Renault Grubu, ikinci yarıda Avrupa’da E-TECH Hibrit ürün gamı ve Twingo Z.E. (zero emisson-sıfır salım), Amerika’da Yeni Duster ve Hindistan’da yeni bir SUV lansmanından oluşan atak bir ürün planına sahip.

-Grup 2020 yılında CAFE (Kurumsal Ortalama Yakıt Tasarrufu) hedeflerine ulaşma yolunda ilerliyor.

COVID-19 pandemi nedeniyle Mart ayının ortasından itibaren birçok ülkede satış ve endüstriyel aktivitelerini askıya alan Renault Grubu’nun satışları, yılın ilk yarısında yüzde 28,3 oranında daralan pazarda yüzde 34,9 düşüş ile 1 milyon 256 bin 658’e geriledi. Satış adetlerinde gerçekleşen düşüş, Grup’un önemli bölgelerindeki sıkı pandemi kısıtlamalarından kaynaklandı.

Renault Grubu Yönetim Kurulu Üyesi, Satış ve Bölge Direktörü Denis le Vot: “Dünya, faaliyetlerimize büyük etkisi olan daha önce benzeri görülmemiş bir kriz ile karşı karşıya kaldı. İyileşme başlar başlamaz fabrikalarımız ve satış ağımız müşteri ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla hızla harekete geçerken, Avrupa’da devlet desteği sayesinde Haziran ayında talep artışı yaşandı. Yılın ikinci yarısına çok yüksek sipariş miktarları, tatmin edici bir stok seviyesi ve şimdiden çok olumlu tepkiler alan, segmentinde tek yeni E-TECH Hibrit ile başlıyoruz” dedi.

Elektrikli araç: ZOE büyüyen pazarın lideri

Renault markasının satışları dünya çapında yüzde 38 artarken, ilk yarıyılda araç satışları 42 bini aştı.

Avrupa’da, ZOE yüzde 50’ye yakın satış büyümesi ile 37 bin 540 satış adedine ulaşarak en çok satan otomobil oldu. Haziran ayındaki 11 bine yakın sipariş adedi ile rekor bir seviyeye ulaştı.

Twingo Z.E. modelinin yanı sıra Yeni Clio Hibrit, Yeni Captur Plug-In Hibrit ve Yeni Megane Plug-In Hibrit gibi E-TECH Hibrit, Grup’a 2020 CAFE (Kurumsal Ortalama Yakıt Tasarrufu) hedeflerine ulaşma konusunda güçlü bir destek sağlıyor.

Avrupa’da Grup’un satışları 623 bin 854 adede ulaşırken, yüzde 38,9 oranında küçülen pazarda yüzde 41,8’lik bir düşüş gerçekleşti. Grup, Renault markasının tüm B segment modellerini (Clio, Captur ve ZOE) başarıyla yeniledi. Yeni Clio 102 bin 949 satış adedii ile Avrupa’da yılın ilk yarısında segmentinin en çok satan modeli oldu. Yılın ilk yarısında perakende satışların COVID-19 nedeniyle önemli ölçüde etkilenmesiyle, Dacia markasının satışları yüzde 48,1 oranında gerileyerek 161 bin 334 olarak gerçekleşti.

Haziran ayında, Avrupa’daki Grup satışları artarken Renault ve Dacia markaları sırasıyla yüzde 10,5 (lider marka) ve yüzde 3,5 pazar payı elde etti. Dacia markası müşterilerinin satın alımlara geri dönüşü ile, LPG, benzinli ve dizel olmak üzere eksiksiz ürün seçeneği avantajından faydalanıyor.

Avrupa dışında Grup özellikle, Rusya (yüzde 23,3), Hindistan (yüzde 49,4), Brezilya (yüzde 39,0) ve Çin (yüzde 20,8) pazarlarındaki daralmadan etkilendi.

Renault Grubu, satış hacmi açısından en büyük ikinci ülkesi olan Rusya’da, 1,4 puan artış ile yüzde 30,2 pazar payı elde ederek lider olarak konumlanıyor. Yüzde 23,3 daralan pazarda, satış rakamları yüzde 19,5 düşüş gösterdi.

Renault markasının pazar payı 0,3 puan artarak yüzde 8,1’e ulaştı. Arkana, yılın ilk yarısındaki 7 binin üzerindeki satış adediyle konumunu güçlendirdi ve Rusya’da Renault için SUV-coupé olarak yeni bir segment oluşturdu.

LADA, 20,8 pazar payıyla Rusya pazarının lider markası konumunu koruyor. Pazar payına, Temmuz ayında LADA markasına dahil olan NIVA (Avtovaz) modeli için ek 1,3 paydan da bahsetmek gerek. LADA Granta ve LADA Vesta, Rusya’nın en çok satılan iki modeli olmaya devam etti.

Hindistan’da yüzde 49,4 küçülen pazarda, Grup satışları yüzde 28,7 düşüş gösterdi. Renault yüzde 2,8 pazar payına ulaştı (+0,8). İlk altı ayda yaklaşık 13 bin adet Triber satıldı. İkinci yarıyılda, Renault ürün gamı (Kwid, Duster, Triber) yepyeni bir SUV modelin gelişiyle genişleyecek.

Brezilya’da yüzde 39 küçülen pazarda, karlılığı arttırmaya ve yeniden fiyat konumlandırılmasına yönelik stratejisinden dolayı Grup satışları yüzde 46,9 düşüş gösterdi.

Çin’de yüzde 20,8 küçülen pazarda Grup’un satışları yüzde 21,2 düşüş gösterdi. Grup, Renault Brilliance Jinbei Automotive Co, Ltd ile hafif ticari araçlara; eGT New Energy Automotive Co, Ltd (eGT) ve Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV) ile elektrikli araçlara odaklanıyor.

Güney Kore’de Grup, lansmanı Mart 2020’de gerçekleştirilen ve 4 ayda 22 binin üzerinde satılan yeni XM3 modelinin başarısı sayesinde, yüzde 6,9 büyüyen pazarda yüzde 51,3 satış artışına imza attı.

Önceki İçerik“YENİ GR SPORT”
Sonraki İçerikCBR1000RR-R FIREBLADE SP

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...