Risklere rağmen hedef yüksek

®
Çok Okunanlar

Subaru’nun 2018 yılı motorsporları aktiviteleri belli oldu

SUPER GT Series Subaru, Subaru BRZ GT300 yarış otomobili ile bu yıl da SUPER GT Series’de yarışacak. Yarışılacak olan SUPER...

Busworld Turkey 2020’ye dört aracıyla katılacak…

Türkiye’nin ticari araç üreticisi Anadolu Isuzu, 5-7 Mart 2020 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenecek Busworld Turkey 2020’ye dört aracıyla katılacak. Anadolu...

Sektörün deneyimli ismi: Eyüp Aratay

Türkiye LPG Derneği 46. Olağan Genel Kurulu’nda Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Eyüp Aratay yeniden seçildi. Eyüp Aratay, “Türkiye LPG Derneği...

Shell ve Katar Petroleum’dan, denizlerde LNG kullanımını arttıracak anlaşma…

Katar Petroleum Şirketi ve Shell denizcilikte kullanılmak üzere sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) yakıt ikmali tesisleri kurulması ve geliştirilmesi için...

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, AA muhabirine yaptığı açıklamada, otomotiv sektörü olarak 2017’yi 28,5 milyar dolar rekorla kapattıktan sonra 2018 yılına girişte 29 milyar dolar gibi bir hedef belirlediklerini anımsattı.

Yıl içinde hedeflerini güncellediklerini ve sonunda 31,6 milyar dolarlık rekora imza attıklarını dile getiren Çelik, geçen yıl 2017’ye göre yüzde 11’lik bir ihracat artışı olduğunu söyledi.

İç pazarın önemi

İhracat ile iç pazar arasında bir ilişki yok gibi göründüğünü ancak yurt içi ve dışının birbirine zincirleme etki yarattığını vurgulayan Çelik, şöyle konuştu:

“Türkiye’deki üreticilerin yeni projeleri devreye almalarında ya da yeni yatırım projelerinin karar verme noktalarında iç pazar büyüklüğü her zaman belirleyici bir unsur olarak ortaya çıkıyor. Bundan dolayı şu anda gelmiş olduğumuz 600-620 bin gibi iç pazar büyüklüğü otomotiv endüstrisi için çok büyük bir problem çünkü 1 milyonluk seviyelerini gördü endüstri ve Türkiye’nin ekonomi büyüklüğü ve nüfus büyüklüğü, bu rakamların çok düşük olduğunu gösteriyor. Uzun vadede iç pazarın daralmasının ihracatta negatif etkileri olacağı noktasında bütün sektörün ortak kanaati var. Geçmişte bunu gördük. 2008-2009 yılında bu süreç yaşandı. İç pazar büyüklüğünü bu yüzden çok fazla önemsiyoruz.”

ÖTV’yle ilgili 30 Ekim’de bir destek açıklaması olduğunu anımsatan Çelik, “O noktada iç pazarın ekim ayında 23 binlere düşmüş satışları, kasımda 58 binlere çıktı. Aralık ayını 77 binlerde kapattık ki bir önceki yılın aralık ayına göre yüzde 40’dan fazla daralmayla karşılaştık. İhracatta gelişebilmemiz için bizim iç pazarı da her zaman bir seviyede tutabilmemiz gerekiyor yeni projelerin karar noktasında itici güç olması açısından.” dedi.

Risklere rağmen hedef yüksek

Çelik, 2019 yılında karşılarında bazı riskler bulunduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:

“Yönetim kurulu toplantımızda, 2019’a 32 milyar dolarlık bir hedefle girmek noktasında karar verildi. Yani yeni bir rekor hedefliyoruz. Bazı riskler de karşımızda duruyor. Özellikle Brexit süreci. Bu süreçte oluşabilecek bir sert geçiş Türkiye’nin yüzde 10’lık bir ihracat pazarında risk olarak önümüze çıkıyor. Bunun yanında küresel ticaret savaşları var. Bu savaşların her ülkenin birbirine koruma duvarları ördüğü dönemde küresel büyümede de etkilenme oluyor. İhracat rakamları da bu büyümeden negatif etkilenme potansiyeli taşıyor. Otomotiv endüstrisi bu konuda çok hassas. Sektörde bir yandan da misyonla ilgili gelişmeler var AB’de. Dizel araçlardan benzinli ve hibrit araçlara geçiş. Ondan dolayı AB pazarında riskler barındırıyor ihracatta daralma yönünde ama bunu aşmak için bir sürü faaliyet yapılıyor, Ticaret Bakanlığımızın bu noktada destekleri var.”

“Ülke sayısının 10’un üzerine çıkmasıyla bir hedefi daha gerçekleştireceğiz”

OİB olarak da çok ekstra faaliyetler planladıklarını dile getiren Çelik, “Raporlar düzenledik. Brexit ile ilgili önlemler neler olabilir, o sürecin içinde nasıl yer alabiliriz çerçevesinde faaliyetler geliştiriyoruz, düzenliyoruz. Özellikle ticaret savaşları ve Brexit ilişkilerinin yaratmış olduğu riskleri barındırmakla birlikte 2019’da 31,6 milyar dolarlık rakamın üstünde bir ihracata ulaşmak için Kuzey Afrika’ya ve Rusya’ya yönelik dış satımı daha da artırma yönünde çalışmalar yapıyoruz.” diye konuştu.

Çelik, 2017’de Türk otomotiv sektörünün 1 milyar doların üstünde ihracat rakamına ulaştığı ülke sayısının 7 olduğunu, 2018’de ise Slovenya ve Polonya’nın ilave olmasıyla 9’a ulaştığını belirterek, “Bu yıl da artmasını bekliyoruz. 10 ve 11. sırada olan ülkelerin ihracatları o seviyenin yüzde 10 gerisinde. Hollanda ve Romanya. 1 milyar dolar ihracat yapılan ülke sayısının 10’un üzerine çıkmasıyla bir hedefi daha gerçekleştirmiş olacağız.” ifadesini kullandı.

BURSA – Sergen Sezgin

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...