Volkswagen Grubu’ndan gelecek için çevre bildirisi: “goTOzero”

®
Çok Okunanlar

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

Volkswagen Grubu, sürdürülebilirlik ile ilgili stratejisi “TOGETHER 2025+” in ardından, ürün geliştirmesinden, üretime, eski araçların dönüştürülmesinden, kurumsal yönetime kadar birçok süreçte çevrenin korunmasına yönelik çalışmalarını “goTOzero”adlı misyon bildirisinde topladı. Grup, 2025 yılında araç üretiminde su, atık su, enerji tüketimi ve karbon emisyonunda 2010’a oranla yüzde 45 oranında azalma hedefliyor.

 

Volkswagen Grubu, çevrenin korunmasına yönelik tedbirlerini, çevreye yönelik yeni misyon bildirisi olan “goTOzero” altında topluyor. Grubun Çevrenin Korunmasından Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Oliver Blume konuyla ilgili: “Yeni Grup Çevre Politikası ile Grup, kendisine ve paydaşlarına açıkça yön gösteriyor. Çevreyi korumaya yönelik gayretlerimiz; geliştirmeden üretime, operasyondan eski araçların yeniden dönüştürülmesine kadar tüm üretim sürecini ve yönetimi kapsıyor. Bu sürece paydaşlarımızı da dahil ediyoruz. Hedeflerimize hep birlikte çalışarak ulaşabiliriz” diye konuştu.

Volkswagen, “goTOzero” ile sürdürülebilirliği kapsamlı biçimde ön plana alan bir şirket olmaya yönelik Grup stratejisi “TOGETHER – Strategy 2025+” dahilinde bir sonraki büyük adımı atıyor. Grubun Çevre Politikası, iklim değişikliği, kaynaklar, hava kalitesi ve çevresel uyum olmak üzere dört eylem alanından oluşmakta olup, Grup ve marka seviyesinde birçok çevre programına stratejik anlamda yönlendirme yapıyor.

 

Çevreye Yönelik Misyon Bildirisi

Volkswagen Grubu bildiride, özetle şöyle diyor: Ekosistemleri korumak ve topluma olumlu etkide bulunmak için tüm ürünlerimiz ve mobilite çözümlerimizde, yaşam döngüsü boyunca ortaya çıkan çevresel etkileri azaltmaya çalışıyoruz. Bu ham maddelerin çıkarılmasından ürünün ömrünü tamamlamasına kadar tüm süreci kapsıyor. Çevre düzenlemeleri ve standartlarının yanı sıra gönüllülük esasına dayalı taahhütlerimize uyum sağlamak, eylemlerimiz için temel bir ön koşul niteliğinde.

 

Eylem Alanları

Volkswagen Grubu, “goTOzero” misyon bildirisinde dört temel eylem alanına odaklanıyor. Bildiride bu alanlarda şunlar dile getiriliyor:

  • İklim değişikliği: Volkswagen, Birleşmiş Milletler’in Paris iklim koruma anlaşmasına uyum sağlama konusunda kararlıdır. Hedef 2050 yılı itibariyle bilançoda CO2 nötr bir şirket haline gelmektir. Şirket 2025 yılı itibariyle binek otomobiller ve hafif ticari araçların toplam yaşam döngüsünde Sera Gazı Emisyonlarını 2015’e kıyasla %30 oranında azaltmayı planlamaktadır. Şirket yaşam döngüsü boyunca yenilenebilir enerji kaynaklarına geçiş yapılmasına aktif şekilde katkıda bulunmaktadır.
  • Kaynaklar: Volkswagen kaynak verimliliğini azami düzeye getirmek ve malzeme,
  • Hava kalitesi: Volkswagen yerel hava kalitesini artırmak için e-mobilite’yi ön plana çıkarmaktadır. 2025 yılı itibariyle bataryalı elektrikli araçların payı, Grup’un model portföyünde %20 ile %25 arasında olacaktır. Elektrikli araçların Grup filosundaki payı 2030 itibariyle en az %40 seviyesine gelecektir.
  • Çevresel uyum: Volkswagen, tüm yaşam döngüsü aşamalarındaki mobilite çözümlerinin çevreye etkisini kontrol eden etkili yönetim sistemleri kurup bu sistemlerin gözetimini yaparak modern, şeffaf ve başarılı bir şirket örneği teşkil etmeyi hedeflemektedir.

enerji ve su alanlarında döngüsel bir ekonomiyi desteklemek niyetindedir. Grup 2025 yılı itibariyle araç başına düşen üretim ile alakalı çevresel dışsal faktörleri (CO2, enerji, su, atık, uçucu organik bileşikler) 2010’a kıyasla %45 oranında azaltmayı planlamaktadır.

 

Çevre Politikası

Şirket aynı zamanda çevreye yönelik karar verme, proje yönetimi ve çevresel performans politikalarına ilişkin bir çevre politikası da geliştirmiş olup, bu politika çerçevesinde beş kilit konuda ilkeler belirlemektedir: liderlik, uyum, çevrenin korunması, paydaş katılımı ve sürekli gelişim.

 

Uzun ve orta vadeli hedefler

Volkswagen Grup, 2050 yılı itibariyle CO2 nötr bir şirket haline gelmeyi planlıyor. Grup, 2025 yılı itibariyle yaşam döngüsünün tümünde karbon ayak izini 2015’e kıyasla %30 oranında azaltmayı, yine 2025 yılı itibariyle araç üretiminde su, atık su, CO2, enerji tüketimi ve uçucu organik bileşikleri 2010’a kıyasla %45 oranında azaltmayı hedefliyor.

Grup 2023 yılı itibariyle elektro-mobilite alanında yaklaşık 30 milyar avroluk yatırım yapmayı ve 2028 yılı itibariyle piyasaya 70 yeni elektrikli model sürmeyi planlıyor. Buna ek olarak elektrik şarj altyapısının kurulmasında da önemli rol alıyor.

Diğer Haberler

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai Motor Türkiye,...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz konusu yatırım 2025-2028 döneminde gerçekleştirilecek...

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...