Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY
Test sürüşünü yapmış olduğum Mercedes-Benz E 200 D, 160 beygir gücünde ve tam olarak 1.6 litrelik dizel bir motor ile Türkiye pazarına sunuldu. Mercedes-Benz markasının tam olarakta sürüş hissini ve zevkini yansıttığı giriş seviyesi diyebiliriz E 200 D modeli için…
En azından bu benim için böyle. Aracımızın AMG donanım paketine sahip olması güzel bir ayrıcalık. Araç çok geniş, çok uzun ve çok kaslı bir yapıya sahip. Üzerinde arkaya kadar açılabilen cam tavan harika. Arka camların koyu renk olması güzel. Daha büyük jantlar ve düşük yan profile sahip lastikler yakışmış. Hız ve performans yol tutuş, kısa fren mesafesi için yağmurlu havalarda ideal bir sürüş vaat ediyor. Bir Mercedes-Benz araçtan beklediğiniz herşey hayalet gösterge paneli üstelik orta konsola kadar uzuyor. Tam sistem bir bilgi ekranı. Joystik dokunmatik elinizin altında muhteşem olarak oldukça ergonomik bir yapıda.
Direksiyon üzerinde yer alan bu dizel araçta ki F1 vites kulakçıkları isteğinize anında cevap veriyor. Torpido gözünde yer alan Mercedes-Benz E 200 D modeline özel 3 farklı kademede ayarlanabilen iyonizerli parfüm sistemi var. O güzel kokuyu da unutmamalı. 160 Beygir gücünde ve 360 Nm’lik Torka sahip 1.6 litrelik dizel Motor’da tam olarak 9 ileri otomatik şanzıman görev yapmakta. Eco modu, Spor ve Spor+ olmak üzere farklı sürüş modları yer alan aracımız saatte 0-100 km/hız arasını fabrika verilerine göre 8.4 saniyede alabiliyor. Oldukça ekonomik olan motor yapısı sayesinde şehir dışında ortalamada 5.5 lt/100 km’de yakıt sarfiyatı bulunuyor.
Mercedes-Benz E 200 D test aracımızda önde 245/40 R19 arkada ise 275/35 R 19 alaşımlı jantlar ve lastikler takılı. Aracımız 4940mm uzunluk ile nerede ise rekor kıracak düzeyde. Bu uzunluğu sayesinde tam olarak 540 litrelik bir bagaj alanına sahip. Üstelik iki farklı bölmeden oluşan bu bagaj saklama alanı ile de oldukça idaalı bir alana sahip. Özellikle deri direksiyon üzerinde yer alan tuşların ve menünün kullanımı oldukça kolay ve basit. Dört silindirli dizel motor, alüminyum konstrüksiyon çıkış sınıfında yeni bir ölçüt yaratmışa benziyor. “‘Markanın Kalbi’ olarak da kabul edilen ve Türkiye’de büyük ilgiyle karşılanan E-Serisi Sedan, Mercedes-Benz tarihinin en yüksek satış adedine ulaşan modeli olarak ayrıca ön plana çıkıyor. 2 adet 12.3 inç geniş ekranlı kokpit ve kablosuz cep telefonu şarj fonksiyonu teknolojik bileşenleri oluştururken, otomatik bagaj kapağı kapatma sistemi, kapı kapama yardımcısı (Vakumlu kapılar) ve güneş koruma paketi, sürücü ve yolcular için maksimum konforu sunuyor.
Yeni nesil direksiyon, kapasitif sensörler yardımıyla Eller Direksiyonda Denetimi (Sürücünün ellerinin direksiyonda olup olmadığı denetliyor.) Aktif Dur-Kalk Yardımcısı, Aktif Direksiyon Yardımcısı ve Sürüş Yardım Paketi bulunan E 200 D serisinde, Dönüş ve Çapraz Trafik Fonksiyonu ve Araçtan Çıkış Uyarı sistemiyle güvenlik daha da ileriye taşınmışa benziyor. Fonksiyonları geliştirilen Park Paketi, 360° kamera sistemi ile yandan görünüm özelliği sunuyor. Tüm bunların yanı sıra ;İç mekân da daha fazla konfor sunmak üzere, LINGUATRONIC akıllı sesli komut sistemi ve artırılmış gerçekliğe sahip navigasyon ile birlikte MBUX kullanıma sunuluyor.
İç Mekân Yardımcısı, ENERGIZING COACH ile birlikte ENERGIZING Konfor Paketi ayrıca ENERGIZING Koltuk Kinetiği sürüş konforuna da katkı sağlıyor. E 200 D modelinde kullanılan 1.6 litrelik dizel motor yüksek verimlilik seviyesine, düşük emisyona ve yüksek güç üretimine sahip. 9G-TRONIC otomatik şanzıman da geliştirilmiş. Elektromotor, güç elektroniği ve şanzıman soğutucusu şanzımanın içine taşınmış olması, daha önce kullanılan kablolar ortadan kalkarken, alan ve ağırlık olarak bir avantaj elde edilmiş. Böylece şanzıman farklı içten yanmalı motorlarla birlikte kullanılabilir bir hale gelmiş. Ayrıca şanzımanın verimliliği de bu şekilde artırılmış. Son olarak, kullanıcı ruh hali veya iç mekân konseptine uygun olarak dört farklı ekran temasından birini seçebiliyor. Yeni E-Serisi artık çok daha kullanışlı oturaklı ve zekası ile de kullanıcı dostu bir araç olmuş.