Test Sürüşü: Yeni Mercedes-Benz E-Serisi…

®
Çok Okunanlar

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modeli Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën,ikinci nesil C5 Aircross...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı:...

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale’nin Prömiyerini Yaptı! Stellantis’te Hedef Güvenlik ve Tasarımdan Ödün Vermeden Herkese Uygun...

Yazar: Özgür Sunay | Fotoğraf: Can Aydeniz

Teknoloji ve konforun ideal birleşimi Edition 1 paketinde 754.500 TL’den başlayan fiyatlara sahip olan yenilenen Mercedes-Benz E-Serisi’nde, dinamik görünümleriyle dikkat çeken E 200 d, E 220 d 4MATIC ve E 63 S 4MATIC+ motor seçenekleri mevcut. Ön farlar (LED Yüksek Performanslı Farlar, MULTIBEAM LED teknolojili farlar opsiyonel) ve arka aydınlatma grubu ile birlikte ön ızgara ve ön tamponun da tasarımı yenilendi. Yeni E-Serisi’nin, Edition 1 adındaki ilk üretime özel paketinde kapsamlı bir donanım kombinasyonu sunuluyor. Maksimum ayrıcalık ve konfor için tasarlanan Yeni E-Serisi Edition 1, hayatı kolaylaştıran özelliklerle donatıldı. Artırılmış gerçekliğe sahip navigasyon, Burmester surround ses sistemi, 2 adet 12.3 inç geniş ekranlı kokpit ve kablosuz cep telefonu şarj fonksiyonu teknolojik bileşenleri oluştururken, otomatik bagaj kapağı kapatma sistemi, kapı kapama yardımcısı (Vakumlu kapılar) ve güneş koruma paketi, sürücü ve yolcular için maksimum konfor sunuyor.

Yeni Mercedes-Benz E-Serisi ile birlikte yeni nesil sürüş yardım sistemleri programa dâhil oldu. Yeni nesil direksiyon, kapasitif sensörler yardımıyla Eller Direksiyonda Denetimi (Sürücünün ellerinin direksiyonda olup olmadığı denetliyor) yapıyor. DISTRONIC, Aktif Takip Yardımcısı yol koşullarına göre hızı uyarlıyor. Aktif Dur-Kalk Yardımcısı, Aktif Direksiyon Yardımcısı ve Sürüş Yardım Paketi bulunan modellerde, Dönüş ve Çapraz Trafik Fonksiyonu ve Araçtan Çıkış Uyarı sistemiyle güvenlik daha da ileriye taşınıyor.

ESerisi ürün gamına yönelik dinamizm ve kalite algısını daha da artırma süreci devam ediyor. Exclusive versiyonu özel ön ızgarası, motor kaputunda dik konumda duran yıldız ve ön tampondaki krom süslemelerle isminin hakkını veriyor. AMG tasarım konsepti, AMG Performans modellerini andıran yeni tampon tasarımlarıyla daha sportif bir görünüm sergiliyor. AMG tasarım konsepti versiyonları güç kubbelerine sahip bir motor kaputuyla donatılıyor. E-Serisi’nde standart olarak LED Yüksek Performanslı Farlar sunulurken, ULTRA RANGE Uzun Far dâhil MULTIBEAM LED teknolojili farlar opsiyonel olarak sunuluyor.

Yeni tampon, iki parçalı arka aydınlatma grubu ve yeni bagaj kapağı ile tasarımcılar, Sedan versiyonun arkasını da yeniden yorumladı. Stop lambalarının iç tasarımı tüm versiyonlarda yeniden düzenlendi. Yeni E-Serisi ile birlikte; Metalik Yüksek Teknoloji Gümüşü, Metalik Grafit Grisi ve Metalik Mojave Grisi olmak üzere üç yeni renk daha üretim programına eklendi. Ayrıca yakıt ekonomisine katkı sağlayan aerodinamik jantlarla seçenekler artırıldı. Koltuklar Mercedes-Benz’e özgü uzun yol konforuyla yenilikçi ve şık tasarımı harmanlıyor. Özellikle uyarlanabilir sürücü oturma pozisyonu üstün konfor sunuyor. Ön koltukların tasarımı ve şekli iç mekândaki sportif havayı tamamlıyor. Konfordan ödün vermeden yanal destekleri ile vücudu kavrayan koltuklar donanım seviyesine bağlı olarak daha sportif veya daha konforlu bir forma sahip. Suni deri ARTICO’dan napa deriye kadar farklı malzemeler tercih edilebiliyor.

Yeni E-Serisi, sürücüyü desteklemek üzere Mercedes-Benz’in en güncel sürüş yardım sistemleriyle donatılabiliyor. Söz konusu sistemler sayesinde E-Serisi, sürücünün reaksiyon göstermekte yetersiz kaldığı durumlarda müdahale ederek üst seviye bir aktif güvenlik sunuyor. Eller Direksiyonda Denetimi artık kapasitif olarak çalışıyor. Bu, özellikle yarı otonom sürüşlerdeki konforu artırıyor. Sürücünün E-Serisi’ni kontrol etmeye devam ettiğini sürüş yardım sistemlerinin bilmesi için direksiyonu tutması yetiyor. Daha önce geri bildirim olarak küçük bir direksiyon hareketi gerekiyordu. Yeni direksiyon simidinde sensörler bulunuyor. Bu sensörler direksiyonun tutulup tutulmadığını takip ediyor.

Sistem, sürücünün ellerinin belirli bir süre direksiyon simidinde olmadığını tespit ederse bir uyarı dizisi başlıyor ve sürücünün reaksiyon göstermemesi halinde sistem Acil Fren Yardımcısı’nı devreye sokuyor. E-Serisi standart olarak otonom frenleme ile birçok durumda bir çarpışmayı önleyen veya şiddetini azaltan Aktif Fren Yardımcısı ile donatılıyor. Sistem olağan şehir içi sürüş hızlarında duran araçlarla yoldan karşıya geçen yayaları da algılıyor ve koşullara bağlı olarak fren yaparak çarpışmayı önleyebiliyor. Sürüş Yardım Paketi kapsamında artık karşı şeride geçerek yapılan dönüşler de destekleniyor.

Otoyoldaki dur-kalk trafikte Aktif Dur-Kalk Yardımcısı yol şeritlerinin tespit etmesi halinde 60 km/s hıza kadar Şerit Takip ve Mesafe Takip Sistemleri’nin görevini üstleniyor. Sistem bir dakikaya kadar olan durma sürelerinde aracı tekrar otomatik olarak harekete geçirebiliyor. Aktif Direksiyon Yardımcısı, çok şeritli yollarda Acil Durum Şeridi işleviyle sürücüye yardımcı olabiliyor ve aracın merkezden uzaklaşmasını sağlıyor. Sistem otoyollarda 60 km/s’nin altındaki hızlarda çevredeki araçlara veya tanımladığı yol çizgilerine göre kendini uyarlıyor.

Yol çizgilerini algılamaması halinde E-Serisi daha da önce de olduğu gibi öndeki aracı takip ediyor. Araçtan Çıkış Uyarı sistemiyle Aktif Kör Nokta Yardımcısı araçtan çıkış anında ek bir güvenlik sağlıyor. Kör noktada ve risk bölgesinde bir araç algıladığında fren yaparak müdahale edebilen sistem, kör noktada bir araç veya bir bisiklet olması halinde duran araçtan çıkmak üzere olan yolcuyu dikiz aynasında görsel bir sinyal ile uyarıyor.

Yolcunun yine de elini kapı koluna atması halinde sesli bir uyarı eşliğinde ilgili kapıdaki ortam aydınlatması kırmızı yanıp-sönüyor. 7 km/s’den daha hızlı hareket eden araçları algılayan sistem, araç stop edildikten sonra üç dakika daha etkin kalmaya devam ediyor. PARKTRONIC ve 360° kameraya sahip Aktif Park Yardımcısı, otomatik park etme ve park yerinden çıkma desteği sunuyor.

Sistem, paralel ve dikey park dışında garaj yerlerinde de park yerini bulma ve otomatik park etme ve park yerinden çıkma (Eğer otomatik park edildi ise) sürecini kolaylaştırıyor. Yeni E-Serisi aynı zamanda geniş bir alanda park yeri olarak işaretlenen noktaları da park yeri olarak tespit edebiliyor. 360° kamera yandan görünüm de dâhil olmak üzere çok daha gerçekçi bir görüntüyü multimedya ekranına aktarıyor.

Sistem, ayrıca geri manevra ile park yerinden çıkarken arkadan geçmekte olan araçlar konusunda da sürücüyü uyarabiliyor. Yeni E-Serisi ile birlikte; tamamı deri, ahşap-deri ve spor olmak üzere üç farklı versiyonuyla tamamen yeni bir direksiyon kullanıma sunuluyor. Kumanda noktalarına parlak siyah ve çerçeveler ile süslemeler ise Gümüş Gölge renginde kullanılıyor. Direksiyon üzerindeki dokunmatik kontroller kullanılarak gösterge paneli ve medya ekranı kumanda ediliyor. Sürücünün direksiyon simidini kontrol edip-etmediği artık kapasitif bir algılama ile gerçekleşiyor. Yeni E-Serisi’nde en güncel MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) multimedya sistemi nesli kullanılıyor. Standart olarak iki tane 12,3 inç/31,2 cm ekran devreye giriyor.

Kullanıcı ruh hali veya iç mekân konseptine uygun olarak dört farklı ekran temasından birini seçebiliyor. “Modern Classic” geleneksel göstergeleri daha modern bir şekilde yorumluyor. “Sport” türbin şeklinde göstergeler ve turuncu/siyah renk uygulamasıyla daha sportif bir görünüm sergiliyor. Kademeli, dijital yapıyı azaltarak şekilleri en aza indiriyor. “Yalın” seçeneği ise ekrandaki içeriği gerekli olana indirgiyor.

Medya ekranının dokunmatik ekran özelliği ve aktif yönlendirme özelliğini barındırdan artırılmış gerçekliğe sahip navigasyon, diğer önemli özellikler olarak öne çıkıyor. Sistem, çevrenin video görüntüsünü oklar veya bina numaraları gibi yararlı bilgilerle zenginleştiriliyor. Sistem, sürücüye trafik ışıklarında da destek sağlıyor ve araç trafik ışıklarında ilk pozisyonda ise güncel trafik ışığı ekranda gösteriliyor.

Yeni E-Serisi’nde sunulan ENERGIZING Koltuk Kinetiği, minder veya sırtlıkta minik hareketler yaparak oturma pozisyonunun değişmesini sağlıyor. ENERGIZING Konfor Paketi, çeşitli konfor sistemlerini birbirine bağlıyor, aydınlatma ve müzik türlerinin yanı sıra masaj fonksiyonlarını kullanarak farklı sağlık programları oluşturuyor. ENERGIZING COACH akıllı bir algoritmaya dayanıyor.

Yüksek verimlilik seviyesine, düşük emisyona ve yüksek güç üretimine sahip motorların güç yelpazesi 118 ile 450 kW (160 ile 612 BG) arasında değişiyor. Türkiye’ye ilk aşamada 1.6 lt 160 BG’lik E 200 d, 2.0 lt 194 BG’lik E 220 d 4MATIC ve 4.0 lt 612 BG’lik E 63 S 4MATIC+ motor seçenekleri ithal edilirken, diğer tüm motor seçenekleri kişiye özel olarak sipariş edilebiliyor. 9G-TRONIC otomatik şanzıman da geliştirildi ve elektromotor, güç elektroniği ve şanzıman soğutucusu şanzımana veya şanzımanın içine taşındı. Daha önce kullanılan hat ve kablolar ortadan kalkarken, alan ve ağırlık avantajı elde ediliyor. Böylece şanzıman farklı içten yanmalı motorlarla birlikte kullanılabiliyor. Ayrıca şanzımanın verimliliği de artırıldı. Bunun dışında elektrikli yardımcılı yağ pompası ile optimize edilen etkileşim, mekanik pompanın iletim oranını yüzde 30 oranında azalttı. Ayrıca, çok çekirdekli işlemciye, yeni yapı ve montaj teknolojisine sahip yeni nesil tam entegre bir şanzıman kontrol ünitesi kullanıyor. Artan bilgi işlem gücüne ek olarak, elektrikli arabirimlerinin sayısı önemli ölçüde azaltıldı ve iletim kontrolünün ağırlığı yüzde 30 düşürüldü. Yeni E-Serisi ile beraber Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ da yenilendi. Sportif sürüş dinamikleri daha fazla konforla birleştirilirken, tasarım noktasında da kapsamlı bir güncelleme gerçekleştirildi.

Daha ince MULTIBEAM LED teknolojili ön farlar, daha geniş ve dolgun çamurluklar ve hatları yeniden yorumlanan güç kubbelerine sahip motor kaputu ile tamamen yeni ve çok daha dinamik bir ön görünüm ortaya çıkıyor. Üç adet büyük ve fonksiyon açısından önemli hava girişi ve kanatçıklarla yeniden tasarlanan ön tampon, bir yandan otomobilin sportif ve dinamik tasarımını desteklerken diğer yandan ise ön akstaki kaldırma kuvvetini azaltıyor. Elden geçirilen iç mekân daha da çekici ve etkileyici bir görünüm sunuyor. 2 adet 12.3 inç, geniş ekranlı kokpit, yeni AMG Performance direksiyon ve AMG’ye özgü fonksiyon ve göstergelere sahip olan MBUX bilgi-eğlence sistemi gibi detaylar AMG aidiyetine vurgu yapıyor. Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+’da “Hey Mercedes” ifadesiyle etkinleşen sesli komut sistemi de standart donanım olarak sunuluyor. MBUX, bünyesindeki yapay zekâ sayesinde dolaylı olarak ifade edilse bile bilgi-eğlence veya araç kumandası ile ilgili tüm ifade ve kalıpları anlıyor. MBUX, seslenirken “Siz” yerine, daha samimi olan “Sen” şeklinde hitap ediyor. Böylece kişisel bir asistan olarak konumlandırılan MBUX ile sürücü arasındaki duygusal bağ güçlendiriliyor. AMG’nin 4,0 litre V8 Biturbo motoru E 63 S 4MATIC+ versiyonunda 612 PS (450 kW) güç ve 2.500 ile 4.500 d/d aralığında 850 Nm tork üretiyor. S versiyonun 0’dan 100 km/s’ye hızlanması 3,4 saniyede tamamlanıyor. AMG SPEEDSHIFT MCT 9 vitesli otomatik şanzıman performans modellerinin gereksinimlerine uygun olarak ayarlandı. Şanzıman son derece hızlı vites geçişleri, tek seferde birden fazla vites küçültme ve ara gazı gibi özelliklerle sürüş keyfine katkı sağlıyor. Çok plakalı ıslak kavrama, tork konvertörünün yerini alıyor. Böylece ağırlık tasarrufu sağlanırken gaz tepkileri hızlanıyor.

Yeni Mercedes-Benz E200D Test Sürüşü Yorumları: Öncelikle bir Mercedes-Benz otomobil kullandığımı bana hissettiren Mercedes’in giriş seviyesi aracı. Bir önceki selefine göre araç teknoloji anlamında fazlası ile dolu olarak güçlü şekilde kullanıcısına hitap ediyor. Aracın sürüş dinamiklerinde fren yapısını gayet iyi buldum. Selefine göre çok daha iyi bir fren yapısına kavuşmuş. 1,6 litre hacimli sıralı 4 silindirli, turbo-dizel motor gayet iyi bir şekilde bu kadar ağır tonajlı bir aracı 360 Nm tork üreterek güçlü beygir yapısı ile sorunsuz bir şekilde hareket ettirmeyi başarıyor. Kaldı ki, aracın Sport modu kullanımlarında ise yine burada motor gücü gerekeni yapıyor. Bu aracın bir hız otomobili olmadığını güven, konfor ve ekonomik kullanım adına teknolojiler ile dolu bir alt yapıya sahip olduğunu söylememizde fayda olacak. Eğer korunmak istiyorsanız ve aileniz ile güvenli bir şekilde seyahat etmek istiyorsanız işte bu sizin için doğru otomobildir. Bütçe bakımından kıyasladığınızda bu ömürlük ve sorunsuz bir otomobildir. İnanın bana bu kadar geniş bagaj hacmi ile çok ağır şeyleri bile taşıyabiliyorsunuz. Aracın tasarımı zaten çok hoşuma giden rengi ile beraber ayrıca bir hayranlık uyandırmakta. İstenilen bütçeler doğrultusunda hiç düşünmeden alabileceğim bir araç Yeni Mercedes-Benz E200D. “‘Markanın Kalbi’ olarak da kabul edilen ve Türkiye’de iyi bir satışı olan E-Serisi Sedan, Mercedes-Benz tarihinin en yüksek satış adedine ulaşan modeli olarak öne çıkan bir otomobil.

Teknik Özellikler;
E 200 d Sedan
Motor: 1,6 litre hacimli sıralı 4 silindirli, turbo-dizel
Motor hacmi: 1597 cm3
Maksimum güç:160 BG (118 kW), 3800 d/d
Maksimum tork: 360 Nm, 1600-2600 d/d
Güç aktarımı: Arkadan itişli
Şanzıman: 9G-TRONIC (tork konvertörlü)
Karma koşullarda Yakıt tüketimi: 4.7 lt/100
Karma koşullarda CO2 emisyonu: 124 gr
Verimlilik sınıfı: A+
Hızlanma 0-100 km/s: 8.4 sn
Maksimum hız: 226 km/s

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler...