Test Sürüşü: Mercedes-Benz CLS 300 d 4MATIC FL AMG

®
Çok Okunanlar

OMODA 7 Tasarımı ve İleri Teknolojileriyle

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA, yeni D-SUV modeli OMODA 7’de en ileri...

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Banaz-Ahıskalı İkinci Zaferi Evinde Kazandı

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally, Toksport WRT adına yarışan ev sahibi ekip Buğra Banaz-Onur...

Kerem Kazaz Şampiyona liderliğine devam ediyor

Team Petrol Ofisi sporcusu Kerem Kazaz, 12-14 Eylül tarihlerinde Eskişehir'de gerçekleşen zorlu Esok Rallisini genel klasmanda 4. sırada tamamlayarak...

OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Renault’nun Bursa üssünde üretim hattını inceledi

Oyak Renault’nun Bursa’daki üretim üssünü ziyaret eden OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Duster, Clio ve Boreal modellerinin üretim hatlarını...

Mercedes-Benz yeni CLS 300 d 4MATIC FL AMG modelinin test sürüşü İstanbul’un soğuk hava ve buz gibi yollarında gündüzü-geceye katarak, kullanarak, 3 gün boyunca yaşadığım bir araç oldu.

Öncelikle aracımıza dışarıdan baktığımızda Mercedes-Benz Metalik spektral mavisi renge sahip olduğunu görüyoruz. Buna ek olarak göze çarpan 20″ çok kollu siyah AMG tasarımı hafif alaşım jantlar oluyor. Aracımızın üzerinde AMG jantlar için genişletilmiş özel çamurlukları bulunmakta.

AMG dış mekan tasarım konsepti olarak, AMG gövde tasarımı test aracımızda yer alıyor. Run-flat lastikler “Michelin Pilot Sport3” fransa yapımı standart donanımında aracın yer alıyor. Aracın arka tarafında ise AMG tasarımı gövde rengi bagaj üstü spoyleri araca sportif bir duruş katıyor.

Yine yeni CLS300 d 4MATIC aracımızın arka bagaj kapağı HANDS-FREE ACCESS, eller serbest bagaj açma ve kapama fonksiyonuna sahip. Aynı zamanda anahtar üzerinden otomatik olarak açılıp kapanabiliyor.

Aracımızın arka bagaj içi 2 farklı katmandan oluşmakta. Aynı zamanda Bagaj vale kilidi de bulunuyor.

Yeni CLS300 d 4MATIC AMG aracımızın yandan bakıldığında uzunluğu tam olarak 4.996mm bu sınıfının en uzun aracı denilebilir. En son bu uzunluğu Volvo V90 ve Volvo S90 araçlarda görmüş idik. Sınıflarının en uzun araçları ile birbirlerine S sınıfında oldukça yakın gözüküyorlar. Elbette kendi sınıfında benzerlik gösteren Volkswagen CC 4873 mm uzunluğa sahip. Yeni CLS300 d 4MATIC bu uzunluğu ile arka bagajında ciddi anlamda hem derinlik hem de genişlik olarak ciddi bir yükleme kapasitesine de sahip.

Aracın bagaj bölmesinin bir alt katmanında ise yine sağ tarafta ufak eşyalarınızı koyarak kapalı şekilde saklayabileceğiniz oldukça kullanışlı olan bir alanda mevcut.

Yeni CLS 300 d 4MATIC FL AMG’nin motoru 2.0 litre dizel 9G-TRONIC, 9 ileri oranlı otomatik şanzımana sahip ve tam olarak 265 beygir güç üretiyor. Aracın üzerinde bulunan 70 Ah akü ise bir bakıma geri kazanım teknolojisi ile beraber 14 V Alternatör akımı ile beraber araca ufak bir hibrid kullanım sistem de sağlıyor.

Yakıt tüketimi, şehir dışı (4,8 litre/100 km)’de olarak fabrika verisi bulunuyor. Yakıt tüketimi, şehir içinde ise (7,6 litre/100 km)’de bir sarfiyatı bulunuyor. Elbette bu aracın ECO kullanım modunda alınmış makul verileridir. COMFORT ve SPORT modunda aracın yakıt sarfiyatında kullanım verileri buna bağlı olarak artış gösterebilir. Bu arada sürüş modlarından yeri gelmiş bahsetmişken CLS300AMG’de Eco, Comfort, Sport, Sport+ ve Kendi Özel ayar seçeneklerinizin de yer aldığı tam 5 farklı sürüş modu bulunmakta.

Bu sürüş modlarını ayrıca kolayca sürüş esnasında değiştirmeniz mümkün.

Aracın içine baktığımızda ise oldukça açık ferah ve yazlık bir konsept bizi karşılamakta. Neva grisi nappa deri, magma grisi konsol, Açık damarlı gri dişbudak ağacından, mat cilalı ahşap süslemeler Yeni CLS 300 AMG 4 MATIC aracımızda yer alıyor. Yeni CLS’de Isıtmalı ve havalandırmalı ön koltukları bulunuyor.

Mat cilalı orta konsol süslemeleri, Burmester surround ses sistemi ve 2 adet 12.3 inçlik geniş ekranlı kokpit ekranları Mercedes-Benz Yeni CLS300’de ilk göze çarpanlardan…

CLS 300 d 4MATIC FL AMG test aracımızın versiyonunda özel olarak Gece Paketi yer almakta. Karartılmış arka ve arka yan camlar, Aydınlatmalı, değiştirilebilir kapaklı kapı eşikleri, AMG paspaslar, Yeni 3 kollu Nappa deri kaplı çok fonksiyonlu direksiyon simidi, Neva grisi tavan döşemesi, AMG iç mekan tasarım konsepti, İç Aydınlatma Paketi 64 renkli ambiyans aydınlatması aracımızın iç tasarım özellikleri arasında yer alıyor.

Yeni CLS 300 d 4MATIC Sürüş Özelliklerinden bahsedecek olursak; aracımızın adında da anlaşılacağı üzere otomatik 4 tekerden çekiş sistemine sahip. AMG DYNAMIC SELECT, sürüş karakter seçim fonksiyonu, DYNAMIC BODY CONTROL, sertliği seçilebilen süspansiyon sistemi, Direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları F1 vitesleri aracımızın en önemli öne çıkan sürüş dinamikleri arasında yer almakta.

Aracımızın sürüş modlarında ECO modunda akü geri kazanım teknolojisi ile birlikte aracımızın süspansiyon, klima ve ESC sistemi uyarlamasında en düşük yakıt sarfiyatına göre araç sürüş modunu ayarlıyor. Aracımızın CONFORT modunda ise yine aracımız süspansiyon sistemi, fren sertliği sistemini ve direksiyon sertliğini ona göre ayarlayarak yol şartlarına göre konforlu bir sürüş için ideal şekilde kendini sürekli olarak ayarlıyor. SPORT VE SPORT+ sürüş modlarında ise aracımız öncelikle SPORT modunda daha sert agresif bir sürüşe olanak sağlarken kısıtlı olarak ESC’yi açıp, kapatıyor. Frenler ise daha sert ve tepkisel olabiliyor. SPORT+ modunda ise ESC komple kapalı bir şekilde araç salınım sürüşlerine olanak sağlamış olsa da burada ki en önemli sürüşteki konu 4MATIC sürekli devrede olduğu için en ufak bir kaymada ya da aracın hızlı dönülen kaygan virajlı zeminlerde aracın kaymasına (drift) imkan vermiyor. Kısıtlı ve zorunlu bir kaymadan sonra 4MATIC kaymasını ya da spin atmasına izin vermiyor. Güvenlik daha çok ön planda olduğundan Sport+ seçeneğinde çok fazla oynayabileceğiniz bir araç değil.

Yeni CLS 300 AMG 4MATIC üzerinde bulunan Runflat lastikler ön tarafta 245/35 R 20 ve arka tarafta 275/30 R 20 seçim olarak kullanıldığından dolayı, burada konfor bakımından tek handikap aracın 30 ve 35 olan lastik kalınlığının 60 düzeyine çıkarılması olacaktır. Türkiye yol şartlarında görünüş ve sportif bir kullanım olarak üzerinde seçili 30 yanak yüksekliğine sahip bu aracımızın lastikleri maalesef konfor ve yol şartlarında negatif bir sürüş sergilemektedir. Günlük kullanımlar için çok daha konforlu ve uygun 60 yanak yüksekliği seçili daha yumuşak hamura sahip lastikler ile oldukça konforlu ve yine sportif bir şekilde aracın daha iyi yol şartlarına uygun kullanabileceğini düşünmekteyim.

Yazar – Özgür Sunay

 

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...