Audi e-tron’un elektrikli gücü efsanevi yamacı dize getirdi

®
Çok Okunanlar

Egea Sedan 94 bin 900 TL

Fiat, tüketiciler için en uygun kredi ve alım seçeneklerini Mart ayında da sürdürüyor. Kamu bankalarının sağladığı avantajlı faiz oranlarının...

Lastiklerin Değiştirilmesi

Tekerlek ve Lastikler çok önemli olup, aracınızın tasarımının bölünmez bir parçasıdır; gelişi güzel değiştirilemez. Aracınızın standart donanımı olarak takılmış...

MUSK HAKKINDA ‘BORSA DOLANDIRICILIĞI’ SUÇLAMASI…

Musk'un şirket hisselerini hisse başına 420 dolara geri alarak, Tesla'yı yeniden tamamen özel hale getirmek için bazı finansörlerle anlaşmaya...

Ford Trucks “Yolunuza Sağlık” hizmeti ile artık ailenizin de, sizin de sağlığınız güvende!

55 yılı aşkın kamyon üretim tecrübesi ve müşteri deneyimiyle global pazarlarda ve Türkiye’nin her bölgesinde faaliyet gösteren Ford Trucks,...

Audi’nin ilk elektrikli SUV’u olan e-tron, bu kez yeteneklerini dünyanın en zorlu Alp disiplini parkurlarından biri olan Avusturya Kitzbühel’deki Streif pistinde gözler önüne serdi. e-tron, İsveçli pilot Mattias Ekström’ün pilotluğunda yüzde 85 eğime sahip efsanevi pistin en dik noktası Mausefalle’i tırmandı.

 Audi’nin seri üretime geçmeden önce ABD’deki Pikes Peak yarışlarından, Namibya’nın tuz düzlüklerine kadar birçok zorlu parkurda, ekstrem koşullarda test edilen ilk elektrikli SUV modeli e-tron’un bu kez durağı Avusturya Kitzbühel Kayak Merkezi oldu. Özel olarak hazırlanan e-tron, dünyanın en zorlu Alp disiplini pisti Streif’in yüzde 85 eğime sahip en dik noktası Mausefalle’i, tırmanmayı başardı.

Specially equipped Audie e‑tron climbed the “Mousetrap” on the legendary ski course

Audi, bu zorlu tırmanış öncesinde e-tron’da birkaç geliştirme yaptı. Otomobilin öncelikle arka aksta bulunan iki ve ön aksta bulunan bir elektrikli motoru için ekstra güç verecek özel bir quattro sistemi hazırlandı. Böylece e-tron,503 HP (370 kW) güce ve toplam 8920Nm torka sahip oldu. Otomobilin yazılımı tork dağılımı için modifiye edildi. e-tron’a son olarak daha iyi tutuş sağlamak üzere 19 inçlik kar lastikleri takıldı. Güvenlik için kafes ve yarış koltuğu takılan e-tron, tırmanış sırasında da hiçbir çekiş gücü sağlamayan ancak herhangi bir acil durumda devreye girebilecek bir de halat ile de sağlama alındı.

İki kez DTM şampiyonu ve bir kez de Dünya Rallycross şampiyonu Mattias Ekström, tırmanış sonrasında “Yüzde 85 eğime sahip bir yamacı tırmanmak ilk başta imkansız gibi gelmişti. Ben bile otomobilin bu zorlu koşullar ile nasıl başa çıktığına hayret ettim. Bu hayatımda yaşadığım en sıradışı deneyimdi” diye konuştu.

Specially equipped Audie e‑tron climbed the “Mousetrap” on the legendary ski course

Specially equipped Audie e‑tron climbed the “Mousetrap” on the legendary ski course

Specially equipped Audie e‑tron climbed the “Mousetrap” on the legendary ski course

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...