LIQUI MOLY, Formula 1’e katılıyor

®
Çok Okunanlar

Honda ve GM İş Birliği…

Honda ve General Motors (GM), iki yeni elektrikli aracı birlikte geliştirmek için anlaşma imzaladı. Honda açıklamasına göre, Honda ve GM...

OSD Başarılı Tedarikçileri Ödüllendirdi!

Türkiye otomotiv sektörünün çatı kuruluşu olan ve bu yıl 46. yılını kutlayan Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), geleneksel Tedarik Sanayi...

ABD enerji ajansı, 2024, 2025 için Brent fiyat tahminini aşağı yönlü revize etti

ABD Enerji Bilgi İdaresi (EIA), önemli küresel yedek ham petrol kapasitesine atıfta bulunarak 2024 ve 2025 için Brent ham...

Mercedes-Benz Ekim kampanyaları…

Mercedes-Benz Otomobil kampanyalarıMercedes-Benz Finansal Hizmetler, 0 km otomobil alımlarında Ekim ayına özel finansman seçenekleri sunuyor. Mercedes-Benz A-Serisi Hatchback sahibi...

LIQUI MOLY, 2019 mali yılını büyük bir sansasyonla açtı: Alman motor yağı ve katkısı uzmanı şirket, Formula 1’e katılıyor. Şirket on bir yarışta, sadece birkaç markadan biri olarak pistte reklam yapacak. Genel Müdür Ernst Prost, “Dünya çapında bu büyük etkinliği her seferinde televizyonlarında konuk edecek yüz milyonlarca izleyiciden bazılarının LIQUI MOLY’yi daha yakından tanımaya ve ürünlerimizi satın almaya karar vereceğini umuyoruz,” açıklamasını yapıyor.

LIQUI MOLY daha 31 Mart’ta Bahreyn Grand Prix’sinde ilk kez büyük oynayacak. Ernst Prost, “Formula 1 ile LIQUI MOLY birbirine çok iyi uyuyor. Çünkü her ikisi de üst düzey performansı simgeliyor,” diyor.

Bahreyn Grand Prix’sinden sonra LIQUI MOLY logosu, yarışların yarısında sahnede olacak. Şirket bunun için, milyonluk bir sözleşmeye imza attı. Ernst Prost, “Dünya çapında bu kadar çok kişiye ulaşmak istiyorsanız cimrilik yapma şansınız yok; küresel düşünüp büyük yatırım yapmak gerekiyor,” diyor. Yağ markası, Formula 1’in yabancısı değil. LIQUI MOLY 2000’li yıllarda Team Jordan ekibine sponsorluk yapmıştı.

Ernst Prost, şu açıklamayı yapıyor: “Formula 1’e reklam vermemizin amacı, marka bilinirliğimizi artırmak. Yağlar ve katkı maddeleri, işlerini motorun derinliklerinde, görünmez bir şekilde yerine getirir. Bunlar, sürücünün her gün gözüyle görüp sevindiği ürünler değildir. Dolayısıyla, markanın görünürlüğü LIQUI MOLY için daha da önemli. Kimse ürünleri tanımaz ve yararından haberi olmazsa tek başına üstün kalite pek işe yaramaz.”

Formula 1’in yanı sıra, MotoGP dünya motosiklet şampiyonası ve TCR binek otomobiller şampiyonası da LIQUI MOLY’nin uluslararası etkinlikleri arasında. Ayrıca, ulusal, bölgesel hatta yöresel kapsamda sayısız başka sponsorluğu var. LIQUI MOLY’nin Satış Müdürü ve İkinci Müdürü Günter Hiermaier, “Müşteriyle, yaşadıkları yerde buluşuyoruz,” diyor.

Ama LIQUI MOLY kendini sadece motor sporlarıyla sınırlandırmıyor. Eskiden olduğu gibi bu kış da mavi kırmızı beyaz logo, bütün rekorların kırıldığı Dünya Hentbol Şampiyonası’nda, Dünya Buz Hokeyi Şampiyonası’nda, Kayakla Atlama Turnuvası’nda, Dünya Kayak Şampiyonası’nda ve NBA’de Chicago Bulls takımının maçlarında göz önünde olacak. Pazarlama Müdürü Peter Baumann, şöyle diyor: “Bu bizim yeni hedef kitlelere ve müşterilere ulaşmamızı sağlayacak ve motor sporlarındaki kış tatilinden kaynaklanan boşluğu dolduracak. Bütün bunlarda önemli olan hep üç faktör: etkinliği yerinde izleyen seyirci sayısı, medyada varlık göstermek ve marka imajına yönelik olumlu bir etki yaratmak.”

Ernst Prost ise, “Formula 1, MotoGP, Dünya Hentbol Şampiyonası, Dünya Buz Hokeyi Şampiyonası… Öncelikle bunların hakkını vermek gerekiyor,” vurgusunu yapıyor. “Bu, şu anda yürüdüğümüz yolun hangi düzeyde olduğunu gösteriyor. Ulaşılabilecek en üst düzey! Yine de sponsor olarak sadece olağanüstü TV kapsama alanına sahip, mükemmel spor etkinliklerini satın alıyoruz. Özellikle, uluslararası ve küresel yankılar yapan etkinlikler.”

LIQUI MOLY, yaptığı sponsorlukların yanı sıra klasik basın reklamlarıyla da başka şirketlere ilham kaynağı oluyor. Şirket 2018 sonbaharında dünya çapındaki ilk dijital kampanyasını başlatarak 1,6 milyar kişiyle bağlantı kurdu. Ernst Prost, “Geçtiğimiz yıllarda reklam baskısının arttığını hissediyoruz,” diyor. “Artık algılanmak için daha yüksek sesle çığırtkanlık yapmamız ve marka bilinirliğimizi artırmak için daha fazla yatırım yapmamız gerekiyor.”

Yakında Almanya ve Avusturya’da yeniden milyonluk bir reklam kampanyası yürütülecek. LIQUI MOLY, önemli bütün otomobil dergilerine çift sayfa reklam verecek. Kampanyanın vesilesi, Alman “Auto Zeitung” dergisi okurlarının seçimiydi. Okurlardan, en iyi yağ markasını belirtmeleri istenmişti. Sonuç: LIQUI MOLY. Okurlar 2010’dan beri her yıl LIQUI MOLY’yi yağlar arasındaki en iyi marka olarak seçiyor. LIQUI MOLY ayrıca otomobil bakım ürünleri kategorisinde de ikinciliği aldı. Ernst Prost, “Bu kampanyayla sadece ürünlerimizin reklamını yapmak değil, aynı zamanda bize güvenlerini ifade eden insanlara teşekkür etmek istiyoruz,” diyor.

LIQUI MOLY 2018’i yine ciro rekoruyla kapadı. Ama başarı aynı zamanda bir perspektif meselesidir. Yüzde iki ciro artışı, başarıya doymayan bu şirket için hiç de müthiş bir performans sayılmaz. O yüzden Ernst Prost, atağa geçme çağrısı yapıyor: “2019’da ortalığı inletelim! Formula 1’e katılışımız da bunun bir parçası.”

Geçen yılki 545 milyon Euro cirodan sonra bu yıl bu en az 600 milyon Euro olmalı. Yani en az yüzde on artış. LIQUI MOLY, ana yurdu olan Almanya’da zaten o kadar güçlü durumda ki ülke içinde artık daha fazla büyüme göstermesi pek mümkün değil. Bu nedenle şirket, dikkatini dünya çapındaki ihracat faaliyetlerine yöneltiyor.

LIQUI MOLY bu alanda giderek daha kuvvetle, yeni bir dağıtım stratejisi uyguluyor. Geleneksel prosedüre göre şirket, çoğu ülkede bağımsız ithalatçılar aracılığıyla satış yapıyor. LIQUI MOLY İtalya ve Fransa’da dağıtımı artık kendi yürütmeye başladı. Ernst Prost, “Her ithalatçı, sürümü bizim arzu ettiğimiz kadar artırabilmek için gereken kaynaklara sahip değil,” açıklamasını yapıyor. “Bizimse küçük adımlarla değil, büyük sıçramalarla büyümeyi sağlayacak başka imkânlarımız var.” Elbette bu öncelikle personel ve reklam için para harcanmasını gerektiriyor. “Ama bu yatırımlar uzun vadede kendini amorti edecektir. Çünkü gerek İtalya’da gerekse Fransa’da müthiş bir potansiyelimiz var.”

Bu yıl başarı, üç temel direk üzerinde yükselecek. Ernst Prost: “Olağanüstü bir ürün kalitesi, dünya çapında birinci sınıf bir dağıtım ağı ve tanınmışlık düzeyimizde ciddi bir artış.”

Diğer Haberler

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

BMW Group Tamamen Elektrikli Modelleriyle

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği; BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarını bünyesinde barındıran BMW Group, 2024’e elektrikli modelleriyle damga vurdu. Toplam 2.450.804 teslimat gerçekleştiren...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...