BMW hisse senedi fiyatı, otomobil endüstrisi zor bir dönemden geçerken sert bir geri dönüş yaşadı. Üç hafta üst üste düşüş yaşadı ve Ocak 2023’ten bu yana en düşük seviyesine ulaştı. Bu yılın en yüksek noktasından %32’den fazla geriledi, bu da derin bir ayı piyasasında olduğu anlamına geliyor.
Otomotiv sektöründe yeni normal
Elektrikli araç büyümesinin yavaşlaması ve Çin’in lider oyuncu haline gelmesiyle otomotiv sektörü yeni bir normalden geçiyor.
On yıl önce Çin, araç üretim endüstrisinde nispeten küçük bir oyuncuydu. Bugün, Warren Buffett’ın desteklediği BYD gibi şirketler devler haline geldi. Çin, araçların en büyük ihracatçısı olarak Japonya’yı bile geride bıraktı.
En önemlisi, uzun süredir İçten Yanmalı Motor (ICE) sektörüne hakim olan şirketler, Tesla, BYD ve Rivian gibi yeni EV firmalarıyla rekabet etmekte zorlanıyor.
Amerika Birleşik Devletleri’nde Ford ve General Motors, EV üretim hedeflerini önemli ölçüde azaltmak zorunda kaldı. Aynısı, BMW, Volkswagen ve Mercedes’in EV markalarının çok popüler olmadığı Almanya’da da yaşanıyor.
Bu durum, Stellantis, Ford, General Motors ve Volkswagen gibi çoğu otomobil hissesinin son birkaç ayda neden düşüş yaşadığını açıklıyor.
BMW önemli zorluklarla karşı karşıya
Mini ve Rolls-Royce’un ana şirketi BMW, Çin ve Avrupa gibi önemli pazarlarındaki büyümenin yavaşlamaya devam etmesiyle önemli zorluklarla karşı karşıya.
Bu zorluklar, bir diğer dev Alman şirketi Volkswagen’i de onlarca yıl aradan sonra ilk kez Almanya’daki fabrikalarını kapatma planını duyurmaya itti.
En son finansal sonuçlar şirketin işinin yavaşladığını gösterdi. Toplam geliri ikinci çeyrekte %0,7 düşerek 32,9 milyar avronun üzerine çıktı. Yılın ilk yarısında gelirler %0,7 düşerek 73,5 milyar avronun üzerine çıktı.
Bu yavaşlamanın çoğu, 5,8 milyar dolardan fazla maliyete yol açan eliminasyonlardan kaynaklanıyordu. Bunun yerine, otomotiv bölümünün geliri %1,4 artarak 32 milyar avroya yükselirken, finansal hizmetleri %10,8 artarak 9,7 milyar avroya çıktı.
Bu sonuçlar BMW’nin daha önce burada ele aldığımız Volkswagen’den nispeten daha iyi performans gösterdiği anlamına geliyor. Çok sayıda markası olan VW’nin aksine BMW üç markaya odaklanıyor: BMW, Mini ve Rolls-Royce. Ayrıca motosiklet sektöründe lider bir oyuncu.
BMW’nin satışları nispeten güçlü olsa da, şirket yüksek maliyetler görmeye devam ettiği için kârları öyle değildi. Sonuç olarak, grup kârı ikinci çeyrekte %10,7 düşerek 3,8 milyar avroya ve yılın ilk yarısında 7,93 milyar avroya geriledi. Ayrıca rehberliğini de düşürdü, bu da hisse senedinin neden düştüğünü açıklıyor. Amiral gemisi BMW modelinin teslimatları %2,2 artarak 565.490’a yükselirken, Mini ve Rolls-Royce modellerinin teslimatları sırasıyla %27 ve %16 düştü.
Haftalık grafik, BMW hisse senedi fiyatının 106 € seviyesi civarında çift tepe grafik deseni oluşturduğunu gösteriyor. Çoğu durumda, bu piyasadaki en popüler düşüş işaretlerinden biridir. Hisse senedi ayrıca, geçen yılın Ekim ayındaki en düşük salınımı olan 81,65 €’daki boyun çizgisinin altına düştü. 50 haftalık ve 200 haftalık hareketli ortalamaların ve %38,2 Fibonacci Geri Çekilme seviyesinin altına düştü.
Göreceli Güç Endeksi (RSI) ve MACD göstergeleri düşmeye devam etti. Bu nedenle, BMW hisse senedi fiyatı için en az direnç yolu aşağı yönlüdür ve izlenecek bir sonraki nokta 58,32 €’daki %61,8 geri çekilme noktasıdır.