LIQUI MOLY, Formula 1’e katılıyor

®
Çok Okunanlar

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı....

Yeni Opel Mokka GSE Rally Elektrikli

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Mokka GSE Rally ile geleceğin elektrikli ralli otomobillerinin nasıl görünebileceğine dair bir ön izlenim...

Toyota’nın sıvı hidrojenle çalışan ilk WRC aracı

Japonya, NAGOYA - Toyota Motor, sıvı hidrojenle çalışan bir motorla yarış aracı ile katıldığı 24 saatlik dayanıklılık yarışını geçen...

Sakarıılıca Tırmanmada Heyecan Doruktaydı

Eskişehir Otomobil Spor Kulübü (ESOK) tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda, Mihalgazi Belediyesi'nin katkılarıyla düzenlenen AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası'nın 3....

Çinli elektrikli kamyon üreticisi Windrose, Trump ile ABD’ye giriyor

ABD Başkanı Donald Trump, Çin ve diğer ülkelere uyguladığı gümrük vergilerinin Amerika'da imalatın yeniden inşasına yardımcı olacağını söylerken, Çin...

SUV JAECOO 7 Haziran Ayına Özel Finansman

Premium Off-Road SUV JAECOO 7’deHaziran Ayına ÖzelFinansman Avantajları! Premium off-road SUV markası JAECOO, haziran ayında Türk tüketicilere heyecan verici yeni...

Isuzu D-Max 13. kez ‘En İyi İş Kamyoneti’ ödülü

Isuzu D-Max, 2025 Ticari Van Sürücü Ödülleri'nde üst üste 13. kez 'En İyi İş Kamyoneti' ödülünü kazandı Isuzu D-Max, 2025...

LIQUI MOLY, 2019 mali yılını büyük bir sansasyonla açtı: Alman motor yağı ve katkısı uzmanı şirket, Formula 1’e katılıyor. Şirket on bir yarışta, sadece birkaç markadan biri olarak pistte reklam yapacak. Genel Müdür Ernst Prost, “Dünya çapında bu büyük etkinliği her seferinde televizyonlarında konuk edecek yüz milyonlarca izleyiciden bazılarının LIQUI MOLY’yi daha yakından tanımaya ve ürünlerimizi satın almaya karar vereceğini umuyoruz,” açıklamasını yapıyor.

LIQUI MOLY daha 31 Mart’ta Bahreyn Grand Prix’sinde ilk kez büyük oynayacak. Ernst Prost, “Formula 1 ile LIQUI MOLY birbirine çok iyi uyuyor. Çünkü her ikisi de üst düzey performansı simgeliyor,” diyor.

Bahreyn Grand Prix’sinden sonra LIQUI MOLY logosu, yarışların yarısında sahnede olacak. Şirket bunun için, milyonluk bir sözleşmeye imza attı. Ernst Prost, “Dünya çapında bu kadar çok kişiye ulaşmak istiyorsanız cimrilik yapma şansınız yok; küresel düşünüp büyük yatırım yapmak gerekiyor,” diyor. Yağ markası, Formula 1’in yabancısı değil. LIQUI MOLY 2000’li yıllarda Team Jordan ekibine sponsorluk yapmıştı.

Ernst Prost, şu açıklamayı yapıyor: “Formula 1’e reklam vermemizin amacı, marka bilinirliğimizi artırmak. Yağlar ve katkı maddeleri, işlerini motorun derinliklerinde, görünmez bir şekilde yerine getirir. Bunlar, sürücünün her gün gözüyle görüp sevindiği ürünler değildir. Dolayısıyla, markanın görünürlüğü LIQUI MOLY için daha da önemli. Kimse ürünleri tanımaz ve yararından haberi olmazsa tek başına üstün kalite pek işe yaramaz.”

Formula 1’in yanı sıra, MotoGP dünya motosiklet şampiyonası ve TCR binek otomobiller şampiyonası da LIQUI MOLY’nin uluslararası etkinlikleri arasında. Ayrıca, ulusal, bölgesel hatta yöresel kapsamda sayısız başka sponsorluğu var. LIQUI MOLY’nin Satış Müdürü ve İkinci Müdürü Günter Hiermaier, “Müşteriyle, yaşadıkları yerde buluşuyoruz,” diyor.

Ama LIQUI MOLY kendini sadece motor sporlarıyla sınırlandırmıyor. Eskiden olduğu gibi bu kış da mavi kırmızı beyaz logo, bütün rekorların kırıldığı Dünya Hentbol Şampiyonası’nda, Dünya Buz Hokeyi Şampiyonası’nda, Kayakla Atlama Turnuvası’nda, Dünya Kayak Şampiyonası’nda ve NBA’de Chicago Bulls takımının maçlarında göz önünde olacak. Pazarlama Müdürü Peter Baumann, şöyle diyor: “Bu bizim yeni hedef kitlelere ve müşterilere ulaşmamızı sağlayacak ve motor sporlarındaki kış tatilinden kaynaklanan boşluğu dolduracak. Bütün bunlarda önemli olan hep üç faktör: etkinliği yerinde izleyen seyirci sayısı, medyada varlık göstermek ve marka imajına yönelik olumlu bir etki yaratmak.”

Ernst Prost ise, “Formula 1, MotoGP, Dünya Hentbol Şampiyonası, Dünya Buz Hokeyi Şampiyonası… Öncelikle bunların hakkını vermek gerekiyor,” vurgusunu yapıyor. “Bu, şu anda yürüdüğümüz yolun hangi düzeyde olduğunu gösteriyor. Ulaşılabilecek en üst düzey! Yine de sponsor olarak sadece olağanüstü TV kapsama alanına sahip, mükemmel spor etkinliklerini satın alıyoruz. Özellikle, uluslararası ve küresel yankılar yapan etkinlikler.”

LIQUI MOLY, yaptığı sponsorlukların yanı sıra klasik basın reklamlarıyla da başka şirketlere ilham kaynağı oluyor. Şirket 2018 sonbaharında dünya çapındaki ilk dijital kampanyasını başlatarak 1,6 milyar kişiyle bağlantı kurdu. Ernst Prost, “Geçtiğimiz yıllarda reklam baskısının arttığını hissediyoruz,” diyor. “Artık algılanmak için daha yüksek sesle çığırtkanlık yapmamız ve marka bilinirliğimizi artırmak için daha fazla yatırım yapmamız gerekiyor.”

Yakında Almanya ve Avusturya’da yeniden milyonluk bir reklam kampanyası yürütülecek. LIQUI MOLY, önemli bütün otomobil dergilerine çift sayfa reklam verecek. Kampanyanın vesilesi, Alman “Auto Zeitung” dergisi okurlarının seçimiydi. Okurlardan, en iyi yağ markasını belirtmeleri istenmişti. Sonuç: LIQUI MOLY. Okurlar 2010’dan beri her yıl LIQUI MOLY’yi yağlar arasındaki en iyi marka olarak seçiyor. LIQUI MOLY ayrıca otomobil bakım ürünleri kategorisinde de ikinciliği aldı. Ernst Prost, “Bu kampanyayla sadece ürünlerimizin reklamını yapmak değil, aynı zamanda bize güvenlerini ifade eden insanlara teşekkür etmek istiyoruz,” diyor.

LIQUI MOLY 2018’i yine ciro rekoruyla kapadı. Ama başarı aynı zamanda bir perspektif meselesidir. Yüzde iki ciro artışı, başarıya doymayan bu şirket için hiç de müthiş bir performans sayılmaz. O yüzden Ernst Prost, atağa geçme çağrısı yapıyor: “2019’da ortalığı inletelim! Formula 1’e katılışımız da bunun bir parçası.”

Geçen yılki 545 milyon Euro cirodan sonra bu yıl bu en az 600 milyon Euro olmalı. Yani en az yüzde on artış. LIQUI MOLY, ana yurdu olan Almanya’da zaten o kadar güçlü durumda ki ülke içinde artık daha fazla büyüme göstermesi pek mümkün değil. Bu nedenle şirket, dikkatini dünya çapındaki ihracat faaliyetlerine yöneltiyor.

LIQUI MOLY bu alanda giderek daha kuvvetle, yeni bir dağıtım stratejisi uyguluyor. Geleneksel prosedüre göre şirket, çoğu ülkede bağımsız ithalatçılar aracılığıyla satış yapıyor. LIQUI MOLY İtalya ve Fransa’da dağıtımı artık kendi yürütmeye başladı. Ernst Prost, “Her ithalatçı, sürümü bizim arzu ettiğimiz kadar artırabilmek için gereken kaynaklara sahip değil,” açıklamasını yapıyor. “Bizimse küçük adımlarla değil, büyük sıçramalarla büyümeyi sağlayacak başka imkânlarımız var.” Elbette bu öncelikle personel ve reklam için para harcanmasını gerektiriyor. “Ama bu yatırımlar uzun vadede kendini amorti edecektir. Çünkü gerek İtalya’da gerekse Fransa’da müthiş bir potansiyelimiz var.”

Bu yıl başarı, üç temel direk üzerinde yükselecek. Ernst Prost: “Olağanüstü bir ürün kalitesi, dünya çapında birinci sınıf bir dağıtım ağı ve tanınmışlık düzeyimizde ciddi bir artış.”

Diğer Haberler

Stellantis modelleri için yeni LIQUI MOLY motoryağı

Top Tec 6320 5W-30 öncelikle Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot ve Toyota markalarının PSA motorları bulunan benzinli ve dizel araçlar için geliştirilmiştir. LIQUI MOLY'nin...

C3 Aircross’ta 200 bin TL indirim vadeli

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini haziran ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin keyfini...

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeriyle güvenlikte yeni bir dönem başlatıyor Volvo Cars, bugün emniyet kemerine yönelik önemli bir güvenlik iyileştirmesini duyurdu. Dünyada...

Automechanika Istanbul 2025’te

Uluslararası otomotiv satış sonrası endüstrisi, 12 - 15 Haziran’da Automechanika Istanbul 2025’te buluşuyor  İstanbul, 03.06.2025. Otomotiv satış sonrası sektörünün Türkiye’de ve çevre ülkelerdeki en büyük ticaret ve iş platformu Automechanika Istanbul, “satış sonrası pazarının güç merkezi” mottosuyla 12-15 Haziran 2025 tarihleri arasında 18’inci kez...

Nissan Haziran ayına özel servis kampanyası

Haziran indirimleriyle Nissan’ınızı tatile hazırlayın! Nissan sahipleri tatillerine güven ve konfor içinde çıkıyor. Nissan Türkiye Haziran ayına özel servis kampanyasıyla, Niskasko sahiplerine periyodik bakımda 10%...

Opel Yaz Mevsimini Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, haziran ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çoğu modelinde de nakit indirim seçeneği sunuyor. Başarılı hafif ticari...

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...