LIQUI MOLY, Formula 1’e katılıyor

®
Çok Okunanlar

Avustralya, Yakıt Tüketim Geliri Düştükçe Elektrikli Araçlar İçin Yol Vergisini Düşünüyor

Üst düzey bakanlar, federal ve eyalet hükümetlerinin azalan yakıt tüketim gelirini dengelemenin yollarını düşünmesi nedeniyle Avustralya'nın elektrikli araçlar (EV'ler)...

Rus otomobil sektörü yüksek faizler, Çinli üreticiler ve yaptırımlarla zorlanıyor

Batılı ülkeler tarafından modern tarihin en kapsamlı yaptırımlarının uygulandığı Rusya, bankacılık sektöründen sanayiye çok sayıda alanda yaşanan sıkıntılarla mücadele...

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon...

Hotomobil, 29 Ağustos’ta Almanya’nın Düsseldorf kentinde

Hotomobil, 29 Ağustos’ta Almanya'nın Düsseldorf kentinde düzenlenecek olan Avrupa’nın en büyük motorlu karavan, mobil yaşam ve seyahat fuarı “Caravan Salon...

Tesla’nın Avustralya ve Yeni Zelanda ülke direktörü Thom Drew

Tesla, Yeni Zelanda'da Tam Kendi Kendine Sürüş Sisteminin Lansmanına Yaklaşıyor Tesla, düzenleyici engelleri aştığını ve doğrulama testinin son aşamalarına girdiğini...

Test Sürüşü: 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6

Yeni 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6 Otomatik modelin performans test sürüşünü İstanbul, Şile Ralli etaplarında tüm...

Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan

Ticari araç sektörünün köklü markalarından Anadolu Isuzu, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) gerçekleştirdiği “Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı Araştırması 2024” sonuçlarına...

LIQUI MOLY, 2019 mali yılını büyük bir sansasyonla açtı: Alman motor yağı ve katkısı uzmanı şirket, Formula 1’e katılıyor. Şirket on bir yarışta, sadece birkaç markadan biri olarak pistte reklam yapacak. Genel Müdür Ernst Prost, “Dünya çapında bu büyük etkinliği her seferinde televizyonlarında konuk edecek yüz milyonlarca izleyiciden bazılarının LIQUI MOLY’yi daha yakından tanımaya ve ürünlerimizi satın almaya karar vereceğini umuyoruz,” açıklamasını yapıyor.

LIQUI MOLY daha 31 Mart’ta Bahreyn Grand Prix’sinde ilk kez büyük oynayacak. Ernst Prost, “Formula 1 ile LIQUI MOLY birbirine çok iyi uyuyor. Çünkü her ikisi de üst düzey performansı simgeliyor,” diyor.

Bahreyn Grand Prix’sinden sonra LIQUI MOLY logosu, yarışların yarısında sahnede olacak. Şirket bunun için, milyonluk bir sözleşmeye imza attı. Ernst Prost, “Dünya çapında bu kadar çok kişiye ulaşmak istiyorsanız cimrilik yapma şansınız yok; küresel düşünüp büyük yatırım yapmak gerekiyor,” diyor. Yağ markası, Formula 1’in yabancısı değil. LIQUI MOLY 2000’li yıllarda Team Jordan ekibine sponsorluk yapmıştı.

Ernst Prost, şu açıklamayı yapıyor: “Formula 1’e reklam vermemizin amacı, marka bilinirliğimizi artırmak. Yağlar ve katkı maddeleri, işlerini motorun derinliklerinde, görünmez bir şekilde yerine getirir. Bunlar, sürücünün her gün gözüyle görüp sevindiği ürünler değildir. Dolayısıyla, markanın görünürlüğü LIQUI MOLY için daha da önemli. Kimse ürünleri tanımaz ve yararından haberi olmazsa tek başına üstün kalite pek işe yaramaz.”

Formula 1’in yanı sıra, MotoGP dünya motosiklet şampiyonası ve TCR binek otomobiller şampiyonası da LIQUI MOLY’nin uluslararası etkinlikleri arasında. Ayrıca, ulusal, bölgesel hatta yöresel kapsamda sayısız başka sponsorluğu var. LIQUI MOLY’nin Satış Müdürü ve İkinci Müdürü Günter Hiermaier, “Müşteriyle, yaşadıkları yerde buluşuyoruz,” diyor.

Ama LIQUI MOLY kendini sadece motor sporlarıyla sınırlandırmıyor. Eskiden olduğu gibi bu kış da mavi kırmızı beyaz logo, bütün rekorların kırıldığı Dünya Hentbol Şampiyonası’nda, Dünya Buz Hokeyi Şampiyonası’nda, Kayakla Atlama Turnuvası’nda, Dünya Kayak Şampiyonası’nda ve NBA’de Chicago Bulls takımının maçlarında göz önünde olacak. Pazarlama Müdürü Peter Baumann, şöyle diyor: “Bu bizim yeni hedef kitlelere ve müşterilere ulaşmamızı sağlayacak ve motor sporlarındaki kış tatilinden kaynaklanan boşluğu dolduracak. Bütün bunlarda önemli olan hep üç faktör: etkinliği yerinde izleyen seyirci sayısı, medyada varlık göstermek ve marka imajına yönelik olumlu bir etki yaratmak.”

Ernst Prost ise, “Formula 1, MotoGP, Dünya Hentbol Şampiyonası, Dünya Buz Hokeyi Şampiyonası… Öncelikle bunların hakkını vermek gerekiyor,” vurgusunu yapıyor. “Bu, şu anda yürüdüğümüz yolun hangi düzeyde olduğunu gösteriyor. Ulaşılabilecek en üst düzey! Yine de sponsor olarak sadece olağanüstü TV kapsama alanına sahip, mükemmel spor etkinliklerini satın alıyoruz. Özellikle, uluslararası ve küresel yankılar yapan etkinlikler.”

LIQUI MOLY, yaptığı sponsorlukların yanı sıra klasik basın reklamlarıyla da başka şirketlere ilham kaynağı oluyor. Şirket 2018 sonbaharında dünya çapındaki ilk dijital kampanyasını başlatarak 1,6 milyar kişiyle bağlantı kurdu. Ernst Prost, “Geçtiğimiz yıllarda reklam baskısının arttığını hissediyoruz,” diyor. “Artık algılanmak için daha yüksek sesle çığırtkanlık yapmamız ve marka bilinirliğimizi artırmak için daha fazla yatırım yapmamız gerekiyor.”

Yakında Almanya ve Avusturya’da yeniden milyonluk bir reklam kampanyası yürütülecek. LIQUI MOLY, önemli bütün otomobil dergilerine çift sayfa reklam verecek. Kampanyanın vesilesi, Alman “Auto Zeitung” dergisi okurlarının seçimiydi. Okurlardan, en iyi yağ markasını belirtmeleri istenmişti. Sonuç: LIQUI MOLY. Okurlar 2010’dan beri her yıl LIQUI MOLY’yi yağlar arasındaki en iyi marka olarak seçiyor. LIQUI MOLY ayrıca otomobil bakım ürünleri kategorisinde de ikinciliği aldı. Ernst Prost, “Bu kampanyayla sadece ürünlerimizin reklamını yapmak değil, aynı zamanda bize güvenlerini ifade eden insanlara teşekkür etmek istiyoruz,” diyor.

LIQUI MOLY 2018’i yine ciro rekoruyla kapadı. Ama başarı aynı zamanda bir perspektif meselesidir. Yüzde iki ciro artışı, başarıya doymayan bu şirket için hiç de müthiş bir performans sayılmaz. O yüzden Ernst Prost, atağa geçme çağrısı yapıyor: “2019’da ortalığı inletelim! Formula 1’e katılışımız da bunun bir parçası.”

Geçen yılki 545 milyon Euro cirodan sonra bu yıl bu en az 600 milyon Euro olmalı. Yani en az yüzde on artış. LIQUI MOLY, ana yurdu olan Almanya’da zaten o kadar güçlü durumda ki ülke içinde artık daha fazla büyüme göstermesi pek mümkün değil. Bu nedenle şirket, dikkatini dünya çapındaki ihracat faaliyetlerine yöneltiyor.

LIQUI MOLY bu alanda giderek daha kuvvetle, yeni bir dağıtım stratejisi uyguluyor. Geleneksel prosedüre göre şirket, çoğu ülkede bağımsız ithalatçılar aracılığıyla satış yapıyor. LIQUI MOLY İtalya ve Fransa’da dağıtımı artık kendi yürütmeye başladı. Ernst Prost, “Her ithalatçı, sürümü bizim arzu ettiğimiz kadar artırabilmek için gereken kaynaklara sahip değil,” açıklamasını yapıyor. “Bizimse küçük adımlarla değil, büyük sıçramalarla büyümeyi sağlayacak başka imkânlarımız var.” Elbette bu öncelikle personel ve reklam için para harcanmasını gerektiriyor. “Ama bu yatırımlar uzun vadede kendini amorti edecektir. Çünkü gerek İtalya’da gerekse Fransa’da müthiş bir potansiyelimiz var.”

Bu yıl başarı, üç temel direk üzerinde yükselecek. Ernst Prost: “Olağanüstü bir ürün kalitesi, dünya çapında birinci sınıf bir dağıtım ağı ve tanınmışlık düzeyimizde ciddi bir artış.”

Diğer Haberler

Test Sürüşü: 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6

Yeni 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6 Otomatik modelin performans test sürüşünü İstanbul, Şile Ralli etaplarında tüm koşullarda gerçekleştirdik.  https://www.youtube.com/watch?v=hGxy4847Ny0 Test Sürüşü: Özgür Sunay Kameraman:...

Avustralya, Yakıt Tüketim Geliri Düştükçe Elektrikli Araçlar İçin Yol Vergisini Düşünüyor

Üst düzey bakanlar, federal ve eyalet hükümetlerinin azalan yakıt tüketim gelirini dengelemenin yollarını düşünmesi nedeniyle Avustralya'nın elektrikli araçlar (EV'ler) için bir yol vergisi getirebileceğini...

Trump yönetim 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı

Trump yönetimi, eyaletlerin elektrikli araç şarj altyapısı için 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı ve yasal zorluklara yol açan aylarca süren bir...

Baidu Robotaxi Chongqing’de İnşaat Çukuruna Düştü

Baidu'nun Apollo Go robot taksi hizmeti tarafından işletilen otonom bir araç, bir yolcu taşırken güneybatı Çin'de derin bir inşaat çukuruna düştü ve sürücüsüz otomobillerin...

Elon Musk tarafından kısa bir sosyal medya gönderisinde doğrulandı

Tesla, Austin Robotaxi Hizmetini Eylül ayında halka açacak Tesla, robot taksi hizmetini önümüzdeki ay Austin, Teksas'ta halka açık hale getirmeyi planlıyor ve Haziran ayından bu...

Tesla’nın Avustralya ve Yeni Zelanda ülke direktörü Thom Drew

Tesla, Yeni Zelanda'da Tam Kendi Kendine Sürüş Sisteminin Lansmanına Yaklaşıyor Tesla, düzenleyici engelleri aştığını ve doğrulama testinin son aşamalarına girdiğini doğruladıktan sonra Yeni Zelanda'da Tam...

KIA Ceed ve Ceed SW’nin üretimini sonlandırıyor

Şirket, Kia'nın EV4 ve daha küçük bir giriş seviyesi EV2 de dahil olmak üzere yeni elektrikli araçlara yer açmak için İngiltere'de birkaç benzinli modeli...