Test Sürüşü: Mercedes-Benz CLS 300 d 4MATIC FL AMG

®
Çok Okunanlar

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Mercedes-Benz yeni CLS 300 d 4MATIC FL AMG modelinin test sürüşü İstanbul’un soğuk hava ve buz gibi yollarında gündüzü-geceye katarak, kullanarak, 3 gün boyunca yaşadığım bir araç oldu.

Öncelikle aracımıza dışarıdan baktığımızda Mercedes-Benz Metalik spektral mavisi renge sahip olduğunu görüyoruz. Buna ek olarak göze çarpan 20″ çok kollu siyah AMG tasarımı hafif alaşım jantlar oluyor. Aracımızın üzerinde AMG jantlar için genişletilmiş özel çamurlukları bulunmakta.

AMG dış mekan tasarım konsepti olarak, AMG gövde tasarımı test aracımızda yer alıyor. Run-flat lastikler “Michelin Pilot Sport3” fransa yapımı standart donanımında aracın yer alıyor. Aracın arka tarafında ise AMG tasarımı gövde rengi bagaj üstü spoyleri araca sportif bir duruş katıyor.

Yine yeni CLS300 d 4MATIC aracımızın arka bagaj kapağı HANDS-FREE ACCESS, eller serbest bagaj açma ve kapama fonksiyonuna sahip. Aynı zamanda anahtar üzerinden otomatik olarak açılıp kapanabiliyor.

Aracımızın arka bagaj içi 2 farklı katmandan oluşmakta. Aynı zamanda Bagaj vale kilidi de bulunuyor.

Yeni CLS300 d 4MATIC AMG aracımızın yandan bakıldığında uzunluğu tam olarak 4.996mm bu sınıfının en uzun aracı denilebilir. En son bu uzunluğu Volvo V90 ve Volvo S90 araçlarda görmüş idik. Sınıflarının en uzun araçları ile birbirlerine S sınıfında oldukça yakın gözüküyorlar. Elbette kendi sınıfında benzerlik gösteren Volkswagen CC 4873 mm uzunluğa sahip. Yeni CLS300 d 4MATIC bu uzunluğu ile arka bagajında ciddi anlamda hem derinlik hem de genişlik olarak ciddi bir yükleme kapasitesine de sahip.

Aracın bagaj bölmesinin bir alt katmanında ise yine sağ tarafta ufak eşyalarınızı koyarak kapalı şekilde saklayabileceğiniz oldukça kullanışlı olan bir alanda mevcut.

Yeni CLS 300 d 4MATIC FL AMG’nin motoru 2.0 litre dizel 9G-TRONIC, 9 ileri oranlı otomatik şanzımana sahip ve tam olarak 265 beygir güç üretiyor. Aracın üzerinde bulunan 70 Ah akü ise bir bakıma geri kazanım teknolojisi ile beraber 14 V Alternatör akımı ile beraber araca ufak bir hibrid kullanım sistem de sağlıyor.

Yakıt tüketimi, şehir dışı (4,8 litre/100 km)’de olarak fabrika verisi bulunuyor. Yakıt tüketimi, şehir içinde ise (7,6 litre/100 km)’de bir sarfiyatı bulunuyor. Elbette bu aracın ECO kullanım modunda alınmış makul verileridir. COMFORT ve SPORT modunda aracın yakıt sarfiyatında kullanım verileri buna bağlı olarak artış gösterebilir. Bu arada sürüş modlarından yeri gelmiş bahsetmişken CLS300AMG’de Eco, Comfort, Sport, Sport+ ve Kendi Özel ayar seçeneklerinizin de yer aldığı tam 5 farklı sürüş modu bulunmakta.

Bu sürüş modlarını ayrıca kolayca sürüş esnasında değiştirmeniz mümkün.

Aracın içine baktığımızda ise oldukça açık ferah ve yazlık bir konsept bizi karşılamakta. Neva grisi nappa deri, magma grisi konsol, Açık damarlı gri dişbudak ağacından, mat cilalı ahşap süslemeler Yeni CLS 300 AMG 4 MATIC aracımızda yer alıyor. Yeni CLS’de Isıtmalı ve havalandırmalı ön koltukları bulunuyor.

Mat cilalı orta konsol süslemeleri, Burmester surround ses sistemi ve 2 adet 12.3 inçlik geniş ekranlı kokpit ekranları Mercedes-Benz Yeni CLS300’de ilk göze çarpanlardan…

CLS 300 d 4MATIC FL AMG test aracımızın versiyonunda özel olarak Gece Paketi yer almakta. Karartılmış arka ve arka yan camlar, Aydınlatmalı, değiştirilebilir kapaklı kapı eşikleri, AMG paspaslar, Yeni 3 kollu Nappa deri kaplı çok fonksiyonlu direksiyon simidi, Neva grisi tavan döşemesi, AMG iç mekan tasarım konsepti, İç Aydınlatma Paketi 64 renkli ambiyans aydınlatması aracımızın iç tasarım özellikleri arasında yer alıyor.

Yeni CLS 300 d 4MATIC Sürüş Özelliklerinden bahsedecek olursak; aracımızın adında da anlaşılacağı üzere otomatik 4 tekerden çekiş sistemine sahip. AMG DYNAMIC SELECT, sürüş karakter seçim fonksiyonu, DYNAMIC BODY CONTROL, sertliği seçilebilen süspansiyon sistemi, Direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları F1 vitesleri aracımızın en önemli öne çıkan sürüş dinamikleri arasında yer almakta.

Aracımızın sürüş modlarında ECO modunda akü geri kazanım teknolojisi ile birlikte aracımızın süspansiyon, klima ve ESC sistemi uyarlamasında en düşük yakıt sarfiyatına göre araç sürüş modunu ayarlıyor. Aracımızın CONFORT modunda ise yine aracımız süspansiyon sistemi, fren sertliği sistemini ve direksiyon sertliğini ona göre ayarlayarak yol şartlarına göre konforlu bir sürüş için ideal şekilde kendini sürekli olarak ayarlıyor. SPORT VE SPORT+ sürüş modlarında ise aracımız öncelikle SPORT modunda daha sert agresif bir sürüşe olanak sağlarken kısıtlı olarak ESC’yi açıp, kapatıyor. Frenler ise daha sert ve tepkisel olabiliyor. SPORT+ modunda ise ESC komple kapalı bir şekilde araç salınım sürüşlerine olanak sağlamış olsa da burada ki en önemli sürüşteki konu 4MATIC sürekli devrede olduğu için en ufak bir kaymada ya da aracın hızlı dönülen kaygan virajlı zeminlerde aracın kaymasına (drift) imkan vermiyor. Kısıtlı ve zorunlu bir kaymadan sonra 4MATIC kaymasını ya da spin atmasına izin vermiyor. Güvenlik daha çok ön planda olduğundan Sport+ seçeneğinde çok fazla oynayabileceğiniz bir araç değil.

Yeni CLS 300 AMG 4MATIC üzerinde bulunan Runflat lastikler ön tarafta 245/35 R 20 ve arka tarafta 275/30 R 20 seçim olarak kullanıldığından dolayı, burada konfor bakımından tek handikap aracın 30 ve 35 olan lastik kalınlığının 60 düzeyine çıkarılması olacaktır. Türkiye yol şartlarında görünüş ve sportif bir kullanım olarak üzerinde seçili 30 yanak yüksekliğine sahip bu aracımızın lastikleri maalesef konfor ve yol şartlarında negatif bir sürüş sergilemektedir. Günlük kullanımlar için çok daha konforlu ve uygun 60 yanak yüksekliği seçili daha yumuşak hamura sahip lastikler ile oldukça konforlu ve yine sportif bir şekilde aracın daha iyi yol şartlarına uygun kullanabileceğini düşünmekteyim.

Yazar – Özgür Sunay

 

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...