WWF ile işbirliği 4 yıl daha uzadı…

®
Çok Okunanlar

Rallikros Şampiyonları Körfez’de Belirlendi

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda Körfez Yarış Pisti’nde düzenlenen 2022 Türkiye Rallikros Şampiyonası final yarışı,...

“Yılın Otomotiv Şirketi” Oyak Renault oldu…

Oyak Renault, yılın en prestijli iş dünyası ödülleri arasında gösterilen, Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Kulübü’nün organize ettiği Boğaziçi İş Dünyası Ödülleri’nde “Yılın Otomotiv...

Pazarlama Direktörü Levent Timur En Etkin 50 CMO Arasında…

Türkiye’nin Pazarlama Liderleri Zirvesi CMO Summit 2020’de Renault MAİS Pazarlama Direktörü Levent Timur “En Etkin 50 CMO” arasında yer...

PETLAS’ın yeni reklam filmi…

Türkiye lastik sektörünün yerli sermayeli lider markası PETLAS, ses getiren reklam filmlerine bir yenisini ekledi. Dünyaca ünlü yönetmen MarcSchölermann’ınkamera...

Dünyanın en büyük lastik üreticisi Michelin, sosyal sorumluluk bilinci ile üretimlerinde LLP (Uzun Ömürlü Performans) teknolojisini kullanarak; lastiklerin yasal sınıra kadar aynı güvenlik ve performans ile yol alabilmesini sağlarken, kullanıcılarına da hem çevre ve doğayı koruma hem de maliyet tasarrufu sağlama konusunda katkıda bulunuyor. Aşınmış olan lastiklerin yasal sınır olan 1,6 milimetreden önce değiştirilmesi; çevreyi olumsuz etkilemesinin yanı sıra lastik kullanıcıları için de maliyetleri artırıyor.

 5.700 hektar kauçuk ormanı tahrip oluyor

*Araştırmalara göre lastiklerin erken değiştirilmesi sadece Avrupa’da bir yılda 128 milyon, bütün dünyada ise 400 milyon ek lastiğin tüketilmesine neden oluyor. Çevreye etkileri incelendiğinde ise, Avrupa’da erken değiştirilen lastikler, 5 bin 700 hektar alandaki kauçuk ormanının tahribine yol açıyor. Ayrıca her yıl 9 milyon ton CO2 emisyonu ortaya çıkıyor. 

WWF ile işbirliği 4 yıl daha uzadı

Doğadan aldığını geri vermek amacıyla WWF Fransa ile işbirliği başlatan Michelin, 2015 yılından bu yana çevre dostu kauçuk üretimini destekliyor. İşbirliğinin ilk aşaması boyunca sağlanan ilerlemeden cesaret alan WWF Fransa ve Michelin, ortak taahhütlerini 4 yıllığına yeniledi. Sürdürülebilir bir doğal kauçuk pazarı lehinde faaliyetlerde bulunmayı amaçlayarak, Endonezya’da bir pilot proje geliştirmenin yanı sıra işbirliğini sürdürülebilir hareketlilik ve biyoçeşitliliğin korunması yönünde geliştirmeyi hedefliyor. 

10 bin hektar alan daha korunacak

Kalıcı hasara uğramış ve zengin biyoçeşitlilikleri ve Bukit Tigapuluh parkına yakınlıkları açısından WWF için öncelikli durumdaki bölgelerde kurulan bu proje bir yandan ormanı koruyup yeniden tesis ederken bir yandan da hem yerel toplumlara hem de ekosistemlere fayda sağlayacak kauçuk tarlaları geliştirmeyi amaçlıyor. Pek çok sosyal ve çevresel engelin bulunduğu bu bölgede, yerel toplumlar için bir danışma ve kapsama programı oluşturulması, köylerin inşası, bölgedeki yasa dışı ormansızlaştırma pratiklerinin azaltılması ve fil popülasyonu için yaklaşık 10.000 hektar alanın daha korunması yoluyla bu saha projesi ciddi ilerlemeler kaydetmiş durumda.

Michelin ile WWF Fransa arasındaki mevcut ortaklığın yenilenmesi, yerel ekonomik kalkınma, yerel toplumlar açısından faydalar ve ormanlarla biyoçeşitliliğin korunması arasında bir denge yakalanmasını sağlayacak şekilde bu projenin devam etmesine zemin hazırlayacak.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...