Test Sürüşü: Yamaha MT-09

®
Çok Okunanlar

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...
Yamaha MT-09, spor motosiklet tasarımında yepyeni bir konsept sunar. Yeni bir kompakt şasi ve yüksek torklu ve 3 silindirli bir motora sahip, yeni nesil performanslı bu motosiklet, karakter ve ruhun önemini kavrayan sürücüler için tasarlanmıştır.
Yüksek performanslı bu yeni modelin en önemli parçası, mükemmel hızlanma sağlayarak adrenalin seviyenizin artmasına yardımcı olan ve geniş bantlı, yalın ve doğrusal bir tork sunan hafif 850 cc 3 silindirli motordur. Çeviklik sağlamak amacıyla, bu yeni ve dinamik, çıplak, motard tarzı motosiklet, kompakt alüminyum şasi ve şehir içindeki günlük sürüşlerden Pazar sabahlarının trafik sıkışıklıklarına kadar her sürüşü kolay kılan dik sürüş pozisyonu sunar.

Motorun test sürüşünü yapabilmek adına istek gösterdiğim ve daha önce kullanmadığım için MT09 merak ettiğim bir modeldi. İyiki’de test ettim diyorum şimdi. Sürüşün soğuk havada pek tadı olmasa da bana yetecek kadarı ile şimdilik tatmin oldum. Öncelikle şunu söylemeliyim 850 cc gücünde 115 beygirlik bir motor özellikle ilk bakışta sizi korkutabilir özellikle çıplak ve çok atletik gösteriyor ise. 188 kg.’lık hızlı ve hafif yapısı ile kullanmadan önce biraz da olsa insanda bir çekince yaratabilir. MT 09’un selesine oturduğunuz andan itibaren bu çekincenizi bir kenara bırakarak merak ettiğiniz motorun neler yapabileceğine dair keşif duygunuzu harekete geçiriyorsunuz. Kaskımı takma esnasında Yamaha Türkiye’de
sorumlu Ebru hanım son direktifleri bana iletirken o esnada motorun kontak anahtarı çevirip bir an önce test sürüşüne başlama telaşı içinde son olarak neler söylediği hatırlamaya çalışıyordum. Kulağımdaki son ses teslim saatini geciktirme en son saat 17:00 ok.. Kontağı açtım vitesi 1’e takıp direk hareket ederek uzaklaşıyorum. Motoru daha önce kullanmamış olmama rağmen ilk etapta itici gelen ya da olumsuz herhangi bir tepki ile karşılaşmadım. İkinci vitese ilk geçirdiğim anda ise süratim 90 – 110 km’ye gelmişti. Aniden frenleri…test etmem gerektiğini hatırlayarak ön ve arka frene sıkıca asılıyorum.

MT 09 hızlıca yavaşlayıp motor kazık yutmuş gibi kısa mesafede durma eğiliminde. En ufak bir kayma ya da güvensizlik hissi uyandırmadığı için kaldığım yerden aynı şekilde agresifce kullanmama devam ederek test için beklediğim motoru soğuk hava keserken gaza yüklenerek devam ediyorum. İlk olarak girdiğim S virajında MT 09 modelin virajda yatma başarısı kontrollü olması beni etkliyor. MT 09 ilk anlarda güvenimi kazanmayı başardı. Özellikle dönüşlerde iyileştirilmiş ağırlık yapısının Fazer 8 gibi tam kafada olmayarak benzin deposu ile oturduğunuz sele altı motor bloğunun ortasında yer alması motorun tüm denge merkezini tek bir noktada toplamayı başararak hafif olması ile birlikte güvenli dönüşleri başarı ile sağlamakta. Arka teker ve lastiğimizin de etkisi oldukça yüksek. Motor bir tasarım harikası bence söylemeden önce her şey zaten ortada diye düşünüyorum. Naked modellerde genelde kafa’da far üzerinden kısa bir rüzgarlık camıda olabiliyor. MT 09 ‘da olsa idi yalnızca tasarımını bozardı diye düşünüyorum. Fakat bu tarz motorlarında tek olumsuz tarafı rüzgar direncinin tümü ile direk olarak üzerinizde olması. Dijital gösterge paneli şık ve kaliteli redline ise kolay gözükmekte. Motorumuzu tahmin ettiğiniz gibi 3 farklı modu seçeneğinde test ettik. Standart modu içlerinde bana en uygun olanı idi. Agresif kullanım için ise daha fazla tepki isterseniz motorun ön tarafının hafifliği ile 3 silindirin torku tümü ile yansıtması sonucu ani hızlanma şerit geçişlerinde ön tekerin neredeyse yerden kesilebildiğiniz çok rahat hissedebiliyorsunuz. MT 09 günlük kullanım olarak özellikle yağışlı kış aylarında uzun mesafe yolculuklarda tahminen tercih sebebim olmayacaktır.

Fakat normal hava şartlarında şehir içinde kullanım kolaylığını sağlayabilen kaslı ve kıvrak bir motor. Genel anlamda MT 09 modelinden oldukça memnun kaldım diyebilirim. Rakiplerine göre artıları oldukça fazla ve gayet dengeli bir motor. Özellikle ABS fren yapısı ve arka fren sistemi yeterli seviyede iyi çalışmakta. Arka koltuk yapısı bana Yamaha yarış modellerini anımsattı. Motorun üzerinde standart olarak kullanılan Dunlop marka 180/55ZR17M/C lastikler oldukça kaliteli duruyor hamuru ise yolu tutan iyi bir kıvamda. MT 09 modelinin rakiplerine göre artı yönü 24.000 TL fiyatı ile fark yaratıyor olması diye düşünüyorum. Motoru kullanırken hoşuma gitmeyen ufak bir ayrıntı ise sinyal ve korna tuşlarının kolay olmayan yapıdaki kullanım zorluğu oldu. Ayrıca, sinyal tuşlarında kullanılan malzeme yapısıda yamaha markasına yakışan kaliteden biraz daha az sanıyorum. Onun dışında ise Yamaha MT 09 özel bir model olma yolunda diyebilirim. Özellikle kullanımı kolay hafif ve çabuk hareket etmeye sevenler için biçilmiş bir kaptan. Ben birazda bu makineyi Suzuki’nin yeni inazuma modeline yalnızca tasarım anlamı ile biraz da olsa benzettim. MT 09 ciddi anlamda olmuş bir motosiklet. Dilediğiniz şekilde ekonomik yada performanslı şekilde motoru yormadan kullanabilirsiniz. Kesinlikle beğenecek ve zevk alacağınız kullanım hissi güzel olan bir model. Son olarak ise 4 mevsim şartlarında kullanabileceğim şahsi motor tarzımdan uzak bir model. Fakat MT 09 kuru havalarda yırtıcı sesi ile sizi baştan çıkaran ve kışkırtıcı vazgeçmesi kolay olmayan bir model kıvamında.
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...