bmw“>bmw Grup, “Net Sıfır”a giderken CO2e emisyonlarını azaltmak için 2035 yılı için başka bir ara hedef belirliyor. Yapılan açıklamaya göre şirket, CO2e emisyonlarını 2019 yılına göre en az 60 milyon ton azaltmayı planlıyor. Bu, mevcut 2030 hedefiyle karşılaştırıldığında yaklaşık 20 milyon ton CO2e azaltımı anlamına geliyor.
” bmw“>bmw Grup, en geç 2050 yılına kadar Net Sıfır’a ulaşma hedefiyle tüm yaşam döngüsü boyunca bütünsel bir karbondan arındırma stratejisi izliyor. Bu, Paris İklim Anlaşması’nın hedeflerine açık bir bağlılıktır” diyor.
Otomobil üreticisi, 2019 yılına kıyasla 2030 yılına kadar tüm yaşam döngüsü boyunca en az 40 milyon ton CO2e tasarrufu yapılması gerektiğini (Kapsam 1,2,3) belirtti. Otomobil üreticisi, 2035 için ek hedefin bu yolda devam ettiğini ve karbonsuzlaştırmayı ilerletmek için bir başka adım olduğunu söyledi. Aynı zamanda iklim yoğunluğu da bmw“>bmw Grubun iş modeli daha da azaltıldı: 2035’te, 2019’a kıyasla, üretilen euro başına yarıdan daha az CO2e salınması bekleniyor.
Hedeflere ulaşmak için en önemli önlemler şunlardır: bmw“>bmw: Yenilenebilir enerjilerin üretim ve tedarik zincirinde kullanımının arttırılması, ikincil hammadde kullanımının arttırılması, kullanım aşamasında verimliliğin artırılması, ürün ve süreç yenilikleri. Bilgilere göre bunlar, teknolojiye açık bir yaklaşımla tüm tahrik çeşitleriyle geliyor bmw“>bmw Kullanım için grup. Ayrıca araç filosu giderek daha fazla Elektrikli hale getirilmeye devam edecek.
Yaşam döngüsü boyunca karbondan arındırma
bmw“>bmw Grup, karbondan arındırma stratejisini tutarlı bir şekilde ilerletmek için bilinçli olarak 2035 yılına kadar yeni bir hedefe karar verdiğini belirtti. “Elektrikli araçlara yönelik küresel müşteri talebi, 2030 ve 2035 için belirlenen CO2e hedeflerine ulaşmak için tek başına yeterli olmayacak. Dolayısıyla CO2e emisyonlarını azaltmaya yönelik bütünsel yaklaşım, bir aracın tüm yaşam döngüsünü kapsıyor ve sürüş modelinden bağımsız.”
Özellikle Elektrikli modeller için CO2 emisyonları açısından önemi giderek artan tedarik zincirinde, ikincil hammadde ve yenilenebilir enerji kullanımının artırılmasına odaklanılıyor. Özel olarak odaklanılacak konu ise yüksek gerilim depolama gibi CO2e yoğun bileşenlerin yanı sıra alüminyum ve çelik olacaktır. Altıncı nesil pil teknolojisinde olduğu gibi ürün ve süreç yeniliklerinden de yararlanılacak bmw“>bmw Grup.
Üretimde de net standartlar belirliyoruz. Örneğin, 2020’den bu yana dünya çapındaki tüm santraller için dışarıdan satın alınan elektrik yalnızca yenilenebilir kaynaklardan geliyor. bmw“>bmw Grup aynı zamanda fosil yakıtların değiştirilmesi konusunda da sürekli olarak çalışmaktadır. Macaristan’ın Debrecen kentindeki yeni iX3 fabrikası, grubun petrol ve gaz gibi fosil yakıtlar kullanılmadan normal çalışma koşullarında araç üreten ilk otomobil fabrikasıdır.
Kullanım aşamasında CO2e emisyonlarını azaltmak amacıyla, bmw“>bmw Grup, araç filosunun elektrifikasyonunun yanı sıra aşağıdaki gibi ek verimlilik önlemlerine de odaklanıyor: bmw“>bmw EfficientDynamics: “Bu, sürüş teknolojisinden bağımsız olarak verimlilik potansiyelinin aracın tüm alt sistemlerinde (ör. tahrik, lastikler, aerodinamik) tutarlı bir şekilde kaydedildiği ve uygulandığı anlamına gelir.” Yeni olan bmw“>bmw Örneğin iX3, önceki modele kıyasla yüzde 20’ye kadar daha düşük enerji tüketimi (birleşik WLTP) sağlıyor.
Yeni hedefe ulaşmak yüksek sesle asılı kalıyor bmw“>bmw aynı zamanda çelik sektörünün daha fazla CO2e azaltılmış çeliğe dönüşümü, şarj altyapısının genişletilmesi, döngüsel ekonominin ilerlemesi ve pil hücresi teknolojilerinin daha da geliştirilmesi gibi farklı çerçeve koşullarına da bağlıdır. ” bmw“>bmw Bu nedenle Grup, en son teknolojiye sahip pil hücresi yeterlilik merkezlerinde şirket içi uzmanlığın sürekli genişletilmesi veya yenilikçi döngüsel ekonomi projeleri gibi daha ileri stratejik önlemler üzerinde yoğun bir şekilde çalışıyor.”
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany

































































































