Test Sürüşü: SsangYong 4×4 MussoGrand…

®
Çok Okunanlar

8. Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest Rekor Katılımla Tamamlandı

Afyonkarahisar, bu yıl 8’incisi düzenlenen Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest ile bir kez daha dünya gündemine oturdu....

Avrupa lansmanları yapılan yeni modeller FORTHING S7 REEV

DONG FENG MOTOR BÜNYESİNDEKİ FORTHING YENİ MODELLERİNİN LANSMANLARI İLE 2025 MÜNİH AUTOSHOW’DA TÜM DİKKATLERİ ÜZERİNE ÇEKTİ Çin’in lider otomobil üreticilerinden...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında...

OMODA 7 Tasarımı ve İleri Teknolojileriyle

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA, yeni D-SUV modeli OMODA 7’de en ileri...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC...

Yeni Renault Clio, 6. Nesliyle Yeniden Sahneye Çıkıyor

Satışa sunulduğu 1990 yılından bugüne, Clio dünya çapında 17 milyon, Türkiye’de ise 600 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve hatchback...

Sektörün “en”lerinin belirlendiği “ODD “Satış ve İletişim Ödülleri, 2019 Gladyatörleri” Yılın En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası Ödülü SsangYong Türkiye’nin Ticari Pick-Up iddialı aracı olan 4×4 MussoGrand modelinin test sürüşünü yaptık. (Off-Road)

Musso Grand Pick-up, Ssangyong markasının öne çıkan çelik üretiminden nasibini alarak, kendiliğinden özel bir zırha sahip kuvvetli katmanlardan çelikten yapılmış bir araç, aracın her noktasında kapıları dahil bu özel zırhı görebiliyor ve hissedebiliyorsunuz zaten.

Daha önce 4×2 çekişli modelini test etmiş olduğum MussoGrand’ta tek fark 4×4 vites ve diferansiyel kilidinin yer alması. Ağır arazi şartlarında eğim inişi ile birlikte bu 4×4 teknolojisini kullandım ve epey de iyi bir şekilde çok işe yaradı.

Özellikle, zorlu yol şartlarına göre sürücü tarafından çekiş sistemi seçilebiliyor olması, optimal ve dengeli kullanım sağlıyor. Araç normal olarak 4×2 (2H) modunda kullanırken sadece 2 çeker ve daha ekonomik olarak yakıt sarfiyatı söz konusu olabiliyor.

Tabi aracı test ederken üzerinde Petlas marka kış lastikleri mevcut idi. Kar ve buza bu sefer gidemedik ama off-road’ta aracı denedik.

MussoGrand 4 katmandan oluşan çelik şasi ve 1.5 gpa ultra yüksek gergili çelik kullanılarak üretilmiş. Bu da sürücü ve yolcuların can güvenliğini koruması bakımından önemli.

Araç arazi şartlarında öncelikle 4H moduna en fazla 60km kadar hızlar ile sürüşte otomatik olarak geçiyor. Öndeki gösterge panelinde 4H yeşil ışığı bu anlamda görebilirsiniz. 4H arazi çekişinde araç torku 4 lastiğe birden diferansiyeli kilitlemek sureti ile dağıtıyor. Bu da Ssangyong Musso Grand’ı arazide (arazi canavarına) resmen dönüştürüyor.

Aracı 4H modunda hafif toprak çamurlu ve kaygan bir zeminde kullanmak gerçekten eğlenceli yokuş (eğim iniş desteği) vites sadece N konumunda boşta iken sizi güvenli şekilde fren yaparak indirmeyi başarabiliyor.

SsangYong Musso Grand’ın içi bu anlamda gayet sade ve dokunuşu odaklı. El freni altında bulunan 4×4 silindir kumandası ile aracın vitesini manuel olarak kullanmanız ve geçirmeniz gerekiyor. Bu arada en önemli arazi unsurlarından ve sürüş modlarından da vites kolu yerinde ufak bir düğme seçimi ile winter, çamur, kum olarak seçebileceğiniz 3 adet farklı tork sürüş modu bulunuyor. Örneğin araçta winter modunu seçtiğinizde araç sadece 2.viteste kaydırmadan kalkış yapıyor. Torku ve vites geçişlerini yol şartlarına göre uyarlıyor.

Bu anlamda MussoGrand 4×4 ile arazi ortamında kullanışımız gayet zevkli idi. Aracı çok daha zor bir arazi ortamında vites 4 Low moduna alıyorum. Bu sefer gösterge panelinde sarı bir ışık yanıyor. Araç kendini daha fazla kasarak güçlü ve ağır bir şekilde 4×4 tankı olarak ilerlemeye çalışıyor. Bu bakımdan hem arazide eğim inişin hem de MussoGrand 4×4 arazi vitesinin iyi çalıştığını söylememiz gerekir. Memnun kalırsınız.

Aracımızı SsangYong bayilerinden ekstra donanımlı yan basamakları ile ve önde yer alan koruma demiri ile de ayrıca satın alabiliyorsunuz. Bu anlamda SsangYong, Mercedes-Benz ticari araçlarda yer almakta olan Mercedes X-Class Pick-up benzerliği ile de ön plana çıkıyor. Arada ki tek fark Musso Grand daha kalın bir şasi yapısına sahip. Bu da bir real olan bir şey.

Aracın bagaj kapağı yeni modellerinde tamamen elektrikli açılmakta. Bu anlamda açılır çene kapağı da yine oldukça güçlü çelikten imal edildiği için yük taşımada önemli bir rol oynamakta.

Ayrıca, MussoGrand’ın bagaj haznesi diğer bazı rakip pick-up lara oranla biraz daha fazla derin durmakta. Arka tarafta ayrıca elektrik çıkışı olan soketi de kasa’da yer alıyor. Bagaj kapasitesi 1.441 litre kullanıcılara geniş depolama alanı sağlıyor. Kasa içinde iç havuz kaplaması da mevcut. Bagaj için kargo bağlama halkaları kasa içindeki taşınacak eşyaları bağlamak için ön plana çıkıyor.

MussoGrand 4×4 olan modeli yaklaşık SsangYong bayilerinde 195.000-199.000 bandı arasında satılıyor.

Yazı / Fotoğraf: Özgür Sunay

MussoGrand Test Sürüşü Fotoğraf Galerisi:

 

 

 

 

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...