London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Test Sürüşü: Yeni Hyundai i20 Hybrid 48V

®
Çok Okunanlar

İnci GS Yuasa’dan Yeni Nesil Redresör

Bu sene 40. yıl dönümünü kutlayan İnci GS Yuasa yenilikte hız kesmiyor. Şirket, enerji verimliliği, uzun ömür ve dayanıklılığı...

Vespa 300’lerde Kaçırılmayacak Sene Sonu Avantajı

1946 yılında İtalyan Piaggio markası tarafından geliştirilen ve motosiklet dünyasının saygın ve ikon markalarından biri haline gelen Vespa, birbirinden...

Otokar Pick-up Pazarına Güçlü Bir Giriş Yapıyor

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, ürün yelpazesini genişletiyor, pick-up pazarına iddialı bir giriş yapıyor. Üstün arazi ve yol performansını...

Mercedes-Benz Türk “Her Kızımız Bir Yıldız” ile 20 Yılda

Mercedes-Benz Türk “Her Kızımız Bir Yıldız” ile 20 Yılda 6 Bin 232 Öğrenciye Destek Sağladı! Ağır ticari araç endüstrisinin öncü...

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY

Yeni Hyundai İ20 ilk görüşte güçlü ve çekici tasarımıyla dikkat çekiyor. Yepyeni tasarım, yepyeni bir karaktere bürünen İ20 B segmentinin bütün karakteristik tasarım öğelerini bünyesinde barındırıyor: yüksek ve dik tasarımlı burun, uzun rüzgar kıvrımları olan motor kaputu, yüksek omuz çizgisi, tamponlar, geniş çamurluk ağızları ve marşpiyeler de dahil geniş ve koruyucu çizgiler, büyük jantlar ve ince yanaklı tekerlekler, yerden yüksek yapı ve omuz çizgisi. Dik ve yüksek tasarımlı ön bölüm güçlü ve agresif bir görünüm sergiliyor. Net çizgilerle şekillendirilmiş olan ön bölüm geniş ve mercekli sis farları ve üçgen havalandırma kanalları ön bölüme güç temasını veriyor, ön plana çıkan diğer detay ise elmas tarzı ön ızgara tarafından domine ediliyor.

Full LED farlarla oluşan duygusal ve keskin ifade ön bölümdeki hava girişleri ile bir bütünlük oluşturmuş. Ön farların bitiminden itibaren başlayan ve ön cam direği boyunca devam eden tasarımda kalite algısını yükseltirken bu yapı otomobilin sportifliğini öne çıkartıyor. Ön bölümde kendini belli eden çizgiler ve profil boyunca devam eden modern tasarım yaklaşımı arka kısımda da kendini gösteriyor. Otomobilin arka tasarımı ise kompakt bir izlenim ile güçlü ve dinamik bir duruş sunan Z formundaki arka bölüm. C sütunuyla bagaj kapağı arasındaki bu bağlantı, yine Z şeklindeki stop lambalarıyla destekleniyor. Yeni Hyundai İ20’yi ilk kez görenler hangi açıdan bakarlarsa baksınlar yüksek kalite algısıyla karşı karşıya kalıyorlar.

Tasarımdaki ince dokunuşlar akıcı çizgiler gibi detaylar zekice düşünülmüş, kalite algısı yüksek ve çekici bir görünümü beraberinde getiriyor. Söz konusu ‘görünüm’ yeni Hyundai İ20’yi pazarın en çekici ve en şık modeli yapıyor. Yeni Hyundai İ20’nin kaliteli malzemelerle üretilen iç mekan kabini en az dış tasarımı kadar iddialı. İlk bakışta bile otomobilin daha etkili ve daha modern bir yapıya büründüğünü anlamak zor olmuyor. Önceki modele göre daha şık bir izlenim sunan Yeni i20, ferahlık hissi veren yatay düzeniyle de oldukça temiz ve sezgisel bir iç mekana sahip. Yüksek kaliteli iç malzemeler, sade ve sofistike atmosferi şık bir biçimde kombine ediyor.

Gösterge tablosundaki gelişim ise yepyeni bir otomobil hissiayatını destekleyen noktalardan biri. Daha okunaklı ve yeni teknolojiyi yakından takip eden Yeni i20 ayrıca çok fonksiyonlu dört kollu direksiyonuyla da konfor ve sportiflik açısından zirveye doğru tırmanmaya devam ediyor. Tüm fonksiyonların ergonomik olarak konumlandırılmış olmasının haricinde butonların rahat kontrolleriyle kolay ve sezgisel olarak çalışmasını sağlanıyor.

Dijital havalandırma sisteminin kontrolü ise kokpitin tam ortasında yer alıyor. Yükseltilmiş gösterge paneli 10,25 inçlik yüksek çözünürlüklü dokunmatik ekranıyla futuristik bir görünüm sunarken kişiselleştirme imkanıyla sürücünün ihtiyaç duyacağı her şeyi doğrudan görüş hizasına getirerek fonksiyonelliği ve sürüş güvenliğini destekliyor. Yeni i20, sürüş sırasında kullanıcılarına akıllı telefon operasyonu da sunuyor. Telefonların işlevselliğini geliştirmek için kablosuz şarj imkanı da sunan Yeni i20, Apple CarPlay, Android Auto bağlantı özellikleri ile bir takım teknoloji yenilikleri sunuyor. Bu mobil çözümlerin yanı sıra güvenlik açısından da gelişim gösteren otomobil, Otomatik Acil Fren Sistemi, Akıllı Hız Sabitleyici, Aktif Şerit Takip Sistemi gibi en son aktif güvenlik özelliklerini bünyesinde barındırıyor. Ayrıca Yeni Nesil i20’de sürüş keyfini artırmak için Sürücü Dikkat Uyarı Sistemi ve Kör Nokta Algılama Sistemi de kullanılıyor.

Hyundai i20’de 998 cc’lik yeni nesil turbo destekli benzinli 48V hybrid motor 6000 d/d’de 100 hp güç ve 4000 d/d’de 172 Nm tork üretiyor. 998 litrelik benzinli motor 7 kademeli DCT şanzımanla kombine edilmiş. Otomatik şanzımanlı Hyundai i20, 0-100 km/s hızlanmasını 11.4 saniyede gerçekleştirip maksimum 185 km/s hıza çıkabiliyor, 3 silindir 12 siboplu motor yüksek güç üretmesinin yanında bu motorun önemli avantajı sakin kullanımlarda ekonomik tüketim değerleri. Sessiz çalışma karakteri de benzinli motora ayrı bir özellik kazandırıyor.

Kullanım süresince ölçümlediğimiz yakıt tüketimi 100 km’de Şehir içi yakıt tüketimi 6.5 litre, şehir dışı yakıt tüketimi 5.2 litre değerlere ulaştık, şehrin coğrafi konumu ve sizin kullanış tarzınız yakıt tüketim değerlerine çok fazla etki etmemekle beraber bizim test sürüşümüzde ölçümlediğimiz değerlere sizde rahatlıkla ulaşabilirsiniz. 7 ileri (DCT) otomatik şanzımanla hayat bulan yeni İ20, 7 ileri DCT teknolojisine sahip vitesi ve sessiz çalışma karakteri de yeni nesil benzinli motora ayrı bir özellik kazandırıyor. Yüksek gücü ve düşük yakıt tüketimiyle dikkat çeken bu kombinasyon, maksimum 172 Nm tork değerine sahip. Sürüş dinamikleri açısından son derece etkili olan Yeni i20, DCT şanzımanla beraber üç farklı moda sahip. İsteğe bağlı olarak bir tuş aracılığıyla değiştirilen sürüş modu “Normal” “Eco” ve “Sport” olarak araca farklı bir kimlik kazandırıyor.

Direksiyon tepkilerini ve vites geçiş sürelerini otomatik olarak değiştiren i20 sürüş keyfini bir üst sınıfa taşıyor. Sahip olduğu 998 litrelik 3 silindirli turbo benzinli motoru ile sınıfında tüketim değerleri açısında normal düzeyde makul bir yakıt tüketimi sunuyor. Aryıca, aracın arka bagaj stepne kısmında yer alan ve Kia Motor Teknolojisi ile üretilen Hybrid akü güç ünitesi yer alıyor.

Eğer yeni i20 Hyrid Motorlu aracı satın almış iseniz, aracı ECO modunda kullanırken fren enerjisini geri kazanım teknolojisi sayesinde bu arka tarafta yer alan akü pil doluyor. Bu sayede araç ECO modunda iken stabil bir sürüş sağlarken yakıtınızı verimli kullanmanıza da olanak sağladığı için daha uzun süre benzinden tasarruf sağlamanız mümkün oluyor.

Aracı SPORT moduna aldığımızda ise inanılmaz şekilde 1.0 litrelik benzinli motor çok seri ve çok hızlı bir 1.6 litrelik araç gücüne ulaşması mümkün oluyor. Bu kadar seri bir motor ve kasa hacmi hafifliği sayesinde araç inanılmaz derecede özellikle kalkışlarda çok hızlı ve seri olabiliyor. Sadece aracın üzerinde bulunan lastikleri ile ilgili bir sıkıntı da fabrika çıkışı orjinal lastikleri yerine daha sert olmayan tutuşu iyi bir lastik sağladığınız takdirde aracın engebeli yollarda konforuda iyileşecektir.

Hyundai i20’nin gösterge hız panelinde kare şeklinde karbon görünümlü grafikler var. Akşam olup farlarınızı yaktığınızda artık ekran tamamı ile siyah olmakta. Sadece gündüzleri bu kare yapı karbon şekli görebiliyorsunuz. Fakat bence bu Hyundai i20 gibi araçta daha iyi bir grafik ile yapılabilirdi. Benim gözüme oldukça basit bir çözüm olarak geldi. Onun haricinde aracın üst tavanın açılması güzel bir şey. Gayet zevkli oldukça rahat bir araç. Vites geçişlerinde bir problem hissetmedim. Müzik ve İklimlendirme performansı yeterli seviyede.

 

Diğer Haberler

Stellantis ekim ayında elektrikli araç satışlarını hızlandırdı

Düşük emisyonlu araçlar (LEV) pazarında Stellantis, AB29 pazarındaki (binek araçlar + ticari araçlar) BEV satışlarında Ekim ayında %1,2'lik bir büyüme ile satışlarda sürekli bir...

Toyota Meksika’ya 1,45 milyar dolarlık yatırım yapacağını duyurdu

Toyota, Tecate (Baja California) ve Apaseo el Grande'deki (Guanajuato) Meksika fabrikalarını yenilemek için 1,45 milyar dolarlık büyük bir plan yaptığını duyurdu. Haber, Toyota México başkanı...

2025 Yılın Otomobili, işte yedi finalistin listesi

Bunlar arasında Alfa Junior, Citroen C3, Renault 5 ve Kia EV3 yer alıyor. Prestijli Yılın Otomobili ödülünün yedi finalist otomobili açıklandı. Avrupa pazarında mevcut 42 modelden...

Tesla Avrupalıları Mağazalarına Çağırıyor…

Tesla, 10 Ekim'de Los Angeles'taki We, Robot etkinliğinde otonom sürüşün geleceğini tanıtırken Cybercab, Robovan ve Optimus'u sergiledi. Tesla bugün bu gelecek vizyonunun Avrupa'ya geldiğini duyurdu:...

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye “Deprem Destekleri” projesi

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Otomotiv Sanayii Derneği’nin gelenekselleşen ‘Başarı Ödülleri’nin Kurumsal Sosyal Sorumluluk alanında ödül almaya hak kazandı. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, ‘Toyota Deprem...

Daimler Truck ve Volvo Group, Yazılım Ortak Girişim İçin

Geleceğin ulaşımını şekillendirecek projelere imza atan Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi Daimler Truck, Volvo Group ile ağır ticari araç sektöründeki dönüşüme öncülük edecek yazılım tanımlı...

PEUGEOT, yeni 7 kişilik SUV modeli E-5008 ile “Altın Direksiyon”

YENİ PEUGEOT E-5008 2024 ALTIN DİREKSİYON ÖDÜLÜ’NE LAYIK GÖRÜLDÜ! Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, yeni 7 kişilik SUV modeli...