Test Sürüşü: RENAULT MEGANE E-TECH

®
Çok Okunanlar

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu oldu

2016 yılından bu yana MAİS A.Ş. Genel Müdürü olarak görev yapan Dr. Berk Çağdaş, görevini Bahaettin Tatoğlu’na devretti. OYAK Otomotiv...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile...

OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Renault’nun Bursa üssünde üretim hattını inceledi

Oyak Renault’nun Bursa’daki üretim üssünü ziyaret eden OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Duster, Clio ve Boreal modellerinin üretim hatlarını...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi...

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY

Renault Megane elektrikli modeli olan Megane E-Tech modeli rahat kullanımı ve teknolojik uzun menzili ile dizel ve benzinli modellerinde olduğu gibi aracı şarj etmek içinde çok fazla vakit kaybı olmadan ve çok sık olmayan aralıklar ile şarj etme noktasında kısa süreli zamanlar ile oldukça kullanışlı ve verimli rahat bir sürüş kullanıcılarına vaat ediyor. Megane E-Tech %100 elektriklinin gövde hatları, yüksekliği, tavan tasarımı, tamponları ve dar tabanlı lastikleri, aerodinamiği en üst düzeye çıkarmak üzere tasarlanmış. 1.633kg. ağırlığa sahip Megane E-Tech %100 elektrikli; alüminyum kapıları ve hafifletilmiş alaşımlı malzemeler sayesinde segmentindeki en hafif elektrikli araçlardan biridir. Bu sayede, eşdeğer güçteki diğer araçlara göre daha fazla sürüş menzili elde etmenizi sağlıyor.

Megane E-Tech %100 elektrikli, uzun yol seyahatlerinizi daha konforlu hale getirmek için 130 kW DC şarj gücü ile donatılmış ve bu sayede 30 dakikada 300 km menzil kazanarak gideceğiniz yere en hızlı şekilde ulaşmanıza imkan veriyor. Kompakt gövde, crossover stili, sportif ve aerodinamik tasarım. Altın renkli tampon eklentileri, 20’’ jantları, yıldız siyah tavanı, tamamen LED ön farlar ve 3D derinlik imzalı LED arka stopları ile Renault tasarım dilini Megane E-Tech modelinde ön plana çıkarmayı başarmış. Renault Megane E-Tech modelinde EV60 220 hp özel bir motor kullanılmış ve tam olarak 220 beygir güç üretiyor. Araç bu konuda maksimum performansı kullanıcısına sunuyor. Bu motor ile Megane E-Tech WLTP test prosedürüne göre tam olarak 450km menzil sunuyor. Ayrıca araç 20inç jant ve 215/45 R20 95T Goodyear Efficient Grip lastikler ile donatılmış. DC 130 kW hızlı şarj ile 42 dakikada şarj olabiliyor.

Renault Megane maksimum hız 160km/s. 0-100 km/s hızlanmasını ile 7.4 saniyede tamamlıyor. Ortalama enerji tüketimi (kWh/100 km) 16.1 değerine sahip. Adaptif hız sabitleyici (ACC) sistemi; Aracınızı kullanırken önünüzdeki araç ile aranızda güvenli mesafeyi korumanıza yardımcı oluyor. Aradaki mesafe çok kısaldığında sistem fren yaparak yol tekrar açıldığında gaza basarak güvenli bir şekilde yol almanıza imkan veriyor. Şerit takip sistemi ise Saatte 70 ile 160 km arası hızlarda çalışan sistem, sinyal vermeden şeritten taştığınız durumda direksiyona müdahale ederek aracı kendi şeridinde tutuyor.

Sistem, sinyal vermeden şeritten taştığınız durumda bu durumu tespit eder ve sürücüyü sesli ve görsel olarak yine uyarıyor. Şu ana kadar üretilen 110 mm’lik en ince batarya ve kompakt motoru sayesinde ön tarafta ekstra alan kazandırılmış ve toplam 33 litre saklama alanı elde edilmiş. Uzun dingil mesafesi ve vites kutusu gibi mekanik parçalar içermediği için zemin düz ve geniş bir diz mesafesi elde edilmiş. Megane E-Tech %100 elektrikli, düşük ağırlık merkezine ve daha iyi bir ağırlık dağılımına sahip. Güçlü elektrikli motoru sayesinde etkileyici bir hızlanma sunuyor. Megane E-Tech %100 elektriklinin bataryası 8yıl / 160.000 km garanti kapsamında. Megane E-Tech %100 elektrikli, standart olarak mod 3 kablo ile sunuluyor. Aracınızı hızlı şarj (DC130 kW) ile şarj etmek istediğinizde ise hızlı şarj istasyonlarında yer alan kabloyu aracınıza takarak şarj işlemini başlatabilirsiniz. Yeni Renault Megane E-Tech elektrikli araçlar çıktığından günümüze sürüşünde en rahat ettiğim ve en rahat kullanabilirlik açısından performansını da ayrıca beğendiğim, rahat oluşu bakımından yormayan bir araç olarak ön plana çıkıyor.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...