Wallbox’a göre PowerRing, birkaç Supernova şarj cihazını, gücü prizler arasında dinamik olarak dağıtan tek bir ağ içerisinde birbirine bağlıyor. Her konfigürasyon, 240, 480 veya 720 kW kurulu kapasiteye izin veren üç adede kadar Supernova ünitesi ve altı şarj noktası içerebilir. Alpitronic Hypercharger HYC1000 veya Tesla Superchargers gibi sistemlerden farklı olarak Wallbox Chargers’ın çözümü, güç modüllerine sahip merkezi bir kabin kullanmaz. Modüler tasarım, operatörlerin kurulumları saha koşullarına uyarlamasına ve kapasiteyi gerektiği gibi genişletmesine olanak sağlamayı amaçlamaktadır. Wallbox Chargers, Supernova’yı 80, 160 ve 240 kW maksimum şarj gücüne sahip modellerde sunmaktadır. Her biri iki DC şarj noktasına sahip olan bu şarj kolonlarından en fazla üçü, modüler PowerRing sistemi içerisinde ağa bağlanabilir. Konfigürasyona bağlı olarak her kurulum 240, 480 veya 720 kW’a kadar güç sağlar. Supernova 240’ın kullanıldığı maksimum konfigürasyona atıfta bulunarak, şarj noktası başına 400 kW’a kadar gücün mümkün olduğu söyleniyor. İlginç bir şekilde, Supernova 240 tek başına yalnızca 240 kW’a kadar güç üretse de, bir şirket sözcüsü electrive’a PowerRing sistemi içinde tek bir şarj noktasında belirtilen 400 kW’a kadar şarj çıkışlarının yine de elde edilebileceğini söyledi. Wallbox Chargers, Supernova’nın donanım özelliklerinde herhangi bir değişiklik yapmadı. Sözcü, “Konektör başına 400 kW’lık çıkış, merkezi bir kontrol ve enerji yönetim sistemi aracılığıyla birbirine bağlanan çeşitli Supernova birimleri arasındaki güç dağıtımını yöneten PowerRing mimarisinden kaynaklanıyor” dedi. Şirket, tek bir şarj kolonunun teknik olarak 240 kW için tasarlandığını ve herhangi bir donanım ayarı yapılmadığının söylendiğini dikkate alarak bunun nasıl çalıştığını tam olarak açıklamadı. PowerRing’in ilk aşaması, kullanılmayan kapasiteyi aktif şarj oturumlarına ayırarak üniteler arasında güç paylaşımı sağlıyor. Wallbox, bu yaklaşımın yüksek kullanılabilirliği korumaya, yoğun kullanım sırasında güç talebini yönetmeye ve kurulumu kolaylaştırmaya yardımcı olabileceğini belirtiyor. Daha sonraki geliştirme aşamaları, konektörler arasında eş zamanlı güç paylaşımını mümkün kılmak ve ardından kullanımı ve sürücü deneyimini optimize etmek için saha düzeyinde enerji dağıtımını sağlamak üzere planlanıyor. Şirket aynı zamanda birinci ve ikinci aşamaların tam olarak nasıl farklılaştığını da açık bıraktı. Wallbox, Supernova PowerRing’in aşamalı sunumuna 2026’nın başlarında, ilk olarak Güney Avrupa, Benelüks ve Birleşik Krallık ve İrlanda’da başlamayı planlıyor ve bunu Amerika Birleşik Devletleri dahil diğer pazarlar da takip edecek. Wallbox Ürün ve Teknolojiden Sorumlu Baş Sorumlusu Eduard Castañeda, “Operatörlerin geleceğe hazır olurken aynı zamanda bugün ekonomik açıdan anlamlı şarj sistemlerine ihtiyacı var” dedi. “Supernova PowerRing tam olarak bunu yapmak için tasarlandı; esneklik, performans ve güvenilirliğin tamamını son derece kompakt bir alanda sunuyor.” Castañeda, “Supernova PowerRing, şarj altyapısının nasıl verimli bir şekilde ölçeklenebileceğini yeniden tanımlamak için tasarlandı” diye ekledi. “Operatörlerin, şarj hızına ve kullanıcı deneyimine odaklanmayı sürdürürken, daha az alan, daha az maliyet ve daha az karmaşıklıkla daha fazla sürücüye hizmet vermesine olanak tanıyor.”
Otomobil Dergisi-İngiltere
Automobile Magazine-UK






















