A390 ile Alpine yeni bir dönüm noktasına ulaşıyor. Üçüncü modelAlp Rüyası Garajı Luca de Meo döneminde başlatılan bu C segmenti elektrikli SUV, Dieppe’den (76) spor markası için belirleyici bir adıma işaret ediyor.
Renault 5’in çok keskin bir türevi olan A290’dan bile daha fazlası olan A390, yeni ufuklar açıyor. Alpine, tarihsel meşruiyeti olmayan bir segment olan SUV pazarına giriyor – Cayenne ve ardından Macan’ın piyasaya sürüldüğü dönemdeki Porsche’nin durumunu anımsatan bir durum.
Amiral gemisi modeli
Alpine’ın 2017’den bu yana yenilenmesinin temel taşlarından biri olan A110, Haziran 2026’da hizmetten çıkmaya hazırlandığı için bu stratejik değişim gerekliydi. %100 elektrikli değişimi 2026 sonundan veya 2027 başından önce gerçekleşmeyecek. Bu arada A390, markanın görünürlüğünü ve büyümesini sağlamak için temel temel haline geliyor.
Dieppe’de üretildi, A390 bu nedenle C segmentindeki birinci sınıf elektrikli SUV pazarında yer bulmak istiyor“Fransa’da 15.000 adet olduğu tahmin edilen bir pazar“, diye tanıtıyor Alpine ürün pazarlama müdürü Patrice Duclos. Alpine hacimler konusunda iletişim kurmazsa, marka yine de A290’ın ticari kariyerinde olduğu gibi pazarda birinci sırayı almak istiyor.
Fetih aracı
“Yıl sonuna kadar yaklaşık 4.000 tescil ile, yılda 15.000 adedi temsil eden bir pazar olan premium elektrikli şehir otomobilleri segmentinde lideriz.“, diye altını çiziyor Patrice Duclos. Sadece bu modellere örnek olarak Mini Cooper Electric veya Aceman’ın yanı sıra Volvo EX30 veya Alfa Romeo Junior’ın da elektrikli versiyonunu buluyoruz. “A390, muhtemelen A290’dan bile daha fazla bir fetih aracı olacak“, diye belirtiyor Patrice Duclos. Bir yıl boyunca Alpine bu sayede Fransa’da yaklaşık 10.000 araba satabildi.
Alpine, güçteki bu yükselişi desteklemek için ağına güvenmeyi planlıyor. Paris’te bulunan Atelier Alpine’ı entegre ederek marka 38 satış noktasında dağıtılmaktadır. Sayıları artacak mı? “Hacim ve karlılık arasında bir denge bulmamız gerekiyor“Bize bunu hatırlatan Patrice Duclos atlıyor”Alpine, mevcut ağla 2025 yılında 5.000’den fazla otomobil pazarlayacak“.
Kurumsal satışlar odak noktasında
A390, A290 ile halihazırda başlatılan işletmelere ulaşma stratejisini güçlendirecek. Ekim ayının sonunda kanal, kayıtların yalnızca %19,5’ini temsil ederken, bireylerde bu oran %63’tü. “A390 ile en az %50 BtoB karışımı hedefliyoruzdiye açıklıyor Patrice Duclos. Her ne kadar kiralama şirketleri tarafından özellikle yönetim komiteleri için referans alınıyor olsak da, büyük müşterilere değil, serbest meslek mensuplarına ve VSE-KOBİ’lerin yöneticilerine hitap etmek istiyoruz.“Ağ şu anda, bazıları hali hazırda Renault müşterisi olan bu tüketicileri ticari araç aracılığıyla hedeflemek için eğitim sürecinde.
Bu eğitim aynı zamanda ağın genellikle hedeflemediği araçların yeniden ele geçirilmesine ilişkin modülleri de içerir. Tesla Model Y ve Alman premium modellerinden bahsedelim; ikincisi, üreticinin A390 için tahmin ettiği en doğrudan rekabettir.
Alpine ayrıca A390’ı uluslararası kalkınmada öncü olarak kullanmak istiyor. A290’ın gelişine kadar satışların ezici çoğunluğunu Fransa temsil ediyordu. “Bu model, özellikle iyi karşılandığı Birleşik Krallık’ta ve daha az ölçüde de Almanya’da kapsamımızı genişletmemize olanak sağladı.”Japonya’nın markanın ilk 5’inde yer aldığını belirten Patrice Duclos’u gösteriyor.
Bugün Fransa, Alpine’ın satışlarının yaklaşık üçte ikisini karşılıyor. Ancak İskandinav ülkeleri gibi belirli pazarların açılması ve Benelüks ülkelerindeki gelişmelerle birlikte marka, Fransa’nın pazar payının azalacağını umuyor.
Hibritleşme beklenecek mi?
Alpine muhtemelen tüm elektrikli araçları terk etme niyetini iletmeyen son marka olmaya devam edecek olsa da, pazardaki gelişmelere de daha az dikkat etmiyor. Orta vadede, Renault grubunun bir yan kuruluşu olan Horse ve Çinli Geely’nin organ yelpazesinden faydalanması düşünülemez bir şey değil. Böylece Alpine, başlangıçta %100 elektrik için tasarlanan modelleri başka bir teknolojiyle sunabilir ve hatta uyarlayabilir. Sloganına saygı duyarak: “Her şeyden önce hafiflik ve çeviklik“.
Automobile Magazine-France






















