Uber satın alınacak mı?

®
Çok Okunanlar

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Uber hisseleri, Waymo robotaksi ortaklığının genişletilmesinin ardından Cuma günü %5 yükseldi. Güçlü 2. çeyrek kazançları: Gelir %15,9 arttı, rezervasyonlar yıllık %19 arttı.

Uber Technologies, Alphabet Inc.’in otonom sürüş yan kuruluşu Waymo ile genişletilmiş bir ortaklık duyurduktan sonra Cuma günü hisselerinde %5’in üzerinde artış gördü.

Bu iş birliği, 2025 yılı başlarında Austin ve Atlanta’ya tamamen otonom araç çağırma hizmetlerini getirecek ve Uber’in otonom araçları (AV) platformuna entegre etme stratejisinde önemli bir dönüm noktası oluşturacak.

Waymo’nun tamamen elektrikli Jaguar I-PACE araçları bu şehirlerde UberX, Uber Green, Uber Comfort ve Uber Comfort Electric yolculuklarında kullanılabilecek ve zamanla filonun yüzlerce araca ulaşması planlanıyor.

Bu genişleme, Uber’in General Motors’un Cruise şirketiyle yaptığı çok yıllık ortaklık da dahil olmak üzere önceki anlaşmalarının üzerine inşa ediliyor. Bu ortaklık, önümüzdeki yıl Chevy Bolt tabanlı otonom araçları Uber’in platformuna getirecek.

Bu genişletilmiş ortaklığın duyurusu, Uber’in Seviye 4 otonom araçlar geliştirmeye odaklanan yapay zeka teknoloji firması Wayve’e yaptığı stratejik yatırımın hemen ardından geldi.

Bu hamle, Uber’in AV yeteneklerini geliştirme ve teknoloji olgunlaştıkça rekabet üstünlüğünü koruma konusundaki kararlılığını gösteriyor.

Ayrıca Uber’in, büyük kredi derecelendirme kuruluşları tarafından yatırım yapılabilir seviyeye yükseltilmesinin ardından gerçekleştirdiği 4 milyar dolarlık tahvil ihracı, şirketin sağlam mali pozisyonunu ortaya koyuyor.

Bu tekliften elde edilecek gelir, mevcut borçların ödenmesinde kullanılacak ve Uber’in bilançosu daha da güçlendirilecek.

Uber 2. çeyrek 2024 performansı

Uber’in 2024 2. çeyrek kazanç raporu, şirketin güçlü mali performansını daha da vurguladı.

Şirketin geliri, bir önceki yıla göre yüzde 15,9 artışla 10,7 milyar dolara ulaşırken, analistlerin beklentilerini 120 milyon dolar aştı.

Brüt rezervasyonlar, Mobilite rezervasyonlarındaki %23’lük ve Teslimat rezervasyonlarındaki %16’lık artışın da katkısıyla yıllık bazda %19 artarak 40 milyar dolara ulaştı.

Şirket, geçen yıla göre %71 artışla 1,6 milyar dolar düzeltilmiş FAVÖK elde ederek önemli bir operasyonel verimlilik ortaya koydu.

Uber ayrıca 1,7 milyar dolar serbest nakit akışı yarattı ve çeyreği 6,3 milyar dolar serbest nakit ve kısa vadeli yatırımlarla kapattı.

Uber’in sermaye-hafif yaklaşımı

Pozitif kazançlara rağmen Uber, dinamik ve rekabetçi bir ortamda yolunu bulmaya devam ediyor.

Şirket, Waymo, Cruise ve BYD ile yaptığı ortaklıklarla AV alanında önemli adımlar atıyor.

Uber CEO’su Dara Khosrowshahi, şirketin sermaye açısından düşük bir yaklaşım sürdürürken platformunu geliştirmek için bu ortaklıklardan yararlanmaya odaklandığını vurguladı.

Khosrowshahi ayrıca son çeyreklerde önemli kazanımlar görülen sponsor listeleri ve market teslimatı başta olmak üzere reklamcılıktaki büyüme fırsatlarına da dikkat çekti.

Uber’in Güney Kore’de yerel oyuncuların sert rekabetine rağmen kaydettiği büyüme de dahil olmak üzere uluslararası pazarlardaki sürekli genişlemesi, şirketin küresel hedeflerini daha da vurguluyor.

Şirket, Güney Kore taksi pazarının yaklaşık yüzde 20’sini ele geçirmeyi başardı ve yolcu sayısında yıllık bazda önemli bir artış kaydetti.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...