Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY
E 300 Coupe Yeni E-Sedan serisi gibi geçtiğimiz aylarda makyajlandı ve yenilendi. E 300 Coupé FL Almanya üretimli. 1.991cc 258 beygir gücünde bir motora sahip. 0-100 km/sa hızlanmasını 6.4 saniyede tamamlıyor. Alternatör 14V gücünde bu da araca ekstra bir tork ve beygir artışı sağlıyor. 9G-Tronic şanzıman arkadan itiş olarak geliyor. Mercedes Benz E Serisi, eski nesile göre daha dinamik görünüyor.
Coupe karoserde sadece E300 AMG olarak gelen model sadece tek bir motor seçeneği ile Türkiye’de satılıyor. Ön yüzde Multibeam LED farlar özellikle gece sürüşlerde maksimum görüş açısı sağlıyor. E 300 Coupe modelinin boyutlarına baktığımızda model, 4844 mm. uzunluğa, 1860 mm. genişliğe, 1432 mm. yüksekliğe ve 2873 mm. aks mesafesine sahip. Yeni E-Serisi Coupé’nin tasarımı, öne doğru uzatılmış motor kaputu ve yeni modern jant tasarımına kadar net bir dinamizm içeriyor.
Çarpıcı radyatör ızgarası ve güçlü ön kaput aracın en belirgin dış özelliği. Hareketli hatlar, sportif tasarımlı koltuklar ve yüksek kaliteli malzemeler Yeni E-Serisi 300 Coupé’nin sportif ve şık karakterini vurgulamayı başarıyor. Yeni E300 Coupe araçtaki performans 2.0 litrelik turbo beslemeli 4 silindirli benzinli motor 258 BG güç üretirken EQ Boost adındaki elektrikli destek ünitesi sayesinde anlık olarak 14 BG’lik ek bir güç daha kullanıma izin veriyor.
İçten yanmalı motorun sağladığı 370 Nm’lik maksimum torka ek olarak EQ Boost desteği anlık olarak 150 Nm ile ivmelenmeye katkıda bulunuyor. Standart donanımdaki 9G-TRONIC otomatik şanzımanın da katkısıyla 6,7 ile 7,4 lt/100 km arasında değişen karma yakıt tüketimi E 300 Coupe’de daha az bir yakıt sarfiyatına sebep oluyor. E 300 Coupe’de maksimum hız elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılmış durumda.
Entegre marş jeneratörü ile daha da verimli hale gelen benzinli motor, yeni nesil sürüş destek sistemleri ve bilgi-eğlence sistemi MBUX içeriyor. Heyecan uyandıran coupe gövde orantıları ve dört kişiyi rahat ettiren geniş iç mekânıyla E-Serisi Coupé, etkileyici Gran Turismo tasarım ve özelliklerini en güncel teknolojilerle birleştirmeyi başarmış. Tüm versiyonlarda standart olarak sunulan yeni elmas kesim ön ızgara, A-Biçimi ile dinamizm vurgusuna katkı sağlarken; Krom noktalar, bir çıta ve bir merkezi “Yıldız” ise marka aidiyetine vurgu yapıyor. Kaslı tasarımıyla arka bölümde iç tasarımı yenilenen LED stop lambaları dikkat çekerken bagaj kapağında entegre geri görüş kamerasıyla büyük bir “Yıldız” bulunuyor. Güncellemeyle birlikte E-Serisi Coupé ürün ailesine yüksek teknoloji gümüşü, metalik grafit grisi, metalik mojave grisi ve designo metalik patagonya kırmızsı olmak üzere yeni gövde renkleri ile sunuluyor. Ürün çeşitliliği, özel tasarımıyla yakıt tasarrufuna ve dolayısıyla sürdürülebilirliğe katkı sağlayan aero jant dahil olmak üzere yeni jant seçenekleriyle birleşebiliyor. Ön konsolun üst kısmı havada süzülüyor gibi görünüyor ve kapılarla bütünleşen özel dekoratif bir parça tarafından destekleniyor. Kaliteli malzemeler ve yüksek işçilik seviyesi sportif ve şık görünümü tamamlarken otomobilin yüksek kalite algısına katkı sağlıyor.
Yeni açık damarlı gri dişbudak ağacından, mat cilalı ahşap ve açık tonlu karbon görünümlü alüminyum süslemeler iç mekandaki kalite algısını arttırmış. Koltuklar, Mercedes-Benz markasına özgü uzun yol rahatlığıyla bütünleşik tasarımı birleştiriyor ve böylece üstün bir konfor seviyesi sunarken dinamik sürüş koşullarında vücudu destekliyor. Akıllı uyarlanabilir koltuk ayarı da önemli oranda hafızası ile kolaylık sağlıyor. Bilgi-eğlence sistemi üzerinden sisteme sürücünün vücut ölçüleri girildiğinde sistem, koltuğu buna uygun bir konumda ayarlıyor. Sürücüye ise sadece ince ayarları yapmak kalıyor.
Yekpare tasarımlı spor koltuklar, güçlü yan destekleri ve entegre koltuk başlıklarıyla vücudu kavrıyor. Yeni E 300 Coupe, Mercedes-Benz’in en güncel sürüş destek sistemleriyle donatılmış. İleri düzeyde aktif güvenlik seviyesi sürücünün tepki vermediği zamanlarda aniden tepkisini ortaya koyarak aracı kasarak güçlü bir frenaj uyguluyor. Direksiyon simidinin “Hands-off” algılama özelliği artık kapasitif çalışıyor. Bu, yarı otonom sürüş esnasındaki kullanım konforunu arttırıyor. Sürüş destek sistemlerinin E-Serisi’ni kontrol ettiğini algılaması için sürücünün ellerini direksiyonda tutması yeterli oluyor.
Eskiden sisteme geri bildirim olarak sürücünün direksiyona kuvvet uygulaması, yani hafif de olsa direksiyonu hareket ettirmesi gerekiyordu. Yeni direksiyon simidinin çemberinde sürücünün ellerini algılayan özel sensörler bulunuyor. Sürücünün ellerini bir süre direksiyona temas ettirmediğini algılayan sistem bir uyarı bildirimi başlatıyor. Sürücünün reaksiyon göstermemesi halinde ise sistem acil durum frenini devreye sokuyor. Aktif Fren Yardımcısı, birçok sürüş koşulunda otonom fren yaparak kazaları önlüyor veya etkilerini önemli oranda azaltıyor. Sistem, şehir içi sürüş hızlarında sabit duran araçları veya yoldan karşıya geçen yayaları algılayarak fren yapıyor ve yol koşullarına bağlı olarak olası bir çarpmayı önleyebiliyor. Sürüş Yardım Paketi kapsamında sistem artık dönüşlerde de çalışıyor. Gösterge panelinin ve medya ekranının kumanda fonksiyonları, fiziksel prensibi optik yerine artık kapasitif çalışan Touch-Control üzerinden kontrol ediliyor. Sistem, bir araya geldiklerinde geniş ekran görünümü oluşturan iki adet 12,3 inçlik ekrandan oluşuyor. Gerek gösterge ekranı, gerekse bilgi-eğlence sistemine ait ana ekran olsun, tüm bilgiler kolaylıkla okunuyor.
Araç sensörleri, park edilmiş ve kilitli araca darbe uygulandığı, aracın çekildiği veya birisinin araca girmeye çalıştığı anı kaydediyor. Sistem, olası bir darbenin aracın hangi bölgesinde ve ne kadar şiddetli gerçekleştiğini bildiriyor. Söz konusu bilgi, araç çalıştırıldığında bir kereye mahsus olmak üzere bilgi-eğlence ekranında gösteriliyor. E 300 Coupé FL Edition 1 AMG Fiyatı: 1.580.000tl