Yeni Nissan Micra en sonunda 1.0 litrelik otomatik vites seçeneği ile Türkiye pazarına sunuldu. 1983 yılından bu yana dünyada 7 milyon adetten fazla, Türkiye’de ise sunulduğu 2003 senesinden bu yana 54 binin üzerinde satışı gerçekleşen Micra oldukça değişerek baştan aşağı yenilenmiş alt yapısı ve güvenlik donanımları ile karşımıza çıktı. Yeni Micra dışarıdan baktığımızda önceki Micra eski modeli ile hiçbir benzerlik taşımadan çok daha güçlü bir şekilde yediden yetmişe bay ve bayanların dikkatini çekecek şehir içi ve şehir dışı aracı olmuş. Bir önceki micra’ya göre 10 beygir güç artışı olarak Yeni Micra otomatik vites 100 beygir gücünde. Özellikle önden, yandan ve arkadan baktığımızda aracın güçlü ve kaslı çıkık çizgileri hatları çok dikkat çekmekte. Bununla birlikte aracımız eski micra’ya oranlada daha uzun ve daha geniş olduğunu söylemekte fayda var. Bunu hem dışarıdan hemde içeriden oldukça anlamanız mümkün. Dışarıda 360 derece kamera sistemi bulunan yeni Nissan Micra 16 inç alaşımlı jantları ile piyasaya sunuluyor. Aracın ön çekik farları aracın ön yüzünü çok daha atletik göstermesini sağlamış.
Aynı zamanda NISSAN logosunda yer alan yaya ve çarpışma algılama radar sistemi ile de dikkat çekiyor. Katlanabilir sinyallerin konuşlandırıldığı yan aynalardan arkaya doğru baktığımızda ise Yeni Nissan Micra’da bir Coupe havası var. Araca içeriden baktığımızda ise eski Micra’dan bir kullanan olarak eser kalmadığını söylememde fayda var. Özellikle yeni ergonomik koltukları çok başarılı, aynı zamanda ön göğüs ve direksiyon simidi bildiğiniz QASHQAI’de olan tüm özellikler ile tıpatıp aynı. Özelilkle direksiyon harika ; ele iyi oturuyor hakimiyeti ve sürüş konforu bence iyi. Sportif olarak ön planda. Yine İç malzeme kalitesi QASHQAI’yi aratmamakta, malzeme kalitesi ve görüntü oldukça yüksek kalite hissini yansıttığı gibi tüm fonksiyonel özelliklerin de sunulduğu MICRA akıllı bir araç olmuş. Bizi şarşırtmayı başarıyor, bu kadar değişimi de beklemiyorduk doğrusu. Arka tarafta bu tarzda olan küçük arabalar için bence yeteri miktarda diz ve baş mesafesi zaten yer almakta. Daha fazlasını bu araçtan beklemek genlerine ve sınıfına aykırı olurdu zaten. Fakat araçta herşey düşünülmüş ve çok rahat aynı zamanda da ön ve arkada yolculuk yaparken oldukça da sessiz bir araç.
Yeni Nissan Micra’ya dışarıdan yine arkadan bakacak olursak, yine çok çıkık ve çekici hatlara sahip olduğunu da görmemizde fayda var. Arka difizör kısmı standart olarak karbon kaplama görüntüsüne sahip. Normalde bu yeni Micra’da N-Sport donanım özelliklerinden biri olarak yer almakta. N-Sport donanım olarakta aracı ayrıca sipariş ettiğinizde pek çok yerinde karbon kaplama olarak aracı satın almanız mümkün. Aynı zamanda çift renk özelliğini de yeni Micra tüketicilerin beğenisine sunmuş vaziyette. Yeni Micra benzinli 1.0 litre ve otomatik vites seçeneği 100 beygir güç ile satışa sunulduğu için test aracımızda bu özelliğe sahipti. Bu arada unutmadan söylememizde fayda var aracımız 3 silindir ve oldukça ekonomik. Bir önceki Micra ortalama 100 km de 6.4 litre yakarken, yeni Micra karma kullanım da 100 km de tüketimi 5.4 litre. Ayrıca, uzun yol şehir dışında ise 100 km de ortalama 4.0 – 4.6 litre arasında bir veriye sahip. Bu bakımdan da ne kadar ekonomik bir araç olduğunu söylememize gerek yok sanıyorum.
Aracımızın güvenlik ve standart donanım özelliklerine baktığımızda ise; Micra, Akıllı Teknoloji özellikleri sayesinde artık daha güvenli. Günlük hayatı ve sürüş deneyimini kolaylaştıran Fren Destek Sistemi, Akıllı Şerit Takip Uyarı Sistemi, Akıllı Çarpışma Uyarı Sistemi, Akıllı Sürüş Kontrolü, Akıllı Çevre Görüş Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Hareketli Nesne Algılama Sistemi, Akıllı Şerit Takip Asistanı, Trafik İşareti Tanıma Sistemi ve Akıllı Otomatik Uzun Far Asistanı ile yeni Micra’da nerede ise bir premium lüks segmentte olan donanım özelliklerin hepsine de ayrıca sahip diyebiliriz. Biraz sürüş özelliklerinden bahsedelim isterseniz, Yeni Micra sürüşü gerçekten nasıl? Ben Yeni Micra’yı lansmanın yapıldığı Türkiye, Bodrum yollarında kullandım. Toprak dağ yollarında engebeli araziden tutunda bozuk asfalt zemine kadar aracı test ettim. Özellikle önceki nesli Micra olmadığı için sanırım şanslıydım. Çünkü bu araç ile dağ yollarında hareket etmek bile bence keyif verici idi. Çok çabuk hızlanabilen bir sürüşe ve motora sahip. 2000 devir/dakika’da otomatik CVT şansıman 144 nm tork üretiyor. Manuel düz vitesi ise 2750 devir/dakika’da 160 nm tork üretiyor. Bu araca tork lazım mı? Torktan dolayı mı bu kadar hızlı ve kolay hareket edebiliyor? onun orasını bilmiyorum. Fakat kasa ve motor çok uyumlu bu uyum sayesinde de aracımız gerçekten yolda yağ gibi kayıyor.
Yine özelikle toprak ve çakıllı zeminde denediğim ve benim NISSAN platformunda çok hoşuma giden QASHQAI fren destek sisteminin ve ani frenajlarda olan kısa zamanda aktif durabilme özelliğinin YENİ Micra’da da olması ve bunu şans eseri deneyerek te ayrıca test etmiş olmam beğenimi kazanmasını sağlayan bir diğer önemli unsur. Daha sonra asfalt yolda da denemiş olduğum sert fren şoklama hareketlerimde Yeni Nissan Micra’dan almam gereken cevabı çok iyi başarılı bir şekilde aldım. Bu bakımdan frenlere 10 üzerinden 10 veriyorum. Yine yeni Micra’ya çok enteresan ama sürücü koltuk başlığı üzerine yerleştirilen ve çok daha keyifli bir şekilde müzik dinlemenizi sağlayan BOSE ses sitemi aracın özelliklerine de artı katan bir diğer kaliteli unsur olmuş. Sanırım Japon ve Renault ortak mühendisleri aracı üretirken arkada oturan yolcuların konuşma seslerinden sürücünün daha az etkilenmesi ve kulağını dikkatini arka taraftaki konuşmalara vermemesi açısından bu iyi olmuş diye düşünüyorum. Bu benim fikrim elbette…
Bu arada Yeni Nissan Micra elbette ki, Renault-Nissan ittifakının geliştirmiş olduğu, Nissan Leaf gibi elektirikli modelinin alt yapısına benzeyen ve geliştirilen, aynı zamanda da Türkiye’de satışa sunulan aracımız Fransa üretimi olan, Renault ile Nissan ortaklık platformunda kullanılan motora sahip bir araç yeni Micra. Bu bakımdan da aracımız hem oldukça hafif üretilmiş hem de üzerinde ki motor ve şanzıman ile en iyi şekilde düzgün sorunsuz hızlı vites geçişleri sayesinde çabuk hızlanan fakat bununla beraber çok az yakan ekonomik bir araç oldu diyebiliriz. Micra’nın arka bagaj kapasitesi ise 300 litreye kadar varmakta. Koltukları tamamı ile yatırabilirsiniz, bu durumda ise geniş bir arka taraf sizi bekliyor olacaktır. Aracımız anahtarsız olarak çalıştırılmakta, kapılar otomatik olarak kilitlenip, açılabiliyor. Ayrıca başlangıç paketinde; 7 inç dokunmatik ekran, Apple CarPlay ve Android Auto, akıllı şerit takip uyarı sistemi, akıllı sürüş kontrolü, fren destek sistemi, akıllıçarpışma uyarı sistemi, hız sabitleyici gibi avantajlar da mevcut. Tekna paketinde, Visia paketindeki özelliklere ek olarak 16 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, yağmur sensörlü ön silecekler; iç donanımda karartılmış arka camlar ve deri direksiyon simidi öne çıkıyor.
Paket, geri görüş kamerası, arka park sensörü, ön sis farları, otomatik katlanan ve ısıtmalı yan aynalara ek olarak NISSAN akıllı anahtar ve anahtarsız çalıştırma özelliklerini kapsıyor. Platinum Premium paketinde ise, Platinum paketindeki özelliklere ek olarak otomatik kararan iç dikiz aynası, akıllı şerit takip asistanı, trafik işareti tanıma sistemi ve akıllı otomatik uzun far asistanı bulunuyor. Başlangıç ve lansmanına özel fiyatları ile Nissan bayilerinde Yeni Otomatik Vites Micra sizlerin ilgisini bekliyor…Biz bu testimizden ve Yeni Nissan Micra’dan Bodrum yollarında çok büyük keyif aldık. Darısı sizin başınıza…
Test Sürüşü: Özgür Sunay – Fotoğraf-Kamera: Can Aydeniz
Yeni Nissan Micra İç-Dış Detaylı Test Fotoğraf Galerisi:
Tüm Nissan Micra Testi Galeri Fotoğraflarımızı İndirmek İçin Tıklayın…!
Yeni Nissan Micra Fotoğrafları İndir