Volvo Cars, karbon emisyonlarını radikal bir şekilde azaltacak

®
Çok Okunanlar

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Volvo Cars bugün, otomotiv endüstrisindeki en iddialı planlardan birini başlatıyor ve 2018 ve 2025 yılları arasında, her otomobil için yaşam döngüsü karbon ayak izini yüzde 40 oranında azaltmayı hedefliyor. Bu, Volvo Cars’ın 2040 yılına kadar karbon-nötr bir şirket olma hedefine doğru atılmış somut ilk adım olacak.

Plan, küresel ısınmayı, sanayi öncesi dönemin sadece 1,5 Celcius derece üzerinde olacak şekilde sınırlamayı hedefleyen, 2015 Paris Küresel İklim Anlaşması doğrultusunda atılmış somut bir adımı temsil ediyor.

Volvo Cars’ın 2040 hedefleri, şirketin ön saflarda olduğu başka bir alan olan, tamamen elektrikli otomobillerle egzoz emisyonlarıyla mücadele etme konusunun daha da ötesine geçiyor. Şirket, karbon emisyonlarıyla, üretim ağında, daha geniş bir kapsamda operasyonlarında, tedarik zincirinde ve materyallerin geri dönüşümü ve yeniden kullanımı yoluyla da mücadele edecek.

Volvo Cars, 2040 hedefine giden yolda kısa vadeli bir adım olarak, 2018 ve 2025 yılları arasında her otomobildeki yaşam döngüsü CO2 ayak izini yüzde 40 oranında azaltma amacıyla bir dizi iddialı ve anlık tedbirler uyguluyor. Şirket ayrıca, zaman içerisinde küresel üretim ağının tamamen iklim nötr olmasını hedefliyor.

Volvo Cars CEO’su Håkan Samuelsson, “Şirketimizi sembolik taahhütlerle değil somut hareketlerle dönüştürüyoruz. Bu yüzden, Volvo Cars’ta kontrolümüz altında olan alanlarda aksiyon alacağız, yani hem operasyonlarımızda hem de otomobillerimizin egzoz emisyonlarında harekete geçeceğiz. Ayrıca etkimiz altında olan alanlarda da aksiyon alacağız. İklim nötr bir gelecek için tedarikçilerimizi ve enerji sektörünü bize katılmaya çağıracağız” dedi.

Şirket, 2025 yılına kadar her otomobil için CO2 ayak izini yüzde 40 oranında azaltmayı hedefliyor. Buna ulaşmak için operasyonlarının farklı bölümlerine farklı bazı hedefler koyuyor. İletişimi daha önce yapılmış olan, 2025 yılına kadar küresel satışların yüzde 50’sinin elektrikli otomobiller olması hedefi, 2018 ve 2025 yılları arasında otomobil başına gerçekleşen egzoz karbon emisyonlarında yüzde 50’lik bir düşüşe yol açacak.

Diğer kısa vadeli hedefler arasında ise, 2025 yılına kadar küresel tedarik zinciri ile ilgili CO2 emisyonlarının yüzde 25 oranında azaltılması, 2025 yılı itibariyle tüm yeni Volvo otomobillerde yüzde 25 oranında geri dönüştürülmüş plastikler kullanılması ve şirketin ürettiği tüm karbon emisyonlarının, imalat ve lojistik dahil olmak üzere, yüzde 25 oranında azaltılması yer alıyor.

Volvo Cars, tamamen elektrikli otomobil üretmeye karar veren ve sadece içten yanmalı motorla çalışan otomobilleri zamanla piyasadan kaldırma kararı alan ilk geleneksel otomobil üreticisi.

Bu yıl itibariyle, piyasaya sürülen her yeni Volvo elektrikli bir motora sahip olacak ve şirket bugün aynı zamanda ilk tamamen elektrikli arabası olan XC40 Recharge’ı piyasaya sürecek. Volvo Cars, XC40 Recharge ile başlayarak her yeni modelin ortalama yaşam döngüsü karbon ayak izini açıklayacak.

XC40 Recharge, Volvo Cars’ın yeni Recharge otomobil serisindeki ilk otomobil. Recharge, tamamen elektrikli ve hibrit motor sistemine sahip tüm Volvo otomobiller için genel bir isim olacak. Recharge otomobil serisi, Volvo Cars’ın elektrikli otomobil satışlarını daha da artırmayı ve bazı teşviklerle plug-in hybrid sürücülerine Pure modunu mümkün olduğu kadar fazla kullandırmayı hedefliyor.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...