Yedek parça sektörü pandemide frene basmadı

®
Çok Okunanlar

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 62,33...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli süper sedanla ürün gamı...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Pandeminin ilk dönemlerinde küresel etkenlerden dolayı düşüşe geçen otomotiv sektörü, sonraki aylarda hızlı bir şekilde toparlanarak güçlü bir performans gösterdi. Dinamik Otomotiv Mali İşler Direktörü Hüseyin Küçük pandemiyle birlikte sektörün olumsuz etkiler gördüğünü ancak alınan tedbirler ve bireysel otomotiv kullanımının artmasının sektörü hareketlendirdiğini belirtti.

2020 yılı Ocak-Ekim döneminde otomobil ve hafif ticari araç pazarının 588 bin 354 adet olarak gerçekleştiğini kaydeden Dinamik Otomotiv Mali İşler Direktörü Hüseyin Küçük, “Yedek parça tarafında çok dalgalı bir sene yaşadık. İyi başlayan ve iyi giden birinci çeyreğin ardından, mart ayında pandemiyle sektörde bir düşüş yaşanmaya başladı. İlk şoku atlattıktan sonra bu sürece alışılmasıyla birlikte tüketicinin alışkanlıkları da değişti. Toplu taşıma kullanmak istemeyenler bireysel araçlarını kullanmaya başladı, otomobili olmayanlar satın almaya yöneldi. Bu sefer de beklenen talepten daha fazlasıyla karşılaştık, bu da rakamlara yansıdı.” dedi.

Otomobil satışlarının 2020 yılı on aylık dönemde geçen yıla göre yüzde 73,1 oranında artarak 465.031 adet olurken, hafif ticari araç pazarının da yüzde 99,7 artarak 123.323 adede ulaştığını belirten Küçük, “2020 her yönden yıpratan bir sene olsa da yedek parça tarafında iyi bir sene geçirdik. Bir aracın üretilmesi için 76 bin parçanın bir araya getirilmesi gerekiyor. Bu dönemde tedarik zincirinde bir kırılma ve bazı sorunlar yaşadık. Uzun yıllardır stratejimiz Türkiye’nin belli noktalarında lokalleşmeyi sağlamak. Bizim sektörün odak noktası çeşitlilik, ürün temini ve hızlı teslimat. Biz mevcut lojistik altyapımızı yükselttik ve sevkiyatlarımızı hızla çoğalttık bu yüzden sorun yaşamadık, ürünlerimizi hızlıca teslim ettik.Yurtdışında üretilen birçok parçayı bizim tedarikçilerimiz de yapabiliyor. Tedarikçilerimiz yedek parça üreticilerimiz güçlü. 2020 yılı tedarik zincirinin kırılması, pandemi ve sağlık sorunlarıyla uğraştık ancak verimlilik ve hedefler anlamında iyi bir sene geçirdik” dedi.

2021’de ise yedek parça sektöründe değişim kaçınılmaz. Otomotiv teknolojisi sürekli ilerleyen bir teknoloji. Elektrikli araçlar trafikte daha çok görülmeye başlandı. Elektrikli araç sayısı rakamsal anlamda az olsa da, teknoloji hızla ilerliyor. Sektördeki değişime adapte olabilmenin önemli olduğunun altını çizen Küçük; “Ürün portföyümüzü geliştirip değişimlere uydurabildiğimiz sürece, yedek parça sektöründe sorun yaşanacağını öngörmüyoruz. Araçların yakıt tipi ne olursa olsun yedek parça satmaya devam edeceğiz” şeklinde görüşlerini belirtti.

Dinamik Otomotiv: 1998 yılında Ada Group çatısı altında kurulan Dinamik Otomotiv, hızlı dağıtım ağı ile hizmet veren, çeşitte lider, otomotiv yedek parça tedarik şirketidir. Binek, ticari, hafif ticari ve ağır vasıta araçlarının elektrik, elektronik, mekanik, motor ve sürtünme parçalarının temini, faaliyetleri kapsamında yer almaktadır. Müşterilerinin ihtiyaçlarını ön planda tutarak kurduğu güçlü servis ağı ile en iyi hizmet veren bir şirket olan Dinamik Otomotiv, Otomotiv yedek parça sektöründe teknolojiye önem veren, etik ilkelere bağlı, dinamik ve güçlü yapısı ile müşterilerine, tedarikçilerine, sektöre ve topluma sürdürülebilir hizmet veriyor.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...