Test Sürüşü: YENİ BMW R 1200 GS

®
Çok Okunanlar

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun...

Shell Türkiye 16. Yol Emniyeti Konferansı…

Shell Türkiye, 16 yıldır aralıksız düzenlediği Yol Emniyeti Konferansı’nı bu yıl “Yol Emniyetinde Dijital Dönüşüm ve Artan Riskler” odağında...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi....

Peugeot 7. Mardin Bienali’nin ana sponsoru oldu

Yenilikçi bakış açısı, estetik anlayışı ve insan odaklı yaklaşımıyla yalnızca otomotiv dünyasında değil, kültür ve sanat alanında da değer...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip yeni stand tasarımıyla en...

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG ortak girişimi

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG’nin (EnBW) ortak girişimi Borusan EnBW Enerji, 2022 yılından bu yana yürüttüğü “Kız Öğrencilerin...
Yeni versiyonu ile satışta olan R 1200 GS modeli ile BMW Motorrad, yaratıcısı ve öncüsü olduğu, yaklaşık 32 yıllık bir geçmişe sahip büyük touring enduro segmentinde yeni bir sayfa daha açmış görünüyor. BMW R 1200 GS seyahat amaçlı enduroların simgesidir.

“GS” 32 yıldır bulunduğu segmente yön verdi ve motosikletin yer aldığı tüm maceralarda güvenilir bir yol arkadaşı olduğunu kanıtladı. BMW Motorrad şimdi bu başarı hikâyesinde yeni bir sayfa daha açıyor ve simge haline gelmiş R 1200 GS’yi bir kez daha mükemmelleştiriyor. Güçlü, gelişmiş ve yüksek devirli. R 1200 GS, 125 bg güç sunan yeni iki silindirli karşılıklı ikiz motordan güç alıyor. Yeni hava ve sıvı soğutma ve silindir içerisinden dikey akış kavramı temelinde, motor her zaman verimli, güvenilir biçimde ve yüksek torkla çalışır. Yeni sarsıntıyı önleyici ıslak debriyaj özelliği, E-Gas elektromotiv gaz kelebeği aktüatörü ve opsiyonel “sürüş modları” gibi diğer geliştirmeler, karşılıklı ikiz motoru R 1200 GS’nin kalbinde yer alan mükemmel bir çözüm haline getiriyor. Ana şasisinin sağlamlığı ve daha üstün enduro gidon hassasiyeti için gelişmiş Paralever ve Telelever özellikleri sayesinde yeni R 1200 GS her tipte araziye hazırdır. Opsiyonel Dinamik ESA süspansiyonu otomatik olarak arazi ve yol durumuna göre yapılandırır. GS opsiyonel “sürüş modları” sayesinde daha fazla işlev sunar, dört farklı yapılandırmayı içeren bir set tek bir düğmeye basılarak kullanılabilir. İlk bakışta gerçek bir GS olduğu fark ediliyor.

Güçlü, dinamik ve karakter sahibi. Yeniden düzenlenen yüzeyler ve kusursuz renk uygulaması üstün kaliteye sahip karakterini öne çıkarır. Yeni soğutma kavramı kesintisiz şekilde ayırt edilir tasarımına entegre edilmiş ve görsel vurgu ön kısma kaydırılmıştır. Yeni R 1200 GS artık çok daha fazla denge ve güç izlenimi sunuyor. Geniş bir yelpazede yer alan seçenekleri ile R 1200 GS kesinlikle benzersizdir. Yenilikçi, benzersiz LED farı, çaprak kollu jantları ve üç kapsamlı donanım modeliyle bu enduroyu herkes “kendi” GS’sine dönüştürebilir. Kendinden önce gelen efsanevi model gibi R 1200 GS de oldukça çok yönlü bir motosiklettir ve maksimum sürüş keyfi sunar. Bunun sebeplerinden biri GS’in tüm ihtiyaçlara uyarlanmasını sağlayan geniş ve özel aksesuar aralığıdır. Bireysel seçenekler, yeni R 1200 GS’in her bir paketle farklı bir karakter kazanmasını sağlayacak şekilde çeşitli paketler içinde gruplanır. Yetkili satıcınız tarafından sunulan geniş motosiklet donanımı aralığı ile beraber, son derece bireysel bir motosiklet oluşturmak artık mümkün.

Test Sürüşü Yorumu: Yeni BMW R 1200 GS yazısını yazmaya başladığımda araştırma yapmak üzere internete bir göz attım. Bu link üzerinde http://www.motojektif.com/blog/motojektif/83/2013-Yeni-BMW-1200GS-Hakkinda-izlenimler yer alan test yazısını okumaya başladım. Test sürüşümden sonra benden önce test sürüşünü yaparak yazan arkadaş ile izlenimlerimiz genel olarak aynı idi. Test yazısının sonunda ise Yazar’ın Başar Güven adında camiada sevilen bir arkadaş olduğunu test yorumlarından anladım. Fakat sonuncu yorumu okuduğumda ise hiçte hoş olmayan bir yazı ile karşılaştım. Geçirdiği trafik kazası sebebi ile yakın zaman da bu test yazısını yazan arkadaşın hakkın rahmetine kavuştuğunu öğrendim. Kendisi yazısında 2008 model 1200 GS sahibi olduğunu da yazmış. Bende test yazımdan önce bu bilgiyi sizlerle paylaşmak istedim. Merak edenler için paylaştığım link üzerinden güzel bir test yazısına ulaşmanız ayrıca mümkündür. Şimdi bu tatsızlığım ile sizlerle yeni BMW R 1200 GS modeli hakkındaki yapmış olduğum test sürüşüme istinaden yazımı paylaşıyorum.

Yeni model BMW R 1200 GS modelini test için almaya gittiğimde biraz huzursuz olmam motorun gücü ağırlığı ve en önemlisi yüksekliği karşısında kullanıp kullanamama sorunumdan kaynaklı idi. 1.73 cm boylarında biri için daha önce kullanmadığı bir motoru almak ve test sürüşü yapmak riskli bir davranıştı. 2004 yılında BMW ‘den test için aldığım DAKAR modelini saymazsak tabiî ki. Aklıma geldiğinde biraz rahatlama sebebim oluyordu. Bir önceki testimde ise F 700 GS modelin testini yapan biri olarak F 800 GS ile de devam edebilirdim.Teslim tutanağı sonrasında motoru ilk teslim almak üzere yanına yaklaştığımda kısa brifing ardından selesine oturdum. Başar Güven arkadaşımın yazısında yapmış olduğu benzetme gerçekten çok doğru olmuş. Sanki birini elinize uzatıp dansa kaldırıyormuş hissini uyandıran beklenilenden daha hafif olan ağırlık ile içimde bir rahatlama oluyor.

R 1200 GS’in üzerinde rahat bir şekilde ayaklarımın bir kısmı yere temas şeklinde sağlam olarak durabiliyordum. En büyük sorunu halletmiş gibi idim. Anahtarı çevirip motoru çalıştırmamla test sürüşüne başladığım ilk dakika itibarı ile OHH BEE diyorum. “ADAMLAR YAPMIŞLAR” sonunda. Garip olan şey 1200 GS gibi büyük bir motorun üzerinde yol alıyorsunuz, sanki BMW 5.20 kullanıyor hissindeyim. Bu zamana kadar kullandığım motorlar arasında tedirgin etmeyen tek model R 1200 GS oldu. Yüksek teknolojisi, geliştirilmiş motoru, çok iyi adapte edilmiş ağırlık merkezi ve elektronik gaz tepkimesi sayesinde kullanım açısından herhangi bir sorunu olmayan istenilenden daha fazlasını sunan bana göre ise mükemmel bir estetiğe sahip bir motosiklet. Şimdi bir önceki versiyonu ile karşılaştırdığımızda yeni R 1200 GS modelin motor bloğunda ne gibi değişikliklere gidilmiş ve nasıl bir tasarım teknolojisi ile imal edilerek mükemmel sayılabilecek şekilde geliştirilmiş buna bir göz atalım.

 Yeni R 1200 GS modelimiz de Hava/sıvı soğutmalı dört zamanlı yatık çift motor, üstten çift eksantrik, tek denge mili ve silindirlerin 101:73 olan çap/strok oranı ve 1170 cc olan motor hacmi korunmuştur. Motorun tork verilerine baktığımız ise bir önceki versiyonda 6000 dev/dak.da 120 Nm’ çıkartılan motor 2013 yeni versiyon BMW R 1200 GS modelinde ise 6.500 dev/dak’da 125 Nm güç artışı izlenmektedir. Önceki modelimizde motor gücü 7.750 dev/dak’da 110 bg güç üretirken, yeni R 1200 GS modelinde 7.750 dev/dak’da 125 bg üretmektedir. Yeni modelde devir sayısı aynı kalırken beygir gücünün daha fazla arttırıldığını görmekteyiz. Tam dolu yakıt deposu ile önceki model ağırlığı 256 kg. karşı yeni BMW 1200 GS’ in full depo ile ağırlığı 238 kg. olarak verilmektedir.

Önceki versiyon da yüksüz şekilde sele yüksekliği 909 / 890 mm. İken yeni modelimizde sele yüksekliğimiz yüksüz olarak 850/870 mm. olarak orta boylular için kullanım avantajı sayılabilecek şekilde iyileştirilmiş vaziyette. 2013 model yeni BMW R 1200 GS’ te farklı sürüş modları bulunmakta. “Rain”, “Road”, “Dynamic”, “Enduro” and “Enduro Pro”. Seçilen sürüş programına göre yağmurlu havada, normal yol şartlarında ve off-road kullanımlarında motor devri değişerek rahat ve uygun güvenli kullanıma göre hareket etmektedir. Off-Road ortamında Dynamic sürüş modu seçili iken çok bozuk, kaygan bir yolda ilerlemekte zorluk çekersiniz. Enduro modunda ise daha rahat bir motor devri ile güvenli şekilde ilerlenmektedir. Yeni R 1200 GS modelini testim süresince normal yol şartlarında sürekli olarak “Road” konumunda kullandım.

Gayet rahat sorunsuz bir sürüş zevki yaşattı. Yalnızca arazi ortamında “Enduro” modu ile ilerlemek durumunda kaldım. Çok daha rahat bir kullanım sağladı. BMW R 1200 GS gerek hafif ama büyük gösterişli yapısı gerekse ağırlık merkezinin en uygun şekilde dengeli olması ile kullanım açısından şu ana kadar tüm motorlara oranla en iyi olanı diyebilirim. Özellikle şehir içinde ve virajlı dağ yollarında araba kullanırken daha çok yorulduğumu anladım. BMW R 1200 GS sahibi olmak için ise iyi bir otomobil parasını gözden çıkartıyor olmanız gerekmekte. Test izlenimim süresince açık olan motordan benzer yapıdaki diğer motorlarda olduğu gibi herhangi bir sıcaklık ve yanma hissini yaşamadım. R 1200 GS te gidon ve dönme açısı ağırlık merkezi ile iyi yapılandırılmış olduğu için özellikle dönüşlerinizde size büyük rahatlık sağlamakta ve güven vermekte. Elektronik gaz tepkimesi ve kullanımı oldukça başarılı olmuş. Hafif ve yumuşak yapıdaki debreaj kolu ile gaz tepkisi sorunsuz şekilde başarı ile çalışmakta. Motor devrini kullanıma göre ayarlayarak daha agresif ve seri hareket edebiliyorsunuz. Yeni BMW R 1200 GS’in kombine ABS fren sistemi ise mükemmel denebilecek şekilde iyi çalışmakta ve motoru sorunsuz şekilde yavaşlatarak güvenli şekilde durabilmenizi sağlıyor. Özellikle ESP devre dışında arazi ortamında Adventure modelini aratmayacak kadar iyi tasarlanmış. BMW R 1200 GS anlatmak yerine yaşanması ve sahip olunması gereken ayrıcalıklı özel bir araç sınıfında. Motorun standart ayarlanabilir ön touring camı ise kullanımda size büyük kolaylık sağlamakta. Rüzgar ile aranızda tam olarak iletişimi kesiyor. Motor yan koruma demirleri ise özellikle arazi ortamı dahil olmak üzere tüm yol şartlarında olmazsa olmaz. Gündüz açık ön farı, elcik ısıtma (kademeli), ağırlık ayarlanabilir sert-yumuşak süspansiyon yapısı, Km’de şehir içinde 5.5 lt yakıt yakması gibi pek çok özelliği bir arada bulunduran güçlü, ekonomik ve güvenli olması sebebi ile vergi dilimi ve euro artışı haricinde sahip olmayı hak eden özel bir araç.

Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan ikonik modeli 500e’yi, moda ikonu haline getiriyor. “Fiat 500e...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini en çağdaş tasarımlarla buluşturan Opel, sınıfının en çok tercih...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak göz kamaştırıcı Alfa Romeo standı,...

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran, geleceğe yönelik fikirleri bir araya getiren bir fikir laboratuvarı...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle otomotiv sektörüne referans niteliğinde ürünler kazandıran Delphi, Avrupa Satış...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü nesliyle üretime başladığını açıkladı. İtalya'daki Stellantis Melfi fabrikasının bantlarından...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip yeni stand tasarımıyla en güncel modellerini sergileyecek. Marka, 300...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran,...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Peugeot 7. Mardin Bienali’nin ana sponsoru oldu

Yenilikçi bakış açısı, estetik anlayışı ve insan odaklı yaklaşımıyla yalnızca otomotiv dünyasında değil, kültür ve...

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik…

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik Oyunları’nda Ödüller Mornine’den....  Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,spora olan...

2026’da 250’nin üzerinde cihaza ulaşmayı hedefleyen marka

sepascharge, 2030 yılında Türkiye’nin ilk 5 şarj ağı arasına girmeyi hedefliyor... Sepaş Akıllı Çözümler A.Ş.'nin elektrikli...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Shell Türkiye 16. Yol Emniyeti Konferansı…

Shell Türkiye, 16 yıldır aralıksız düzenlediği Yol Emniyeti Konferansı’nı bu yıl “Yol Emniyetinde Dijital Dönüşüm...

Hyundai Motor Türkiye’den Ekipman Bağışı…

Hyundai Motor Türkiye (HMTR), yaklaşık 30 yıldır sürdürdüğü üretim faaliyetleriyle otomotiv sektöründe öncü rol üstlenirken,...

Yeni Renault Clio Continental EcoContact 7 ile Yola Çıkıyor…

Yüksek enerji verimliliği ve düşük yuvarlanma gürültüsüyle EcoContact 7, AB lastik etiketinde en üst seviyede...

Pirelli CyberTyre Teknolojisi Üç Yeni Ödül…

Lastik sensörlerinden veri toplayabilen, bu verileri özel algoritmalarla işleyebilen ve araç elektroniğiyle gerçek zamanlı olarak...

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG ortak girişimi

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG’nin (EnBW) ortak girişimi Borusan EnBW Enerji, 2022 yılından bu...

İnci Holding’in Geleneksel Cevdet İnci Onur Gecesi…

İnci Holding'in geleneksel yıl sonu etkinliği Cevdet İnci Onur Gecesi, grup şirketleri çalışan ve eşlerinden...

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir...