Test Sürüşü: SsangYong 4×4 MussoGrand…

®
Çok Okunanlar

Toyota ve WWF “Sıfır Karbon” İçin İşbirliği Yapacak

Toyota ve WWF (Dünya Doğayı Koruma Vakfı) dünyadaki sürdürülebilir çevreye yönelik hedefleri için beş yıllık bir anlaşmaya imza attı....

Tamamen elektrikli Volvo XC40 SUV…

Bazen az, gerçekten daha çok demektir: Volvo Cars’ın ilk tamamen elektrikli otomobili, yeni elektrikli Volvo XC40 SUV, Volvo otomobillerin...

Uber’in lehine sonuçlandı..

TÜRK YARGISINDAN UBER LEHİNE GELİŞME  Mayıs 2019’da Uber’in kendi insiyatifi ile hizmete kapattığı UberXL ürünü nedeniyle A.B.D.’deki Uber şirketine açılan haksız rekabet...

Oyak Renault Yan Sanayi Başarı Ödülleri Sahiplerini Buldu

Oyak Renault, düzenlediği Tedarikçiler Toplantısı’nda birlikte çalıştığı dört firmaya “2015 Yılı Yan Sanayi Başarı Ödülü” (Best Supplier Awards 2015)...

Sektörün “en”lerinin belirlendiği “ODD “Satış ve İletişim Ödülleri, 2019 Gladyatörleri” Yılın En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası Ödülü SsangYong Türkiye’nin Ticari Pick-Up iddialı aracı olan 4×4 MussoGrand modelinin test sürüşünü yaptık. (Off-Road)

Musso Grand Pick-up, Ssangyong markasının öne çıkan çelik üretiminden nasibini alarak, kendiliğinden özel bir zırha sahip kuvvetli katmanlardan çelikten yapılmış bir araç, aracın her noktasında kapıları dahil bu özel zırhı görebiliyor ve hissedebiliyorsunuz zaten.

Daha önce 4×2 çekişli modelini test etmiş olduğum MussoGrand’ta tek fark 4×4 vites ve diferansiyel kilidinin yer alması. Ağır arazi şartlarında eğim inişi ile birlikte bu 4×4 teknolojisini kullandım ve epey de iyi bir şekilde çok işe yaradı.

Özellikle, zorlu yol şartlarına göre sürücü tarafından çekiş sistemi seçilebiliyor olması, optimal ve dengeli kullanım sağlıyor. Araç normal olarak 4×2 (2H) modunda kullanırken sadece 2 çeker ve daha ekonomik olarak yakıt sarfiyatı söz konusu olabiliyor.

Tabi aracı test ederken üzerinde Petlas marka kış lastikleri mevcut idi. Kar ve buza bu sefer gidemedik ama off-road’ta aracı denedik.

MussoGrand 4 katmandan oluşan çelik şasi ve 1.5 gpa ultra yüksek gergili çelik kullanılarak üretilmiş. Bu da sürücü ve yolcuların can güvenliğini koruması bakımından önemli.

Araç arazi şartlarında öncelikle 4H moduna en fazla 60km kadar hızlar ile sürüşte otomatik olarak geçiyor. Öndeki gösterge panelinde 4H yeşil ışığı bu anlamda görebilirsiniz. 4H arazi çekişinde araç torku 4 lastiğe birden diferansiyeli kilitlemek sureti ile dağıtıyor. Bu da Ssangyong Musso Grand’ı arazide (arazi canavarına) resmen dönüştürüyor.

Aracı 4H modunda hafif toprak çamurlu ve kaygan bir zeminde kullanmak gerçekten eğlenceli yokuş (eğim iniş desteği) vites sadece N konumunda boşta iken sizi güvenli şekilde fren yaparak indirmeyi başarabiliyor.

SsangYong Musso Grand’ın içi bu anlamda gayet sade ve dokunuşu odaklı. El freni altında bulunan 4×4 silindir kumandası ile aracın vitesini manuel olarak kullanmanız ve geçirmeniz gerekiyor. Bu arada en önemli arazi unsurlarından ve sürüş modlarından da vites kolu yerinde ufak bir düğme seçimi ile winter, çamur, kum olarak seçebileceğiniz 3 adet farklı tork sürüş modu bulunuyor. Örneğin araçta winter modunu seçtiğinizde araç sadece 2.viteste kaydırmadan kalkış yapıyor. Torku ve vites geçişlerini yol şartlarına göre uyarlıyor.

Bu anlamda MussoGrand 4×4 ile arazi ortamında kullanışımız gayet zevkli idi. Aracı çok daha zor bir arazi ortamında vites 4 Low moduna alıyorum. Bu sefer gösterge panelinde sarı bir ışık yanıyor. Araç kendini daha fazla kasarak güçlü ve ağır bir şekilde 4×4 tankı olarak ilerlemeye çalışıyor. Bu bakımdan hem arazide eğim inişin hem de MussoGrand 4×4 arazi vitesinin iyi çalıştığını söylememiz gerekir. Memnun kalırsınız.

Aracımızı SsangYong bayilerinden ekstra donanımlı yan basamakları ile ve önde yer alan koruma demiri ile de ayrıca satın alabiliyorsunuz. Bu anlamda SsangYong, Mercedes-Benz ticari araçlarda yer almakta olan Mercedes X-Class Pick-up benzerliği ile de ön plana çıkıyor. Arada ki tek fark Musso Grand daha kalın bir şasi yapısına sahip. Bu da bir real olan bir şey.

Aracın bagaj kapağı yeni modellerinde tamamen elektrikli açılmakta. Bu anlamda açılır çene kapağı da yine oldukça güçlü çelikten imal edildiği için yük taşımada önemli bir rol oynamakta.

Ayrıca, MussoGrand’ın bagaj haznesi diğer bazı rakip pick-up lara oranla biraz daha fazla derin durmakta. Arka tarafta ayrıca elektrik çıkışı olan soketi de kasa’da yer alıyor. Bagaj kapasitesi 1.441 litre kullanıcılara geniş depolama alanı sağlıyor. Kasa içinde iç havuz kaplaması da mevcut. Bagaj için kargo bağlama halkaları kasa içindeki taşınacak eşyaları bağlamak için ön plana çıkıyor.

MussoGrand 4×4 olan modeli yaklaşık SsangYong bayilerinde 195.000-199.000 bandı arasında satılıyor.

Yazı / Fotoğraf: Özgür Sunay

MussoGrand Test Sürüşü Fotoğraf Galerisi:

 

 

 

 

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...