Test Sürüşü: Yeni i20 – 1.0 T-GDI 7 İleri DCT Elite Plus

®
Çok Okunanlar

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Otokar’dan Yaza Özel “Servis Kampanyası”

Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri...

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere...

Yazar: Özgür Sunay

Yeni Hyundai i20, iç tasarımındaki detaylarla olduğu kadar dış tasarım çizgisiyle de dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Özellikle Toyota çizgisi ve Toyota Auris eski kasa arka tarafını andıran tasarımı ile aracın arka kısmı ralli pistlerinden çıkmış gibi gidiyor…

Yeni Hyundai i20 Elite Plus modelinde, yolları herkes için daha güvenli hale getiren yeni güvenlik donanımları bulunuyor. Sınıfının en iyi dijital kokpitine ve bağlantı özelliklerine sahip olan Yeni Hyundai i20 Elite Plus modeli akıllı teknolojileriyle konforu ön planda tutmayı başarıyor.

Önceki nesle göre daha geniş ve uzun olan yeni i20 bana daha önceki yıllarda kullandığım i30 modelini de çok anımsatıyor. 3 Farklı sürüş modu yer alıyor; Drive Mod olarak seçebiliyorsunuz. Eco Modu, Comfort Modu ve Sport Modu.  Comfort modunda ekran gri renk oluyor ve Sport modunda ise ekran dijital olarak kırmızı renk oluyor. Bu geçişler ve tasarım bana Mercedes-Benz araçları anımsatıyor. Çok benzerlik göstermekteler. Bu arada geçen test sürüşü Hyundai i20 48V Hybrid araç ile ön gösterge paneli arasında ciddi anlamda Elite Plus 1.0 benzinli motorda farklar yer alıyor. Elite Plus beni daha çok bu anlamda sardı. Ekranlar ve gösterge paneli de bu anlamda daha iyi tasarlanırken göze çok daha hoş gözükmekte.

Eco moduna geçtiğimizde ise aracın gaz pedalına bastığımızda oldukça stabil ve hissiz bir sürüş var. Güvenlik unsurları çok yüksek i20 Elite Plusta nerede ise yok yok herşeyi eklemeyi de ihmal etmemişler. Şerit takip sistemi araca her bindiğinizde otomatik olarak başlamakta. Bu anlamda denediğimde çok güzel bir geri dönüş aldım. Aracı şeritte tutmak için direksiyon otomatik hareketi güzeldi. Fakat aracın direksiyonunu size diğer araçlar da olduğu gibi 30-45 saniye gibi bıraktırmıyor. Direk tutmanızı istiyor. Yoksa şerit takip ve hız sabitleme devre dışı kalabilir.

Çarpışma önleme sistemi var. Anında araç fren yapabiliyor. Bu da çok önemli i20 Elite Plus ta ciddi anlamda bir dalgınlık yaşadığınızda araç sizi uyarıp fren yapmanızı sağlıyor, hatta aracı kendi durdurup frenleme yapıyor bu çok iyi !

Aynı zamanda yorgunluk algılama sistemi de i20 Elite Plus ön gösterge dijital panelinde yer alıyor. Aracın kullanım zamanına göre en yüksek seviyeden başlıyor. Aracı kullanırken verdiğiniz mola sürelerini hesaplayarak yorgunluk algılama ve riskli kullanımı ölçüyor. Aynı zamanda aracı sürerken uzun süre sonra bu yavaş yavaş aşağı doğru düşerek riskli bir kullanım olabileceğini de hatırlatıyor. Her şey dijital gösterge panelinde gözünüzün önünde.

Hız sabitleme sistemi direksiyon üzerinde hemen sağ tarafta yer almakta. Frenleme yapmıyor ama bazı gecikmeler olsa da yerine getiriyor komutları bir problem olmadı.

Sürücüye dönük olarak odaklanmış olan tablet büyüklüğünde bir bilgi sistemi dijital ekran bulunuyor. Bu ekran aynı zamanda da 3 boyutlu Navigasyon sistemini içermekte. Ekranın hemen altında ise çift taraflı klima bölgesi yer alıyor. Klima sistemi dijital sistem olduğu için havayı araç içi sirkülasyonu belli bir zaman sonra tekrar dışarı şeklinde yapabiliyor. Bunu kendisi otomatik olarak ayarlamasını sevmedim. İstemediğim zamanlar da içeri kötü hava kokuları verebiliyor.

Drive modu, Park asistanı ve Kamera sistemi arka tarafı gösteren tuşlar hemen klima bölgesinin altında. Araç ile özellikle gece kullanımlarında Kamera düğmesine dokunduğunuzda arkadan gelen araçları çok güzel görebiliyorsunuz. Bu güzel bir şekil olmuş.

Navigasyon aracın gece ve gündüz ışık uyarlaması ile gayet iyi çalışıyor. Vites kısmı ise kolu yana çektiğinizde triptronik olarak vitesi manuel kullanabiliyorsunuz. Bu vites düşürme de özellikle çok işe yarıyor anında motor freni yaptırmak iyi kullanım sunabilir.

Elite Plus modelinde aracın tavanında otomatik açılan sunroof bulunuyor. El freni ise otomatik elektronik olmayıp manuel eski sistem olarak yer almakta.

Bu arada Hyundai i20 48V Hybrid modeli ile Yeni i20 ElitePlus arasında ki çok önemli bir detay ve kullanıma yansıyan özellik; Dunlop lastikleri.

Yeni i20 ElitePlus aracımda Dunlop lastikleri olduğundan i20 48V hybrid modelinde hissetmiş olduğum rahatsızlığı ve sarsıntılar yerine oldukça güvenli yol tutan ve konfordan ödün vermeyen bir sürüş yaşadım. Dunlop lastikler yumuşak bir kullanım sunuyor. Bu bakımdan iki araç model arasında sürüş tarzı olarak bir fark var.

Aracın torpido kısmı gayet iyi tasarlanmış. Sunroof ufak detaylı komutlar ve hareketler ile farklı yönlerde gayet iyi açılıp kapanıyor. Bu arada Ön tarafta kapı yanlarında ciddi anlamda büyük pet şişeler alabilen boşluklar veya eşya koyma alanı oldukça geniş.

Kapı içleri aracın alt bölümü gece mavi olarak leon ışıklar eşliğinde güzel bir sunum yapıyor.

Aracın bagajında arkada ki koltuklar sağ taraf tekli olarak sol arka koltuk çiftli olarak yatabildiği için arka tarafta uzun ve büyük eşyaları koymak adına geniş bir hacim var.

Hatta ön sağ koltukta katlandığında bu sefer arkadan öne doğru ciddi anlamda uzun cisimler araca sığabiliyor.

Aracın sağ ve sol aynaları çok güzel tasarlanmış ve gayet iyi gösteriyor.

Aracı Sport mod’a aldığınızda 1.0 litrelik motordan beklenilenin çok daha fazlasını sunuyor. Sport mod ile Hyundai i20 ElitePlus ciddi anlamda uçuyor. Hızlanması çok iyi…

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...