Test Sürüşü: YENİ V-STROM 1050XT…

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz Türk Yeni Multimedya Kokpit 2

Mercedes-Benz Türk, ağır ticari araçlarda dijitalleşme vizyonunu bir adım öteye taşıyarak, Yeni Multimedya Kokpit 2 sistemini Mercedes-Benz Actros L...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin...

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6...

En yeni Qashqai Eylül 2025’ten itibaren satışa sunulacak

Nissan, benzersiz e-POWER teknolojisinin en gelişmiş halini piyasaya sürdü. İlk olarak dört yıl önce piyasaya sürülen e-POWER, bir elektrikli aracın...

Nissan Formula E Dünya Şampiyonluğunu ilan etti

Nissan Formula E Takımından Oliver Rowland , sezonun iki yarışıyla 2024/25 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonu olarak olağanüstü bir sezonla...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün...

MACERANIN EFENDİSİ – TAM BİR ÇÖL ASLANI…

Yazar: Özgür SUNAY | Fotoğraf: Mehmet TIKNAZ

Göz alıcı dış görünüşü ve üstün teknolojisiyle yeni nesil Suzuki V-STROM 1050 XT’i kış ve yağmur dolu 2 günde test ettim. 4-zamanlı, sıvı soğutmalı, DOHC, 90° V-Twin 1037cc 107 beygir gücünde. Yerden koltuk yüksekliği 850 mm. Kuru ağırlık ise; 247 kg. olmasına rağmen 1.74m boyunda biri olarak Suzuki V-Storm’a biner binmez denge ve kalkış olarak hiç problem yaşamadığımı hatta sanki motoru uzun süre kullanıyormuş havasına ilk dakikadan itibaren girdiğimi söylemeliyim.

İlk başta bazı soru işareti ve tedirginlikler kafamda tanımadığım ve hiç kullanmadığım bir motor olduğu için yaşamama rağmen üzerine binip kalkış yaptığımda tüm endişelerim sona erdiği zamandı. Rakibi BMW 1200GS’i daha önce test ettiğim için ve V-STROM 1050 XT’de gerçekten çok iyi bir dengesi olduğundan belki daha da iyi diyebilirim. Bu konuda şanslıydım. Çünkü ağırlık merkezi, kalkış ve motorun dengesi BMW’den daha iyi olabilir.

Sürüş modları ve sürüş esnasında bir problem yaşamadım. Zaten hava şartları iyi değil ve yoğun yağmur, kaygan zemin sürüşüme eşlik etti. ABS sistemi bu konuda frenler çok başarılı idi. Güncellenmiş Hareket Takip Fren Sistemi, ön ve arka tekerlek hızları ile aracın duruş bilgilerini bir araya getiriyor. Bu, ABS’nin yalnızca düz yolda değil, araç yatık durumdayken de aktif olmasını sağlıyor. Yokuş Kalkış Kontrol Sistemi, frenleme konusunda destek sağlayan Eğime Bağlı Kontrol Sistemi, Yüke Bağlı Kontrol Sistemi, Seyir Kontrol Sistemi, sürüş desteği sağlayan Suzuki Sürüş Modu Seçimi (SDMS) ve Çekiş Kontrol Sistemi motorda yer aldığından dolayı bana sadece bu motoru performanslı bir şekilde kullanmak kaldı. V-STROM yokuş yukarı fren yapıp durduğunda, sürücü fren kolunu/pedalını bıraksa bile motor aşağıya kaymasını önlemek için sistem otomatik olarak arka freni yaklaşık 30 saniye çalıştırıyor.

Benim gibi bu motoru kullanacak olanlar için bacak boyu kısa kişiler için ideal bir çözüm sanıyorum. Bacak boyum kısa dahi olsa botlarımın ucu ile her iki ayağımda motor durduğunda yere basabiliyordu.(Düz zeminlerde.) Sürücü yokuş aşağı fren koluna ya da pedalına bastığında, elektronik kontrol birimi, arka tekerin kalkmasını önleyecek şekilde fren basıncını ayarlıyor.

Yüklü halde ya da arkanızda birisi olduğunda yük artışı ya da azalışları meydana geleceğinden sistem sürekli olarak hidrolik basınç girdisi ile fren yavaşlama ivmelerindeki değişimleri ayarlıyor. Kendine has dikdörtgen şekle sahip dikey konumlandırılmış ön far, yeni tasarımda daha ön planda yer alıyor, mükemmel görüş için yol yüzeylerini ve emniyet şeritlerini belirgin şekilde aydınlatmayı başarıyor. Şekli off-road hissini andıran hafif ön ışık ünitesi, aracın toplam ağırlığı ile birlikte mükemmel bir denge ve rijitlik sağlamış. Güncellenmiş Çekiş Kontrol Sistemi, sürekli olarak ön ve arka teker hızını, gaz kelebeğinin konumunu, krank ve dişli pozisyonlarını denetlediği için Teker fazla dönüşü kayması tespit edildiğinde, sistem, ateşleme zamanı ve hava çıkışını yöneterek hızlıca güç çıkışını kontrol ediyor. Böylece sürücüye daha fazla güven vererek kontrol sahibi olmasını sağlıyor. Bu özellik sayesinde 170-180km hızlar ile yoğun yağmura karşı çok ıslak zeminde V-STROM 1050 XT’yi test ederken arkadan yola tutunmak için gidebilmek için verdiğim gazlamalarda daha fazla kayma yaşadım. Ve hayatta kaldım diyebilirim.

Doğrusunu söylemem gerekir ise V-Storm’un bana verdiği macera dolu günleri ve zevki anlatamam. Kullanışı güven veren ve bu şekilde özellikli sorunsuz motorlara bayılıyorum. Suzuki V-Storm XT için tam bir ÇÖL ASLANI diyebilirim. Zaten motorun heybeti ve duruşu kendini belli ediyor. Ön tarafta seyir ve gösterge ekranı çok iyi ve büyük. LCD ekran üzerinde; hız göstergesi, takometre (dijital gösterge), vites konumu göstergesi, odometre, kilometre sayacı, (A, B), anlık yakıt tüketimi, ortalama yakıt tüketimi, sürüş menzili, yakıt seviyesi göstergesi, motor hararet göstergesi, ortam havası sıcaklık göstergesi, saat, voltmetre, servis uyarı göstergesi, SDMS modu, çekiş kontrol modu, seyir kontrol göstergesi, ABS modu, yokuş kalkış göstergesi, motor devir göstergesi ışığı, buzlanma uyarı ışığı, sinyal lambası ışığı, uzun far gösterge lambası, ABS gösterge ışığı ve boş vites göstergesi yer alıyor. V-Storm XT’de Hafif dökme alüminyum twin-spar şasi, motor dengesi ve yol hakimiyeti performansına yönelik optimum rijitlik dengesi sağlıyor.

Arka süspansiyon, alt süspansiyon kolu olan tek amortisörlü (monoshock) süspansiyon olup ayar yerinden elle çevirmek suretiyle kolaylıkla ayarlanabilmekte. V-STROM 1050 XT modelinde DID alüminyum tel teker jantları kullanılmakta. Önde 110/80R19 radyal lastik ve arkada 150/70R17 olmak üzere Bridgestone Battlax Adventure A41 lastikleri standart şekilde yer alıyor. Ön cam, yüksek hızlarda yapılan sürüşlerde yorgunluğu azaltıyor. Herhangi bir alet olmadan yükseklik V-STROM 1050 XT üzerinde ayarlanabilmekte. Ön ve arkada ayrı tasarıma sahip olan koltuk, uzun sürüşlerde bile yorgunluğu azaltacak ve konforlu sürüş sağlayacak sertlikte.

Yeni model üzerinde, tasarımıyla off-road hissini artıran konik alüminyum gidon yer almakta. Sıvı soğutmalı, DOHC, 1037 cm3 90° V-Twin Motor daha da evrilmiş durumda. Düşük yakıt sarfiyatıyla (4,9 l / 100 km) 79.0 kW / 8,500 rpm gibi yüksek bir güç sağlarken yeni Euro 5 emisyon kontrol standartlarını da karşılıyor. Motor, düşük rpm aralığında derin bir uğultu, orta aralıkta güçlü ve doğrusal bir tork ve de düzgün bir hız artışı ile maksimum beygir gücü sunmayı başarıyor. Suzuki Easy Start Sistemi her türlü hava koşulunda, motor sıcakken ya da soğukken marş düğmesine tek sefer basarak sürücünün motoru kolaylıkla çalıştırmasını sağlıyor.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve en yeni nesil, yenilenmiş bir...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Yepyeni tasarım çizgilerine kavuşan...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor, günlük kullanım ve BMW'nin karakteristik...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan peri bacalarının eteklerinde gerçekleştirildi. 40...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün yelpazesi, pazarımızda takdir edilmeye devam...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin Geleceği" sözleşmesini Avusturya ile imzaladığını...