Üçüncü çeyrek rakamları Tesla’nın tekrar yoluna girdiğini gösteriyor ancak büyüme sürdürülebilir mi?

®
Çok Okunanlar

Zes, Alkaş ile 5 yıllık stratejik ortaklığa imza attı…

Türkiye’nin en yaygın ve entegre şarj altyapısını kuran Zes, alışveriş merkezlerindeki gücünü artıracak önemli bir iş birliğine imza attı....

Peugeot 7. Mardin Bienali’nin ana sponsoru oldu

Yenilikçi bakış açısı, estetik anlayışı ve insan odaklı yaklaşımıyla yalnızca otomotiv dünyasında değil, kültür ve sanat alanında da değer...

2026’da 250’nin üzerinde cihaza ulaşmayı hedefleyen marka

sepascharge, 2030 yılında Türkiye’nin ilk 5 şarj ağı arasına girmeyi hedefliyor... Sepaş Akıllı Çözümler A.Ş.'nin elektrikli araç şarj istasyonu markası...

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir anda kapanan yollar, saatlerce...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü nesliyle üretime başladığını açıkladı....
Tesla, son mali raporunda tantanadan kaçınarak sürekliliğe odaklanarak kendisini güçlü bir şekilde tanıtıyor. Ürün haberlerini umut edenler hayal kırıklığına uğrayabilir, ancak Teksaslılar yatırımcıları memnun edecek rakamlar sundu: gelir 2025’in üçüncü çeyreğinde 28,1 milyar dolara yükseldi – yeni bir üç aylık rekor ve bir önceki yıla göre yüzde 12 artış. İlginç bir şekilde bu rakam artık yalnızca araç satışlarından değil, Tesla’nın enerji işinden, şarj operasyonlarından ve diğer hizmetlerinden de geliyor. Yalnızca otomotiv segmentine bakıldığında Tesla, 21,2 milyar dolar gelir elde etti (yıllık bazda +%6). Rekor değil; şirket 2023’ün ikinci çeyreğinde biraz yükseldi. Tesla’nın kâr ve marj rakamları da büyümesinin kırılgan kaldığını ve henüz eski parlak günlerine dönmediğini gösteriyor. 1,37 milyar dolarlık GAAP net kârı ve yüzde 5,8’lik faaliyet marjıyla Tesla, yıl boyunca istikrar kazanmaya devam ediyor. Ancak bu oran nispeten mütevazı bir seviyede ve geçen yılın kârının yüzde 37 altında kalıyor. ABD’li elektrikli otomobil üreticisi, 2021 ve 2022’nin başarılı çeyreklerinde görüldüğü gibi, üç aylık kârdan (2021 ve 2022’nin başarılı çeyreklerinde görüldüğü gibi) hâlâ çok uzakta. Yüksek işletme giderleri kârı düşürüyor Tesla bunun çeşitli nedenlerini sıralıyor; artan işletme giderleri, tarifeler, araç başına daha yüksek ortalama maliyetler (“belirli modeller için sabit maliyet emiliminin düşük olması nedeniyle”) ve CO₂ sertifikalarının satışından elde edilen nispeten düşük gelir (“düzenleyici krediler”). İkincisi, Temmuz ve Eylül ayları arasında “yalnızca” 417 milyon dolara ulaştı, oysa önceki bazı çeyreklerde bu güvenilir gelir kaynağı neredeyse iki kat daha yüksekti. Tesla’nın üçüncü çeyrekte elde ettiği şey şüphesiz yüksek teslimat rakamlarıydı. Üçüncü çeyrekte rekor 497.099 elektrikli otomobil satışıyla Tesla, bu ayın başında olumlu bir sürpriz yaptı. Şirket ayrıca 447.450 elektrikli araç üretti. Bu, Tesla’nın bir kez daha geçen yılın rakamlarının üzerinde olduğu, başka bir deyişle büyüme bölgesine geri döndüğü anlamına geliyor. Aynı durum, 12,5 GWh kurulu enerji işletmesi (yıllık bazda +%81) ve 3.500 yeni Supercharger istasyonu ekleyen şarj bölümü (yıllık bazda +%18) için de geçerli. Hacimli modeller tek başına geliri artırıyor Araçlar açısından, daha büyük modellerin öneminin sürekli olarak düşük kaldığı dikkat çekiyor. Üretilen 435.826 adet ve 481.166 adet teslim ile üçüncü çeyrekte (her zamanki gibi) büyük çoğunluk iki orta sınıf model olan Model 3 ve Model Y’den geldi. “Diğer” seriler (Model S, Model X ve özellikle Cybertruck) 11.624 adet üretildi ve 15.933 adet teslim edildi. Bunların önemi marjinal kalıyor. İyileşen satış rakamlarının model güncellemelerinden mi yoksa Çin’de sunulan daha geniş model yelpazesinden mi kaynaklandığı açık değil, ancak küçültülmüş Model 3 ve Model Y’nin satışlarının dördüncü çeyrekte piyasaya sürüldüğünde bu rakamları nasıl etkileyeceği henüz bilinmiyor. Ya da belki de süresi dolmuş ABD vergi kredisi erken alımlara neden oldu ve muhtemelen dördüncü çeyrekte satışlarda bir düşüş yaşanacak? Tesla bu konuda yorumda bulunmadı. Güçlü ABD işi – tek seferlik bir etki sayesinde? Ancak, durdurulan ABD vergi kredisinin satış hacminin en azından bir kısmını açıkladığı gerçeği, Tesla’nın yıllık raporunda çok az dikkat çeken bir istatistikle destekleniyor. EV üreticisi, araçlarının dünya bölgelerine göre pazar payını üç ayda bir yayınladı. Avrupa ve Çin’de bu pay geçen yıl yaklaşık yüzde 2,5’ten yüzde 2’ye düşerken, ABD’de pazar payı son çeyrekte genel eğilimin aksine belirgin bir şekilde artarak yüzde 3,5’e ulaştı. Bunlar göreceli rakamlar olsa da, eğriler Tesla’nın son üç ayda ABD’de özellikle iyi performans gösterdiğini gösteriyor; muhtemelen tek seferlik bir etki sayesinde. Ancak gerçek satış ivmesi ancak bir sonraki satış rakamları açıklandıktan sonra değerlendirilebilecek. Önümüzdeki aylarda Tesla’nın model serisinde büyük bir yenilik beklenmiyor. Şirket, “farklılaştırılmış ve verimli bir şekilde yönetilen ürün portföyü aracılığıyla satış hacimlerimizi artırmanın” yanı sıra “yapay zeka yazılımımız tarafından desteklenen hizmetler aracılığıyla maliyet, ölçek ve gelecekteki para kazanma fırsatlarına” odaklanacağını söylüyor. Tesla, yeni fabrikalar inşa etmek yerine mevcut tesislerin kapasitesini artırmayı planlıyor. Her şey oldukça sağlam geliyor. En azından Musk liderliğindeki şirket, hem Cybercab’in hem de gecikmiş Tesla Semielectric kamyonunun 2026’da seri üretime girmesinin planlandığını doğrulayarak zor durumda kalıyor. İstikrarın anahtarı olarak çeşitlendirme Yıllık raporun tüm bir bölümü Tesla’nın üçüncü çeyrekte Austin’de başlatılan robotaksi hizmetine ayrıldı. Elektrikli otomobil üreticisi, bu hizmetin halihazırda San Francisco Körfez Bölgesi’ne genişletildiğini vurguluyor. Tesla ayrıca kendi pil tedarik zincirini güçlendirmek için Teksas’taki lityum rafinerisini 2025’in son çeyreğinde açmayı ve 2026’nın başlarında Nevada’daki LFP üretim hatlarını faaliyete geçirmeyi planladığını duyurdu. Tesla, salt araç satışına olan bağımlılığı azaltmak için yapay zeka, yazılım ve filo hizmetleri ve şarj altyapısına yatırımlarla birlikte bu alanda çeşitlendirmeyi hedefliyor. Şirket kendisini jeopolitik belirsizliklere, özellikle de “küresel ticaret ve maliye politikalarının otomotiv ve enerji tedarik zincirleri üzerindeki etkilerini ölçmenin zor” olmasına karşı korumayı amaçlıyor. Tesla, kendi maliyet yapısı veya talebi üzerinde tam kontrole sahip olmadığını kabul ediyor. Bu nedenle üretici, sermayesini korumayı ve araç, enerji ve diğer iş segmentlerini büyümeye yönelik konumlandırmak için yakın gelecekte yalnızca “ihtiyatlı yatırımlar” yapmayı planlıyor. “Gerçek sonuçlar, daha geniş makroekonomik ortam, özerklik çabalarımızın hızlanma hızı ve fabrikalarımızdaki üretim rampası dahil olmak üzere çeşitli faktörlere bağlı olacaktır.” Ancak Tesla, en azından bir miktar görkemlilik dokunuşu olmadan Tesla olmazdı: “Ölçek ve maliyet yapımızın, dünya çapında değişen pazar dinamiklerini emsallerimizden daha etkili bir şekilde yönlendirmemize olanak sağlayacağına inanıyoruz” diyen şirket, yapay zeka uzmanlığını önemli bir rekabet avantajı olarak öne sürüyor ve şunu yineliyor: “Bugün teslim edilen her Tesla aracı, özerklik için tasarlandı.” Tesla’nın oldukça net bir şekilde tanımladığı dördüncü çeyreğe veya gelecek yıla ilişkin satış hedefleri, birkaç çeyrektir mali raporlarında yer almıyor – ve 3. Çeyrek raporu da bir istisna değil.ir.tesla.com

Otomobil Dergisi-İngiltere

Automobile Magazine-UK

Diğer Haberler

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş biriminde yeni bir atamayı duyurdu. Bu kapsamda otomotiv sektöründe...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel Otomobil Fuarı’nda en güncel ürün gamını otomobil tutkunları ile...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir anda kapanan yollar, saatlerce süren bekleyişler, aniden düşen görüş...

Zes, Alkaş ile 5 yıllık stratejik ortaklığa imza attı…

Türkiye’nin en yaygın ve entegre şarj altyapısını kuran Zes, alışveriş merkezlerindeki gücünü artıracak önemli bir iş birliğine imza attı. AVM konsept yönetimi ve kiralama...

Lucitur Allison’ın yeni 9 vites tam otomatik şanzıman

Madrid merkezli ve 2026’da 40. yılını kutlamaya hazırlanan Autocares Lucitur, Allison’ın yeni 9 vitesli tam otomatik şanzımanıyla donatılan Otokar Navigo midibüs ile filosunu genişletti....

Baja Sezon Finali Düzce’de…

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası 5. ve son ayağı olan Baja Prusias, kısa adı DOSOD olan Düzce Otomobil ve Offroad Motor Spor Kulübü tarafından...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en çok aranan Çin otomobil markası seçildi..."JAECOO arabaları" terimiyle üçüncü...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...