Stellantis otomotiv grubuna ait yeni üretilen ve Türkiye pazarına yeni girişi olan markanın Suv modeli Opel Frontera 1.2 hibrit 136 beygir güç üreten otomatik vites ve 21 beygir ekstra güç sağlayan elektrik motorlu versiyonu test ettik. Alman otomotiv üreticisi Opel’in, cesur ve minimalist bir tasarım felsefesinin güçlü bir yorumu olarak öne çıkan yeni SUV modeli Frontera, Türkiye’de satışa sunulduğu andan itibaren gözler üzerinde oldu. İlk iki neslinin ardından sahneye geri dönen yeni Opel Frontera, B-SUV segmentinin en yeni ve en iddialı oyuncusu olarak konumlanıyor. Frontera, C-SUV segmentine yakın bir deneyim sunuyor. Minimalist tasarımı, geniş iç mekanı ve fonksiyonel çözümleriyle Frontera, çeşitli müşteri gruplarına hitap edecek ve hem ailelere hem de bireysel kullanıcılara günlük maceralarında eşlik etmeye hazır.

İlk olarak 1991 yılında tanıtılan Frontera, Opel’in ilk SUV’siydi ve SUV devriminin öncülerinden biri olarak otomotiv tarihinde yerini sağlamlaştırdı. Bugün, yeni Frontera, Opel’in tasarım dilini güçlü bir şekilde yansıtan, hemen dikkat çeken modern bir SUV olarak öne çıkıyor. Benzersiz ön silüeti ve fonksiyonel, geniş iç mekanıyla yeni Frontera, estetik ve sağlamlığı birleştirerek pratik bir SUV deneyimi olma özelliğini kazanmış gibi duruyor.

Yeni Frontera, Opel Visor gösterge panelinin ortasında “Yıldırım” logosunu taşıyor. Kusursuz bir tasarım sunan Visor, otomatik uzun far özelliğine sahip Eco LED farlarla birleşerek otomobilin modern ve çarpıcı görünümünü tamamlıyor. Yeni Frontera ayrıca, Opel müşterileri için gece sürüşünü daha güvenli ve konforlu hale getirmeyi amaçlayan Intelli-LED aydınlatma sistemiyle donatılmış.

Gelişmiş aydınlatma teknolojisi, mükemmel görüş sağlarken sürüş stresini en aza indiriyor. Aydınlatmaya ek olarak, altta bulunan ikizkenar soğutma havalandırma delikleriyle desteklenen tasarım, aracın güçlü ve sağlam duruşunu daha da vurguluyor. Opel, ikonik “kanat” tasarım imzası ve gövde rengi detaylarla çevrili üçlü aydınlatma bloklarıyla araca modern bir yorum katıyor. Yan taraftan bakıldığında, geniş kabini görsel olarak bölen belirgin C sütunu dikkat çekmeyi başarıyor.

Ayrıca, kendine özgü çamurluklar ve tekerlek kemerleri, aracın yoldaki güçlü duruşunu pekiştirerek ona modern bir SUV görünümü kazandırıyor. GS donanım seviyesinde sunulan siyah tavan, benzersiz ve modern bir yan profil oluşturuyor. Yeni Opel Frontera, GS donanım seviyesinde sunulan 17 inç alaşım jantlarla da sağlam görünümünü daha da vurguluyor.

Yeni Frontera, akıllı ve pratik tasarımı iç mekanında da bir araya getiriyor. Gösterge paneli ve kapılardaki dekoratif detaylar, kabini görsel olarak daha ferah gösteriyor. Ayrıca, cesur ve şık bir görünüme sahip yeni direksiyon simidi, iki adet 10 inçlik ekran ve Opel’in imzası olan detoks efekti içeren tamamen dijital Pure Panel kokpit ile sofistike bir dokunuş katıyor. Frontera, minimum dikkat dağıtıcı unsurla maksimum konfor felsefesini tutarlı bir şekilde yansıtarak, basit ve pratik bir sürüş deneyimi vaat ediyor. Giriş seviyesi donanımında standart olarak sunulan renkli dokunmatik ekranlı multimedya sistemi, widget desteği sayesinde bir akıllı telefon gibi kişiselleştirilebiliyor ve kullanıcılara kolay bir deneyim sunuyor.

Koltuklar çarpıcı tasarımları ve kontrast dikişleriyle dikkat çekiyor. Kumaşlar ve kapı panelleri gibi yüzeyler geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilmiş. Tamamen sürdürülebilir kaynaklardan elde edilen geri dönüştürülmüş kumaşlara sahip. Aynı yaklaşım, enerji tasarruflu Eco LED farlara sahip yeni Frontera’nın aydınlatma ünitelerinde de kendini gösteriyor. Ayrıca, GS donanım paketindeki direksiyon simidi vegan sentetik deriden üretilmiş.

Yeni Opel Frontera, 4.380 mm uzunluğu, 1.795 mm genişliği ve 1.627 mm yüksekliğiyle geniş bir yaşam ve yükleme alanı sunuyor. Arka koltuklar dik konumdayken bagaj kapasitesi 460 litreyi aşarken, koltuklar katlandığında 1.600 litreye çıkıyor. Ayrıca, 40/60 oranında bölünebilen arka koltuklar ek çok yönlülük sağlarken, ikinci seviye yükleme zemini standart olarak sunuluyor. GS donanım seviyesinde bulunan tavan rayları sayesinde, yeni Frontera 240 kilograma kadar sabit tavan yükü taşıyabiliyor.

Yeni Opel Frontera Hybrid, 48 voltluk hibrit teknolojisi sayesinde 145 HP (107 kW) maksimum güç üreten turboşarjlı benzinli motorla sunuluyor. 1,2 litrelik benzinli motor, 21 kW (28 HP) elektrik motoru ve 6 vitesli çift kavramalı elektrikli şanzımandan oluşan kompakt sistemi birçok ekonomik kullanım avantajı sunuyor.

Yeni Opel Frontera’daki gelişmiş sürücü destek sistemleri, sürücü ve yolcuların varış noktalarına güvenli ve konforlu bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, diğer yol kullanıcılarının da aynı beklentilerini karşılıyor. Modelin elektronik sürücü destek sistemleri arasında Aktif Acil Durum Frenleme ve Yaya Algılamalı Önden Çarpışma Uyarısı, Sürücü Yorgunluk Algılama Sistemi, Kör Nokta İzleme Sistemi ve panoramik geri görüş kamerası yer alıyor.

Elektrikli araçlara geçişte öncü rol oynayan hibrit güç aktarma sistemine sahip Frontera Hybrid SUV, test sürüşümüz sırasında her türlü yol koşulunda benzersiz bir şekilde her yönüyle test edildi. Yeni Frontera Hybrid SUV, özellikle test sürüşümüzde, enerjik ve son derece verimli motoru sayesinde son zamanlarda piyasaya sürülen benzer hibrit SUV’lardan öne çıkıyor. Bu açıdan bakıldığında, yeni Frontera Hybrid SUV, müşterilerine enerjik, hızlı ve son derece ekonomik bir motor sunuyor.
Yazı ve Fotoğraf: Özgür Sunay













































