Renault Grubu küresel ticari sonuçları – 2020 ilk yarıyıl

®
Çok Okunanlar

“Yılın En İyi Crossover’ı” Seçildi…

Fiat Panda Cross, İngiltere’de yayınlanan “4x4 Magazine” dergisi tarafından üst üste dördüncü kez “En İyi Crossover”seçildi. 2020 yılında 40. Yılını kutlayan...

CheryTürkiye ve Quick Finans’tan Büyük İş Ortaklığı

Türkiye pazarına iddialı bir dönüş yapmak üzere hazırlıklarında son aşamaları tamamlayan dünyanın en büyük otomotiv markalarından Chery,Maher Holding’e bağlı...

RTFS çözümlerinden faydalanıyoruz

Son olarak Mart ayında Renault Trucks çekici alımı yapan Frigo Nevnak, pandemi sürecinde zorlaşan projelere rağmen filo yatırımlarına devam...

VW, batarya hücre üretimi için Northvolt ile işbirliği yaptı…

Hamburg - Volkswagen, İsveçli akü üreticisi Northvolt ile birlikte Avrupa'daki elektrikli otomobiller için akü hücrelerinin üretimini geliştirmek istiyor.  "Wolfsburg, Perşembe...

Renault Grubu güçlü elektrikli otomobil dinamiği ve Haziran ayındaki toparlanma ile ilk yarıyılda 1 milyon 256 bin satış adedi gerçekleştirdi…

-Haziran ayında satışlarını güçlü bir şekilde yeniden artıran Renault Grubu, COVID-19 pandemisi koşullarında geçirilen yılın ilk yarısında, 1 milyon 256 bin 658 satış adedi gerçekleştirdi. Renault, Haziran ayında Avrupa’da 1’inci marka olarak yer aldı.

-Elektrikli araç pazarında yaklaşık yüzde 50 artış ile 37 bin 540 satış adedine ulaşan ZOE, yılın ilk yarısında Avrupa’nın en çok satan otomobili oldu. Haziran ayında 11 bin adet ile rekor bir sipariş adedine imza attı.

-Renault Grubu, ikinci yarıda Avrupa’da E-TECH Hibrit ürün gamı ve Twingo Z.E. (zero emisson-sıfır salım), Amerika’da Yeni Duster ve Hindistan’da yeni bir SUV lansmanından oluşan atak bir ürün planına sahip.

-Grup 2020 yılında CAFE (Kurumsal Ortalama Yakıt Tasarrufu) hedeflerine ulaşma yolunda ilerliyor.

COVID-19 pandemi nedeniyle Mart ayının ortasından itibaren birçok ülkede satış ve endüstriyel aktivitelerini askıya alan Renault Grubu’nun satışları, yılın ilk yarısında yüzde 28,3 oranında daralan pazarda yüzde 34,9 düşüş ile 1 milyon 256 bin 658’e geriledi. Satış adetlerinde gerçekleşen düşüş, Grup’un önemli bölgelerindeki sıkı pandemi kısıtlamalarından kaynaklandı.

Renault Grubu Yönetim Kurulu Üyesi, Satış ve Bölge Direktörü Denis le Vot: “Dünya, faaliyetlerimize büyük etkisi olan daha önce benzeri görülmemiş bir kriz ile karşı karşıya kaldı. İyileşme başlar başlamaz fabrikalarımız ve satış ağımız müşteri ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla hızla harekete geçerken, Avrupa’da devlet desteği sayesinde Haziran ayında talep artışı yaşandı. Yılın ikinci yarısına çok yüksek sipariş miktarları, tatmin edici bir stok seviyesi ve şimdiden çok olumlu tepkiler alan, segmentinde tek yeni E-TECH Hibrit ile başlıyoruz” dedi.

Elektrikli araç: ZOE büyüyen pazarın lideri

Renault markasının satışları dünya çapında yüzde 38 artarken, ilk yarıyılda araç satışları 42 bini aştı.

Avrupa’da, ZOE yüzde 50’ye yakın satış büyümesi ile 37 bin 540 satış adedine ulaşarak en çok satan otomobil oldu. Haziran ayındaki 11 bine yakın sipariş adedi ile rekor bir seviyeye ulaştı.

Twingo Z.E. modelinin yanı sıra Yeni Clio Hibrit, Yeni Captur Plug-In Hibrit ve Yeni Megane Plug-In Hibrit gibi E-TECH Hibrit, Grup’a 2020 CAFE (Kurumsal Ortalama Yakıt Tasarrufu) hedeflerine ulaşma konusunda güçlü bir destek sağlıyor.

Avrupa’da Grup’un satışları 623 bin 854 adede ulaşırken, yüzde 38,9 oranında küçülen pazarda yüzde 41,8’lik bir düşüş gerçekleşti. Grup, Renault markasının tüm B segment modellerini (Clio, Captur ve ZOE) başarıyla yeniledi. Yeni Clio 102 bin 949 satış adedii ile Avrupa’da yılın ilk yarısında segmentinin en çok satan modeli oldu. Yılın ilk yarısında perakende satışların COVID-19 nedeniyle önemli ölçüde etkilenmesiyle, Dacia markasının satışları yüzde 48,1 oranında gerileyerek 161 bin 334 olarak gerçekleşti.

Haziran ayında, Avrupa’daki Grup satışları artarken Renault ve Dacia markaları sırasıyla yüzde 10,5 (lider marka) ve yüzde 3,5 pazar payı elde etti. Dacia markası müşterilerinin satın alımlara geri dönüşü ile, LPG, benzinli ve dizel olmak üzere eksiksiz ürün seçeneği avantajından faydalanıyor.

Avrupa dışında Grup özellikle, Rusya (yüzde 23,3), Hindistan (yüzde 49,4), Brezilya (yüzde 39,0) ve Çin (yüzde 20,8) pazarlarındaki daralmadan etkilendi.

Renault Grubu, satış hacmi açısından en büyük ikinci ülkesi olan Rusya’da, 1,4 puan artış ile yüzde 30,2 pazar payı elde ederek lider olarak konumlanıyor. Yüzde 23,3 daralan pazarda, satış rakamları yüzde 19,5 düşüş gösterdi.

Renault markasının pazar payı 0,3 puan artarak yüzde 8,1’e ulaştı. Arkana, yılın ilk yarısındaki 7 binin üzerindeki satış adediyle konumunu güçlendirdi ve Rusya’da Renault için SUV-coupé olarak yeni bir segment oluşturdu.

LADA, 20,8 pazar payıyla Rusya pazarının lider markası konumunu koruyor. Pazar payına, Temmuz ayında LADA markasına dahil olan NIVA (Avtovaz) modeli için ek 1,3 paydan da bahsetmek gerek. LADA Granta ve LADA Vesta, Rusya’nın en çok satılan iki modeli olmaya devam etti.

Hindistan’da yüzde 49,4 küçülen pazarda, Grup satışları yüzde 28,7 düşüş gösterdi. Renault yüzde 2,8 pazar payına ulaştı (+0,8). İlk altı ayda yaklaşık 13 bin adet Triber satıldı. İkinci yarıyılda, Renault ürün gamı (Kwid, Duster, Triber) yepyeni bir SUV modelin gelişiyle genişleyecek.

Brezilya’da yüzde 39 küçülen pazarda, karlılığı arttırmaya ve yeniden fiyat konumlandırılmasına yönelik stratejisinden dolayı Grup satışları yüzde 46,9 düşüş gösterdi.

Çin’de yüzde 20,8 küçülen pazarda Grup’un satışları yüzde 21,2 düşüş gösterdi. Grup, Renault Brilliance Jinbei Automotive Co, Ltd ile hafif ticari araçlara; eGT New Energy Automotive Co, Ltd (eGT) ve Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV) ile elektrikli araçlara odaklanıyor.

Güney Kore’de Grup, lansmanı Mart 2020’de gerçekleştirilen ve 4 ayda 22 binin üzerinde satılan yeni XM3 modelinin başarısı sayesinde, yüzde 6,9 büyüyen pazarda yüzde 51,3 satış artışına imza attı.

Önceki İçerik“YENİ GR SPORT”
Sonraki İçerikCBR1000RR-R FIREBLADE SP

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...