Volkswagen, Şanghay’da üç konsept aracı tanıttı

®
Çok Okunanlar

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde...

Skoda Yeni Nesil Elektrikli Modelleri Türkiye’de…

Škoda, elektrikli mobilite dönüşümünü yeni nesil tamamen elektrikli modelleriyle hızlandırıyor. Türkiye pazarında satışa sunulan Yeni Elroq, Enyaq ve Enyaq Coupé...

Borusan Cat, Global Operatör Yarışması

Borusan Grubu şirketlerinden Borusan Cat, Global Operatör Yarışması ile Türkiye’nin dört bir yanından gelen en yetenekli operatörleri sahada bir...

Yandex Go ile Yollar Ankara’ya Çıkıyor

Yandex Go, İzmir ve Antalya’dan sonra Türkiye’de hizmet verdiği üçüncü şehir olarak Ankara’da kullanıma açıldı. Taksi ve toplu taşıma...

Tırmanma Mücadelesi Bursa Şahintepe’ye Taşınıyor

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 4. ayağı olan Şahintepe Tırmanma Yarışı, Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK) tarafından 4...

Offroad Heyecanı Ankara’da Yaşanacak

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası, ikinci ayağı 27-29 Haziran tarihleri arasında Ankara Mühye'de offroad tutkunlarını bir araya gelmeye hazırlanıyor. ANDOFF...

TotalEnergies Türkiye satış ve pazarlama ağını genişletmeye devam ediyor

İmzalanan distribütörlük anlaşması ile TotalEnergies otomotiv madeni yağlarının Balıkesir, Bursa ve Çanakkale’deki satış ve dağıtımı Sura Petrol tarafından gerçekleştirilecek.  Türkiye’de...
Volkswagen şimdi ID.CODE hikayesinin geri kalanını anlatıyor. 2024’te Pekin’de sunulan konsept otomobil, tasarım, yenilikler ve müşteri faydası açısından rotayı belirledi. Bunun üzerine marka, şimdi Çinli ortak girişim ortaklarıyla birlikte Auto Shanghai’da üç yeni konsept otomobili tanıtıyor. ID. AURA (FAW-Volkswagen’den), ID. ERA (SAIC VOLKSWAGEN’den) ve ID. EVO (Volkswagen Anhui’den), yeni nesil akıllı elektrikli araçların temsilcisi ve önümüzdeki yıllar için ürün stratejisinin bir önizlemesini sunuyor. Volkswagen, 2027’nin sonuna kadar Çin pazarının ilgili segmentlerinde 30’dan fazla yeni model (20 NEV dahil) çıkarmayı planlıyor. Bunlara, tasarımı ve teknolojileri özellikle Çinli müşterilerin ihtiyaçlarına göre uyarlanmış olan, şu anda Şanghay’da sunulan konsept otomobillerin üretim versiyonları da dahil olacak.
Volkswagen markasının CEO’su Thomas Schäfer, “Üç konsept araç, ‘Çin’de, Çin İçin’ stratejimizin görünür sonucudur. Bu nedenle Çin’deki yabancı otomobil üreticileri arasında ilk sırada yerimizi korumak için gerekli tüm hazırlıkları yaptık” dedi.

Salı akşamı Çin saatiyle düzenlenen Volkswagen Grup Gecesi’nde ID. AURA, ID. ERA ve ID. EVO ilk kez halka tanıtıldı. Konsept otomobiller, diğer birçok Volkswagen modeliyle birlikte Mayıs başına kadar Auto Shanghai’da sergilenecek. Üç otomobil yeni enerji araçları (NEV) grubuna ait. Çin’de bu kategoriye tamamen elektrikli araçlar ve ayrıca plug-in hibrit ve menzil uzatıcı tahrikli modeller de dahil.
Şanghay’da sunulan konsept otomobillerin tüm üretim versiyonları, yüksek oranda otonom sürüş için AI tabanlı sistemlerle donatılacak. Araçlar böylece gelecek yıl kadar erken bir tarihte Seviye 2++’a ulaşabilir, bu da otomobillerin belirli durumlarda sürücünün gözetiminde tamamen otonom bir şekilde (sollama ve dönüş manevraları ve bağımsız olarak trafiğe katılma dahil) gidebileceği anlamına geliyor.

“Önümüzdeki üç yıl içinde, Çin’deki tüm farklı müşterilerimize hitap etmek için ileriye dönük teknolojilere sahip 20’den fazla son teknoloji NEV’i piyasaya süreceğiz. ‘Çin’de, Çin İçin’ stratejimizle artık tam potansiyelimizi gerçekleştireceğiz ve yerel düzeyde yenilikçi gücümüzü göstereceğiz,” diye vurguladı Volkswagen Binek Otomobiller Markası Çin CEO’su Stefan Mecha.
“Hefei’deki yeni geliştirme merkezimizle ‘Çin hızını’ yakaladık. Hedefimiz modellerimizi en fazla 34 ay içinde geliştirmek. Doğru modelleri doğru hızda ve doğru ortaklarla piyasaya süreceğiz. Üç konsept araç, hacim ve tam boy segmentler için tamamen elektrikli tahrik sistemleri ve menzil genişletici teknolojisiyle Çinli müşterilerin farklı teknolojik gereksinimlerini karşılıyor,” diye yorumladı Volkswagen Çin Teknoloji Merkezi (VCTC) CEO’su Thomas Ulbrich.
Volkswagen ayrıca Çinli müşterilerin ihtiyaçlarını tasarıma entegre etti; Şanghay’da sunulan üç konsept araç tasarım dilleri bakımından birbirinden ne kadar farklı olsa da, yine de gerçek Volkswagen modelleri olarak açıkça tanınabilirler. “Geçtiğimiz yıl Pekin’de sergilediğimiz ID. CODE gösteri aracı, Çin’deki yeni tasarım yönümüzün başlangıç ​​noktasıydı,” diye hatırlıyor Baş Tasarımcı Andreas Mindt. “Bunu son aylarda geliştirdik ve her bir ortak girişimimiz için özel olarak uyarladık.”
Üç konsept aracın genel görünümü
SAIC VOLKSWAGEN’den üç sıra koltuklu geniş, tam boy bir SUV olan ID. ERA, Volkswagen’in menzil genişletici teknolojisine sahip ilk modelinin ön izlemesini sunuyor. Yakıtla çalışan bir jeneratör, sürüş sırasında aküyü şarj ediyor ve 700 kilometreden fazla ek menzil sağlıyor. Konsept otomobil, akü modunda 300 kilometrelik menzille birlikte 1.000 kilometreden fazla yol kat edebiliyor.
Volkswagen Anhui’den ID. EVO, kalabalığın arasından sıyrılmak isteyen genç, yaşam tarzına önem veren alıcılara yöneliktir. 800 voltluk bir platforma dayanan ID. EVO, Volkswagen’in ID. UNYX ailesinin ilk tamamen elektrikli tam boy SUV’sidir. Konsept araç, yalnızca çok çeşitli yeni dijital hizmetleri kolaylaştırmakla kalmayıp aynı zamanda kısa aralıklarla kablosuz güncellemelerle müşteri deneyimini sürekli olarak genişleten yüksek performanslı bir bölgesel elektronik mimari ile donatılmıştır.
FAW-Volkswagen’dan ID. AURA, Volkswagen’in Çin pazarı için özel olarak tasarladığı bölgesel elektronik mimariye sahip Kompakt Ana Platform (CMP) tabanlı ilk konsept araçtır. Yapay zeka tabanlı yüksek hesaplama kapasitesi sayesinde, bu platformda kullanılan yüksek otonom sürüş sistemi akıllı ancak doğal sürüş davranışı için çıtayı yükseltiyor. Elektrikli notchback konsepti, özellikle fiyat bilincine sahip A segmentindeki müşteriler için geliştirildi ve modern teknolojiyi dinamik tasarımla birleştiriyor. Akıllı telefona benzer bir UI/UX konsepti aracın orta konsoluna yerleştirilmiştir. Yapay zeka tabanlı insansı asistan, araç işlevlerinin ve bilgi-eğlence sisteminin sorunsuz bir şekilde kontrol edilmesini sağlar.

Diğer Haberler

TOSFED Yetenekli Gençleri Arıyor

Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilmesi ve 12-16 yaş arası gençlerin ücretsiz olarak katılabileceği sosyal sorumluluk projesi 'TOSFED Next Talent' 01 Temmuz'da başlıyor. Türkiye Otomobil Sporları...

“F1: The Movie”, özel ön gösterim, Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen

Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen ve ELLE Türkiye iş birliği ile “F1: The Movie” filminin Türkiye'deki özel ön gösterimi İstanbul Soho House'ta düzenlendi. İş ve sanat dünyasında...

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde düzenlendi. Mobilitenin elektrifikasyonu hedefiyle çalışmalarını...

Borusan Cat, Global Operatör Yarışması

Borusan Grubu şirketlerinden Borusan Cat, Global Operatör Yarışması ile Türkiye’nin dört bir yanından gelen en yetenekli operatörleri sahada bir araya getirdi. Yetkinlik, hız ve...

TotalEnergies Türkiye satış ve pazarlama ağını genişletmeye devam ediyor

İmzalanan distribütörlük anlaşması ile TotalEnergies otomotiv madeni yağlarının Balıkesir, Bursa ve Çanakkale’deki satış ve dağıtımı Sura Petrol tarafından gerçekleştirilecek.  Türkiye’de 30 yılı aşkın bir süredir...

Offroad Heyecanı Ankara’da Yaşanacak

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası, ikinci ayağı 27-29 Haziran tarihleri arasında Ankara Mühye'de offroad tutkunlarını bir araya gelmeye hazırlanıyor. ANDOFF (Ankara Doğa Sporları ve Offroad...

Tırmanma Mücadelesi Bursa Şahintepe’ye Taşınıyor

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 4. ayağı olan Şahintepe Tırmanma Yarışı, Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK) tarafından 4 kategoride 30 sporcunun katılımıyla 28-29...