Toplam pazarın 620 bin 937 olarak gerçekleştiğini ve geçen yıla oranla yüzde 35,06’lık bir daralmanın yaşandığını anımsatan Bozkurt, şunları kaydetti:
“Toplam pazarda yüzde 5,5’lik oranla ilk 5 marka içindeyiz. Kasım ayındaki binek otomobil satışları birinciliğimizin ardından, aralık ayında toplam 3 bin 493 adetlik satışımız ile birlikte 2018 yılı toplamında ilk 5 sıra içindeki yerimizi aldık. Lokomotif modelimiz Corolla’nın 23 bin 576 adetlik satışı başta olmak üzere tüm modellerimizin bu konuma gelmemizde önemli katkısı var. Bundan daha önemlisi Türkiye pazarında sattığımız bütün araçların yüzde 89,4’ünü ülkemizde üretiyoruz. Bu her açıdan ülke ekonomisine büyük katkı sağlıyor.”
Bozkurt, 2018 yılında toplam Toyota satışları içinde toplam hibrit araç satışlarının da artış gösterdiğini kaydederek, “2018’de 3 bin 373 adetlik hibrit otomobil satışı gerçekleştirdik. Böylelikle toplam satışlarımız içindeki hibrit payı yüzde 9,9’a ulaştı. Bugün Türkiye’de satılan her 100 hibrit otomobilden 88’i Toyota markalı. 2019 yılında Türkiye’de hibrit versiyonu da üretilecek olan 12. nesil Corolla modelimizin de katılmasıyla Türkiye pazarında, Yaris Hybrid, RAV4 Hybrid, Prius ve Toyota C-HR Hybrid ile yer almaya devam edeceğiz.”
“Yeni Corolla’dan çok ümitliyiz”
Bozkurt, Türkiye’de üretilecek ve şubat ayı ortalarından itibaren satışa sunulacak yeni nesil Corolla’nın yine itici güçleri olacağını kaydederek, Toyota olarak 2019 yılında yeni modelleriyle birlikte Türkiye’de üretilecek olan 12’nci nesil Corolla’dan çok ümitli olduklarını belirtti.
2019’da Toyota olarak pazarın düşüşü kadar küçülmeyeceklerini vurgulayan Bozkurt, “Çünkü bu yıl 4 yeni modelimizi sunacağız. Sektörümüzde yeni modeller 6-7 yılda bir gelir ve yeni modelin her zaman bir müşterisi vardır. Sektörde 400 binli rakamların konuşulduğu bir ortamda, biz de 30 binlere göre bir plan yapacağız ancak pazarın seyrini her ay gözleyerek karar vereceğiz. Böylelikle satış hedefimizi bu duruma göre revize edeceğiz.” ifadelerini kullandı.