Hamburg – Geçen yıl 2018 satış rekorundan sonra Volkswagen, 2019’a güveniyor. Satış Direktörü Christian Dahlheim Cuma günü konferans görüşmesi sırasında “Dünya çapında bu yıl talepte hafif bir artış bekliyoruz” dedi. Grup 12 markası ile ticari anlaşmazlıklara ve yaklaşmakta olan İngiltere’nin AB’den çıkmasına dayanacak kadar kuvvetli olduğunu açıkladı. Geçen yıl dünya çapındaki müşterilere 10.83 milyon araç, 2017’den yüzde 0.9 daha fazla oranla teslim etti.
Renault, Nissan ve Mitsubishi marka birliğinin satış rakamları henüz yayınlamadı. Uzmanlar, Renault-Nissan’ın Volkswagen’i ilk defa geçmesinin mümkün olduğunu düşünüyor.
2018’de Volkswagen, çoğunlukla Güney Amerika’da (yüzde 13,1 oranında) ve Doğu Avrupa’da (yüzde 7,1 oranında) arttı. Rusya’daki teslimatlar özellikle güçlüydü.
İspanyol markası Seat, yüzde 10’dan fazla büyüme ile en iyi skoru elde etti.
Premium üreticiler arasında ise 2018 yılında zirvede yine Mercedes-Benz otomobil markası yılda 2.3 milyon otomobil teslim eden Daimler vardı.
Umut Özgür Sunay