TotalEnergies Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Patrick Pouyanné

®
Çok Okunanlar

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Çarpışantürk kazanmaya devam ediyor…

Giresun Offroad Yarışı, Bulancak'ta Yapıldı 2025 PETLAS Türkiye Offroad Şampiyonası'nın 3. ayağı, Giresun Offroad Spor Kulübü tarafından Giresun Valiliği, Bulancak...

Motor sporları yarışları için %100 yenilenebilir yakıt geliştiren TotalEnergies, bu ürününü 2022 Le Mans 24 Saat Yarışları’nı da kapsayan, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) önümüzdeki sezonunda ve Avrupa Le Mans Serisi’nde (ELMS) görücüye çıkarmayı planlıyor.

Yarışlar, inovasyon için önemli bir itici güç oluşturuyor: dayanıklılık yarışlarında karşılaşılan yarış süresi ve uzun mesafeler gibi ekstrem koşul ve zorluklar, daha yüksek performanslı yakıtların geliştirilmesine olan talebi sürekli olarak artırıyor. Ancak bu yakıtlar geliştirilirken, günümüzde enerji ve çevresel konulardaki değişimin getirdiği yeni zorlukların da göz önünde bulundurulması gerekiyor.

Biyoetanol bazlı* üretilerek TotalEnergies tarafından satışa sunulacak olan bu %100 yenilenebilir yakıtın üretiminde Fransız tarım endüstrisinden gelen şarap küspesi ve TotalEnergies’in Lyon (Fransa) yakınlarındaki Feyzin rafinerisinde, yine döngüsel ekonominin sağladığı hammaddeden üretilen Etil Tersiyer Bütil Eter (ETBE) kullanılacak. Yakıtın, yarış arabalarının CO2 emisyonlarında en az %65 gibi kayda değer bir azalma sağlaması bekleniyor.

“Excellium Racing 100” olarak adlandırılan bu yakıt, dayanıklılık yarışları ve motor sporları enerji geçişinde ilgili tüm aktörler için yeni bir sayfa açacak. Bir yarış yakıtı için gerekli tüm niteliklere sahip olacak şekilde tasarlanan Excellium Racing 100, TotalEnergies Katkı Maddeleri ve Yakıt Çözümleri’nin uzmanlığından yararlanarak hem otomobil üreticilerinin gereksinimlerini hem de sürdürülebilir yakıtlara yönelik en güncel FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası kriterlerini karşılayacak. Aynı ekibin, hâlihazırda %10 oranında gelişmiş biyoetanol içeren ve bu yıl 2021 Le Mans 24 Saat Yarışları’nda kullanılan “Excellium Endurance” yakıtını tasarlamış olması da diğer önemli gelişme.

TotalEnergies Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Patrick Pouyanné, bu gelişmeyle ilgili olarak, “Amacımız, enerji geçişinde önemli bir aktör olmak ve tüm toplumla birlikte 2050 yılına kadar net sıfır karbon emisyonu hedefine ulaşmak” ifadelerini kullandı. “Sürdürülebilir sıvı yakıtlar, elektrik, bataryalar, hibridizasyon, hidrojen… TotalEnergies, stratejisini motor sporlarına uygulayarak müşterilerinin ve iş ortaklarının gelişimini de destekliyor. Gelişmiş biyoyakıtlar, CO2 emisyonlarının hızlıca azaltılması için ulaşım sektörüne destek olma konusunda yadsınamaz bir rol oynuyor. 2022 gibi yakın bir zamanda motor yarışlarında kullanıma sunulacak olan bu %100 yenilenebilir yakıt, buna mükemmel bir örnek teşkil ediyor. Bizler TotalEnergies olarak geniş kapsamlı bir enerji şirketine dönüştükçe, yarış pistleri bizim için hiç olmadığı kadar belirgin bir biçimde açık hava laboratuvarları haline geldi.”

FIA Başkanı Jean Todt, konuyla ilgili şunları söyledi: “Dayanıklılık yarışları, doğası gereği her zaman mükemmel bir araştırma ve geliştirme platformu görevi görmüştür ve FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın %100 sürdürülebilir yakıta geçmesi önemli bir kilometre taşıdır. FIA’nın ana hedefi, motor sporları disiplinlerinden oluşan portföyünde sürdürülebilir enerji kaynaklarının kullanılmasını sağlayarak CO₂ emisyonu azaltımının yolunu açmaktır. Bu hedefimiz, ‘Yarıştan Yola’ stratejimizin yanı sıra FIA’nın ‘Amaç Odaklılık’ bakışıyla da mükemmel bir şekilde örtüşmektedir.”

Automobile Club de l’Ouest Başkanı Pierre Fillon ise şu açıklamalarda bulundu: “Son birkaç yılda sosyal ve çevresel konularda artan farkındalık, motor yarışları dünyasını da bu konular üzerinde derinlemesine düşünmeye itti. Le Mans 24 Saat Yarışları, 1923’teki ilk yarıştan bu yana inovasyon için sık sık başvurulan bir deney alanı olmuştur. Bu heyecan verici yeni gelişme de kuruluş ilkelerimizle mükemmel bir şekilde uyuşmaktadır. Uzun süreli iş ortağımız TotalEnergies, uzmanlığını sürdürülebilir çözümler geliştirmeye yönlendiriyor. Bu yeni ve tamamen yenilenebilir yakıt, kurumsal sosyal sorumluluk konusuna tüm kalbimizle olan bağlılığımızı kanıtlar niteliktedir. Sürdürülebilir kalkınma söz konusu olduğunda, sürdürülebilir mobilite için üzerimize düşeni yapma sözümüzü yerine getirerek sorumluluk almaya devam ediyoruz.”

FIA WEC & ELMS CEO’su Frédéric Lequien ise şu yorumlarda bulundu: “TotalEnergies’in başkalarına örnek olması ve %100 yenilenebilir bir yakıt yaratması son derece cesaretlendirici bir davranış. WEC ve ELMS’in, TotalEnergies’in yeni ve çığır açan Excellium Racing 100 yakıtını denemesi için ideal bir platform olduğuna inancım tam. Dayanıklılık yarışları, yolla ilgili tüm ürünler için nihai bir test niteliğindedir ve TotalEnergies’in, bu yeni son teknoloji ürününün lansmanına yardımcı olması için şampiyonalarımızı ve Le Mans’ı seçmesi bizi çok memnun etti.”

TotalEnergies, 2018’den beri, Le Mans 24 Saat Yarışları’nın yaratıcısı ve organizatörü Automobile Club de l’Ouest’in (A.C.O.) iş ortağı ve resmi yakıt tedarikçisidir. TotalEnergies, ACO ile ortak değerleri paylaşmaktadır: öncü ruh ve performansa olan bağlılık. Le Mans 24 Saat Yarışları, ilk gününden bu yana, otomotiv geliştirme alanı için birçok konuda bir laboratuvar vazifesi görmüştür: güvenlik, motor teknolojisi ve yakıtlardaki evrim, aerodinamik, yakıt tüketiminin azaltılması, hibridizasyon…

%100 yenilenebilir bir yakıtın yakında piyasaya sürülecek olması, TotalEnergies ve ACO’nun yeni enerjilerin teşviki konusundaki bu ortaklığını pekiştirecektir. ACO H24 Yarış takımının hidrojen ortağı TotalEnergies, katıldığı yarışta Mission H24’e destek olmak amacıyla, ilk mobil hidrojen dolum istasyonunu tasarlamış ve inşa etmiştir.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...