LIQUI MOLY, Formula 1’e katılıyor

®
Çok Okunanlar

Renault Trucks’un Yeni CEO’su Antoine Duclaux Oldu

Renault Trucks İcra Kurulu Başkanı (CEO) Bruno Blin, 1 Kasım 2025 itibarıyla görevinden ayrılma kararı aldı.  Görev değişiminin ardından...

Türkiye Pist Şampiyonası ve BMU Avrupa Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta

Motor sporları dünyasının heyecanla beklediği organizasyonlardan biri olan Türkiye Pist Şampiyonası ile Balkan Motosiklet Birliği (BMU) Avrupa Pist Şampiyonası, 3-4-5 Ekim tarihlerinde...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs ailesi ile Busworld Europe'a...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl 15’incisi düzenlenen IST.FESTIVAL’e “Mobilite...

3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi

Otomotiv dünyasının en dinamik markalarından PEUGEOT, yeni nesil 3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi. PEUGEOT CEO'su...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz ayında gerçekleştirdiği 92.095 adetlik...

InsureMyTesla platformuna Smart-i Awards’tan Ödül

Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Türkiye sigorta sektörünün inovasyona dayalı ilk ve tek ödül programı Smart Insurance Awards (Smart-i...

LIQUI MOLY, 2019 mali yılını büyük bir sansasyonla açtı: Alman motor yağı ve katkısı uzmanı şirket, Formula 1’e katılıyor. Şirket on bir yarışta, sadece birkaç markadan biri olarak pistte reklam yapacak. Genel Müdür Ernst Prost, “Dünya çapında bu büyük etkinliği her seferinde televizyonlarında konuk edecek yüz milyonlarca izleyiciden bazılarının LIQUI MOLY’yi daha yakından tanımaya ve ürünlerimizi satın almaya karar vereceğini umuyoruz,” açıklamasını yapıyor.

LIQUI MOLY daha 31 Mart’ta Bahreyn Grand Prix’sinde ilk kez büyük oynayacak. Ernst Prost, “Formula 1 ile LIQUI MOLY birbirine çok iyi uyuyor. Çünkü her ikisi de üst düzey performansı simgeliyor,” diyor.

Bahreyn Grand Prix’sinden sonra LIQUI MOLY logosu, yarışların yarısında sahnede olacak. Şirket bunun için, milyonluk bir sözleşmeye imza attı. Ernst Prost, “Dünya çapında bu kadar çok kişiye ulaşmak istiyorsanız cimrilik yapma şansınız yok; küresel düşünüp büyük yatırım yapmak gerekiyor,” diyor. Yağ markası, Formula 1’in yabancısı değil. LIQUI MOLY 2000’li yıllarda Team Jordan ekibine sponsorluk yapmıştı.

Ernst Prost, şu açıklamayı yapıyor: “Formula 1’e reklam vermemizin amacı, marka bilinirliğimizi artırmak. Yağlar ve katkı maddeleri, işlerini motorun derinliklerinde, görünmez bir şekilde yerine getirir. Bunlar, sürücünün her gün gözüyle görüp sevindiği ürünler değildir. Dolayısıyla, markanın görünürlüğü LIQUI MOLY için daha da önemli. Kimse ürünleri tanımaz ve yararından haberi olmazsa tek başına üstün kalite pek işe yaramaz.”

Formula 1’in yanı sıra, MotoGP dünya motosiklet şampiyonası ve TCR binek otomobiller şampiyonası da LIQUI MOLY’nin uluslararası etkinlikleri arasında. Ayrıca, ulusal, bölgesel hatta yöresel kapsamda sayısız başka sponsorluğu var. LIQUI MOLY’nin Satış Müdürü ve İkinci Müdürü Günter Hiermaier, “Müşteriyle, yaşadıkları yerde buluşuyoruz,” diyor.

Ama LIQUI MOLY kendini sadece motor sporlarıyla sınırlandırmıyor. Eskiden olduğu gibi bu kış da mavi kırmızı beyaz logo, bütün rekorların kırıldığı Dünya Hentbol Şampiyonası’nda, Dünya Buz Hokeyi Şampiyonası’nda, Kayakla Atlama Turnuvası’nda, Dünya Kayak Şampiyonası’nda ve NBA’de Chicago Bulls takımının maçlarında göz önünde olacak. Pazarlama Müdürü Peter Baumann, şöyle diyor: “Bu bizim yeni hedef kitlelere ve müşterilere ulaşmamızı sağlayacak ve motor sporlarındaki kış tatilinden kaynaklanan boşluğu dolduracak. Bütün bunlarda önemli olan hep üç faktör: etkinliği yerinde izleyen seyirci sayısı, medyada varlık göstermek ve marka imajına yönelik olumlu bir etki yaratmak.”

Ernst Prost ise, “Formula 1, MotoGP, Dünya Hentbol Şampiyonası, Dünya Buz Hokeyi Şampiyonası… Öncelikle bunların hakkını vermek gerekiyor,” vurgusunu yapıyor. “Bu, şu anda yürüdüğümüz yolun hangi düzeyde olduğunu gösteriyor. Ulaşılabilecek en üst düzey! Yine de sponsor olarak sadece olağanüstü TV kapsama alanına sahip, mükemmel spor etkinliklerini satın alıyoruz. Özellikle, uluslararası ve küresel yankılar yapan etkinlikler.”

LIQUI MOLY, yaptığı sponsorlukların yanı sıra klasik basın reklamlarıyla da başka şirketlere ilham kaynağı oluyor. Şirket 2018 sonbaharında dünya çapındaki ilk dijital kampanyasını başlatarak 1,6 milyar kişiyle bağlantı kurdu. Ernst Prost, “Geçtiğimiz yıllarda reklam baskısının arttığını hissediyoruz,” diyor. “Artık algılanmak için daha yüksek sesle çığırtkanlık yapmamız ve marka bilinirliğimizi artırmak için daha fazla yatırım yapmamız gerekiyor.”

Yakında Almanya ve Avusturya’da yeniden milyonluk bir reklam kampanyası yürütülecek. LIQUI MOLY, önemli bütün otomobil dergilerine çift sayfa reklam verecek. Kampanyanın vesilesi, Alman “Auto Zeitung” dergisi okurlarının seçimiydi. Okurlardan, en iyi yağ markasını belirtmeleri istenmişti. Sonuç: LIQUI MOLY. Okurlar 2010’dan beri her yıl LIQUI MOLY’yi yağlar arasındaki en iyi marka olarak seçiyor. LIQUI MOLY ayrıca otomobil bakım ürünleri kategorisinde de ikinciliği aldı. Ernst Prost, “Bu kampanyayla sadece ürünlerimizin reklamını yapmak değil, aynı zamanda bize güvenlerini ifade eden insanlara teşekkür etmek istiyoruz,” diyor.

LIQUI MOLY 2018’i yine ciro rekoruyla kapadı. Ama başarı aynı zamanda bir perspektif meselesidir. Yüzde iki ciro artışı, başarıya doymayan bu şirket için hiç de müthiş bir performans sayılmaz. O yüzden Ernst Prost, atağa geçme çağrısı yapıyor: “2019’da ortalığı inletelim! Formula 1’e katılışımız da bunun bir parçası.”

Geçen yılki 545 milyon Euro cirodan sonra bu yıl bu en az 600 milyon Euro olmalı. Yani en az yüzde on artış. LIQUI MOLY, ana yurdu olan Almanya’da zaten o kadar güçlü durumda ki ülke içinde artık daha fazla büyüme göstermesi pek mümkün değil. Bu nedenle şirket, dikkatini dünya çapındaki ihracat faaliyetlerine yöneltiyor.

LIQUI MOLY bu alanda giderek daha kuvvetle, yeni bir dağıtım stratejisi uyguluyor. Geleneksel prosedüre göre şirket, çoğu ülkede bağımsız ithalatçılar aracılığıyla satış yapıyor. LIQUI MOLY İtalya ve Fransa’da dağıtımı artık kendi yürütmeye başladı. Ernst Prost, “Her ithalatçı, sürümü bizim arzu ettiğimiz kadar artırabilmek için gereken kaynaklara sahip değil,” açıklamasını yapıyor. “Bizimse küçük adımlarla değil, büyük sıçramalarla büyümeyi sağlayacak başka imkânlarımız var.” Elbette bu öncelikle personel ve reklam için para harcanmasını gerektiriyor. “Ama bu yatırımlar uzun vadede kendini amorti edecektir. Çünkü gerek İtalya’da gerekse Fransa’da müthiş bir potansiyelimiz var.”

Bu yıl başarı, üç temel direk üzerinde yükselecek. Ernst Prost: “Olağanüstü bir ürün kalitesi, dünya çapında birinci sınıf bir dağıtım ağı ve tanınmışlık düzeyimizde ciddi bir artış.”

Diğer Haberler

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz ayında gerçekleştirdiği 92.095 adetlik satışla otomotiv sektöründe yine yıl...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV segmentindeki liderliğini bir kez daha kanıtladı. Eylül ayında elde...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl 15’incisi düzenlenen IST.FESTIVAL’e “Mobilite Destekçisi” olarak katkı sağlıyor. 10–12...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim konsepti, artırılmış konfor ve çok daha fazla kişiselleştirme imkânı...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir artış göstererek yükseliş eğilimini sürdürmesi bekleniyor. Ancak genel tablo...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs ailesi ile Busworld Europe'a katıldı. Avrupa pazarındaki istikrarlı büyümesini...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak isteyenlere avantajlı fiyat ve kredi olanakları sağlıyor. Bu kapsamda...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak...

3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi

Otomotiv dünyasının en dinamik markalarından PEUGEOT, yeni nesil 3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın...

Fransız yeni otomobil pazarı Eylül ayında bir iyileşme daha kaydetti

BEV'ler, benzinin yeni düşük seviyeye ulaşmasıyla Fransız kayıtlarını artırdı. Fransa'daki akülü elektrikli araç (BEV) teşvikleri,...

PHEV satışları Çin’de düşük seviyesine geriledi

Çin'de akülü elektrikli araç (BEV) satışları Temmuz ayında etkileyici büyümesini sürdürürken, plug-in hibritler (PHEV'ler) zorlandı. ...

JLR ve tedarikçilerini neler beklediğine dair bir değerlendirme?

Çin'de plug-in hibrit (PHEV) satışları nasıl gitti? AB kayıtlarındaki artışı kutlamak için henüz çok mu...

Hollanda elektrikli hafif ticari araç devrimine öncülük edebilir mi?

Hollanda bu yıl akülü elektrikli hafif ticari araç (LCV) alımında başı çekiyor. Peki bu gelişmenin...

Mercedes AMG PETRONAS Formula 1 Takımı SAP’nin kurumsal çözümlerinden yararlanacağını duyurdu

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama için SAP Cloud ERP Private çözümleri sayesinde, organizasyon genelinde...

Türkiye Pist Şampiyonası ve BMU Avrupa Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta

Motor sporları dünyasının heyecanla beklediği organizasyonlardan biri olan Türkiye Pist Şampiyonası ile Balkan Motosiklet Birliği (BMU) Avrupa Pist...

Nissan Türkiye’den Ekim Ayına Özel Sıfır Araç Kampanyaları

Nissan Türkiye, Ekim ayına özel 2025 model yılı araç kampanyalarını müşterileriyle buluşturuyor. Sınırlı sayıdaki araçlar için geçerli olan kampanyalar, farklı donanım...

Renault Trucks’un Yeni CEO’su Antoine Duclaux Oldu

Renault Trucks İcra Kurulu Başkanı (CEO) Bruno Blin, 1 Kasım 2025 itibarıyla görevinden ayrılma kararı...

Togg T10X ve T10F için 700 bin TL’ye sıfır faiz

Togg, Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye...

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca...

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört...

ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yetenekleri

ABB, Robotikte Görsel Yapay Zekâ kullanımıyla robotların kullanımına hız kazandırıyor ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ...