Hidrojen yakıtlı otobüs 2020’de Avrupa yollarında

®
Çok Okunanlar

Nissan Formula E Takımı Diriyah E-Prix’sine hazır

Nissan Formula E Takımı, 2023/24 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası'nın ilk çift yarışına Diriyah'ta puan hedefleyerek hazırlanıyor. Mexico City'de...

(TOGG) Üst Yöneticisi Gürcan Karakaş: Araç 2022’de Hazır….

Türkiye’ye değil dünyaya da açılmak için çalışıyoruz... Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) Üst Yöneticisi Gürcan Karakaş, "Pazara çıktığımızda karşımızda elektrikli araçtan çok...

Fiat 500e Avrupa Elektrikli Otomobil Segmentinin Zirvesinde

Dünya genelinde 44 ülkede satışa sunulan ve Stellantis Grubu’nun en çok satılan modeli olan 500e, Avrupa’da segmentinin en çok...

OPEC petrol üretimini kısma kararını 9 ay daha uzattı

Venezuela Petrol Bakanı ve Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) Konferansı Başkanı Manuel Quevedo, geçen yıl aralık ayında alınan OPEC ve OPEC dışı bazı...

Hidrojeni güvenli ve temiz bir enerji kaynağı olarak her alanda kullanmak için çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdüren Toyota, CaetanoBus SA ile birlikte yakıt hücreli yeni şehir otobüsünü üretmek adına ilk adımı attı.

Toyota’dan yapılan açıklamaya göre, yakıt hücresi sistemiyle geliştirilen H2.City Gold modeli, tavanına yerleştirilen ve toplam kapasitesi 37.5 kg olan 5 hidrojen tankına sahip. Hidrojen yakıt kullanan otobüs 400 km’ye kadar yol kat edebiliyor. Yakıt tankları 9 dakikadan kısa bir sürede doldurulabilen otobüs, sadece su buharı salarak çevreci kimliğini ortaya koyuyor.

Toyota ve CaetanoBus, hidrojen toplumu desteklemek adına 2018 yılından bu yana birlikte çalışıyor. Bu çalışma sonucunda Toyota’nın yakıt hücresi teknolojisi dünyanın ilk seri üretim otomobili Mirai’den bir otobüse adapte edildi.

Geçen günlerde tanıtılan bu yeni otobüs, şarj süresi veya yoğun kullanım koşullarında hiçbir şeyden ödün vermeden sıfır emisyonlu çözüm sunuyor. Sağ ve soldan direksiyonlu versiyonları ile geliştirilen otobüs Avrupa standartlarına uygun olarak 10.5-12 metre uzunluğunda üretilecek. Test otobüsü gelecek aylarda Avrupa’nın çeşitli şehirlerinde kullanılacak ve 2020’nin ortalarında da satışa sunularak ticarileştirilecek.

Toyota, 2050 Çevre Hedefi çerçevesinde karbonsuz toplum adına hidrojen yakıt hücresi teknolojilerini, binek otomobillerin dışına taşıyarak, kamyonlar, hafif ticari araçlar, forkliftler ve otobüslere aktararak çevreye olan etkileri azaltmayı amaçlıyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...