Pirelli 2022 yılında genç pilotlara verdiği desteği artırıyor

®
Çok Okunanlar

Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modeli Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën,ikinci nesil C5 Aircross...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli süper sedanla ürün gamı...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 62,33...

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale’nin Prömiyerini Yaptı! Stellantis’te Hedef Güvenlik ve Tasarımdan Ödün Vermeden Herkese Uygun...

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz, geri çağırma işlemini...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

Pirelli’nin dün sunduğu 2022 motor sporları sezonu tanıtımında teknoloji, sürdürülebilirlik ve genç yeteneklerin desteklenmesi üç temel unsur olarak vurgulandı. Bu sene, 28 Ocak 1872’deki kuruluşunun 150. yıldönümünü kutlayacak olan İtalyan şirketi için özellikle önemli bir sezon olacak.

Pirelli Motor Sporları Direktörü Mario Isola şu açıklamada bulundu: “Yakın zamanda Monte Carlo Rallisi’yle başlayacak bu yılki motor sporları sezonu bizim için bir dönüm noktasını temsil ediyor. Başta Formula 1 olmak üzere tüm büyük şampiyonalarımızda kullanacağımız yeni ürünlerimiz, yol lastikleriyle yakın bağlantılarını pekiştiriyor. Şirket stratejimiz doğrultusunda motor sporlarını giderek daha sürdürülebilir hale getirme misyonumuzu devam ettiriyoruz. Bu taahhüdümüz, geçen yılın sonunda FIA’dan aldığımız önemli bir çevre sertifikasıyla da teyit edildi. Her zaman olduğu gibi geleceğe bakarken motor sporlarının en parlak yükselen yeteneklerini desteklemeyi de sürdürüyoruz.”

Motor sporları, Pirelli’nin tarihinde her zaman önemli bir rol oynamıştır. Son 115 yıldır bu dünyanın bir parçası olan Pirelli ilk büyük başarısını 1907 yılında Prens Scipione Borghese’nin Pirelli lastikleriyle donatılmış bir Itala ile zorlu Pekin – Paris yarışını kazanmasıyla elde etti. Pirelli bugün dünya çapında 350’yi aşkın farklı yarış etkinliğinde yer alırken 2022 yılında yeni bir teknik sayfa açıyor. Formula 1 Dünya Şampiyonası için yeni 18 inç lastikler, Dünya Ralli Şampiyonası için geliştirilen en yeni hibrit formüllü lastikler ve GT yarışlarındaki tüm klasmanları kapsayan yeni bir lastik yelpazesi bu yeniliklerden bazıları. Pirelli bu yıl ayrıca motor sporları aracılığıyla farklı sürdürülebilirlik programlarına ve genç pilotları destekleyecek girişimlere de odaklanıyor.

Pirelli’nin 2022 motor sporları programı, Motor Sporları Direktörü Mario Isola ile birlikte Ralli Yarışları Müdürü Terenzio Testoni ve GT Yarışları Müdürü Matteo Braga’nın ev sahipliği yaptığı bir online basın toplantısında açıklandı. Canlı yayınlanan toplantıya FIA Spordan Sorumlu Başkan Yardımcısı Robert Reid online bağlanırken kariyerlerinin başında Pirelli’nin desteklediği ralli pilotları Craig Breen ve Oliver Solberg de videolarıyla katıldı.

YENİ LASTİKLERDEKİ TEKNOLOJİ

Formula 1. Formula 1, ilk şampiyonanın düzenlendiği 1950’de olduğu gibi yine Pirelli’nin önünü çektiği bir teknik devrimi başlatmaya hazırlanıyor. Yarım asırdan uzun süre 13 inç lastiklerle koşulan şampiyonada şimdi lastik ebadının 18 inçe çıkarılması, 2022’de yer etkisini tekrar dikkate alan yeni teknik regülasyonlarda önemli bir rol oynuyor.

Yeni 18 inç lastikler, profilden yapısına ve hamurlarına kadar bir lastiğin tüm unsurlarıyla sıfırdan tasarlandı.

Tasarım sürecinde 10.000 saatten fazla kapalı ortam testi ve 5.000 saati aşkın simülasyon gerçekleştirilirken 70’in üzerinde sanal prototip geliştirildi.genel çü Sonuçta yaratılan 30 farklı spesifikasyonlu lastik, tüm takımlar tarafından 20.000 kilometreden fazla test edildi. Bu süreçte kritik bir rol oynayan pilotların her biri çeşitli noktalarda geliştirmelere katkıda bulunurken geri bildirimleriyle Pirelli’nin nihai spesifikasyonları kesinleştirmesine yardımcı oldu.

Yeni lastikler, önceki 13 inç lastiklere kıyasla daha geniş bir çalışma aralığına sahip oldukları gibi ısınma sürecinden ödün vermiyorlar. Sonuç olarak aşırı ısınma sınırlı kalırken bozulma da azalıyor. Ayrıca lastik battaniyeleri için yeni sıcaklık limitleri belirlendi. Buna göre, tüm lastikler daha önce olduğu gibi önde 100 derece ve arkada 80 derece yerine 70 dereceye kadar ısıtılacak. Lastik battaniyesi sıcaklıklarının azaltılması, elektrik tüketimini düşürmeye ve sürdürülebilirliğe yardımcı olmak için gelecek sezonlarda lastik battaniyelerinin kademeli olarak kaldırılması planının bir parçasını oluşturuyor.

Öte yandan, yeni 18 inç versiyonların normal araç sürücülerinin kullandığı lastiklere daha çok benzemesi Pirelli’nin Formula 1 teknolojisini yol lastiklerine aktarmasına da yardımcı oluyor.

Ralli. Pirelli, 1973’te düzenlenen ilk Dünya Ralli Şampiyonasından bu yana hep rallilerin bir parçası olmuştur. Başından beri en ileri lastik teknolojilerinin öncüsü olan İtalyan şirket, 2022 yılında hibrit motorların Dünya Ralli Şampiyonası araçlarında kullanılmasıyla birlikte lastik serilerini de uyarladı. Yeni Rally1 araçlarının artan ağırlığına ve gücüne yanıt verebilmek için tüm P Zero, Scorpion ve Sottozero lastik serilerinde geliştirmeler yapıldı. Bu lastikler Pirelli’nin en büyük motor sporları fabrikası olan Pirelli’nin Türkiye İzmit’teki fabrikasında üretilmektedir.

Asfalt için P Zero ve topraklı yol için Scorpion lastikler ağırlığın 100 kilogram artması ve elektrikli hibrit motorların daha çok tork üretmesi sonucu doğan taleplere yanıt vermek için güçlendirilmiş bir yapı ve optimize edilmiş tasarımla sunuluyor.

Takımlar bu yeni lastikleri ilk defa 2021 sonunda gerçekleştirilen test turlarında denedi. Kış testlerinde toplanan veriler ve 2022’deki rallilerden elde edilecek bilgiler Pirelli’nin sürekli geliştirme felsefesi doğrultusunda bu ürünlerin gelecekteki evrimleri için ilave referans noktaları sağlayacak. Son olarak, ilk kez İsveç’te kullanılacak çivili buz lastikleri güçlendirilmiş bir konstrüksiyon ve geliştirilmiş çiviler içeriyor.

GT Series. Pirelli, GT yarışlarına yönelik daha bütünsel bir lastik serisi oluşturmak ve verimliliği artırırken stok kontrolü sağlamak amacıyla tüm bilgi birikimini ve üretim süreçlerini optimize etti. Yine Pirelli’nin Türkiye İzmit fabrikasında üretilen P Zero DHF adlı yeni lastik yelpazesi, GT2, GT3 ve GT4 olmak üzere tüm GT yarış klasmanlarında kullanılabilecek şekilde tasarlandı.

Yeni P Zero DHF, şimdiye dek GT3 için kullanılan DHE ile GT4 için kullanılan DHB’nin yerini alıyor. P Zero DHF lastiklerde özellikle daha sıcak koşullarda daha geniş bir çalışma aralığını garanti eden yeni bir malzeme ailesi ile ön ve arka arasındaki dengeyi iyileştiren yeni bir yapıdan yararlanılıyor. Bu sayede daha yüksek performanslı, daha çok yönlü ve pilota daha iyi kontrol hissi veren bir lastik ortaya çıkıyor. Aralarında Ferrari, Lamborghini ve McLaren’in de yer aldığı dünyanın en prestijli otomobil üreticilerinden bazılarıyla iş birliği yapan Pirelli’nin tek markalı şampiyonalar için sağladığı lastik yelpazesi de yenileniyor. Bu inovasyonlar sadece bu serilerde yarışan pilotlara değil aynı zamanda benzerleri yollarda kullanılan otomobillerin sürücülerine de fayda sağlayacak.

Yol ve pist arasındaki yakın bağları güçlendiren ABD’deki Trans-Am yarışlarında bu yıl 16 inç lastiklerin yerini 18 inç lastikler alacak. Spa 24 Hours ise Pirelli için sezonun en büyük ve en yoğun motor sporları etkinliği olmaya devam edecek. Bu bir günlük yarışta kullanılan 13.000’den fazla lastiği taşımak için 13 ülkeden 100’ü aşkın kişilik bir ekip ve yaklaşık 30 kamyon gerekiyor. Pirelli’nin temel değerlerini temsil eden GT yarışları, yarış pistinde öğrenilenlerden maksimum fayda elde etmeye yardımcı olan otomobil üreticileriyle iş birlikleri sayesinde Pirelli’nin en yeni nesil P Zero ultra yüksek performans yol lastiklerini geliştirmesine katkıda bulunuyor.

MOTOR SPORLARINDA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN ARTAN ÖNEMİ

Daima Pirelli stratejisinin merkezinde yer alan çevresel sürdürülebilirlik odağı şirketin iş modeline tamamıyla entegre edilmiş durumda. FIA Spordan (ve sürdürülebilirlikten) Sorumlu Başkan Yardımcısı Robert Reid’in belirttiği gibi Pirelli, FIA Çevre Akreditasyon Programında üç yıldız alan ilk ve tek global lastik üreticisi konumunda bulunuyor. Bu prestijli belgelendirme şirketin motor sporları alanındaki sürdürülebilirlik çalışmalarının tanınması niteliğinde. Pirelli’nin Formula 1 ile ilgili olarak bu başarıyı elde etmesinde yenilenebilir malzeme kullanımının artırılması, pist etkinliklerinde tek kullanımlık plastiklerin tümüyle kaldırılması ve tamamıyla çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik uygulamalarıyla yönetilen bir tedarik zinciri gibi faktörler etkili oldu.

Öte yandan, Pirelli’nin motor sporları alanındaki çalışmaları başta karbon emisyonları olmak üzere çevresel etkiyi azaltmaya yardımcı olacak pek çok unsurun titizlikle değerlendirdiği bir dizi sürdürülebilirlik denetimini başarıyla geçti. Sürdürülebilirlik, Pirelli’nin yeni GT lastiği P Zero DHF’in geliştirilme sürecinin de merkezinde yer aldı. Bu süreçte sanal modellemenin kapsamlı şekilde kullanılması sayesinde ihtiyaç duyulan fiziksel prototip sayısı azaltılabildi. En yeni DHF lastiklerin yenilenebilir materyalleri Pirelli’nin iddialı çevresel hedeflerine ulaşmasına yardımcı olurken, aynı lastiğin farklı klasmanlarda kullanılması lojistik açıdan çevre üzerindeki etkinin azaltılması anlamına geliyor.

Pirelli’nin hem iş hem de üretim alanındaki çevresel sürdürülebilirlik hedeflerine örnek olarak toplam CO2 emisyonlarının 2025 yılına kadar (2015 seviyelerine kıyasla) %25 azaltılması ve yenilenebilir kaynaklardan elde edilen elektrik enerjisinin %100’üne eşdeğer bir kota belirlenmesi gösterilebiliyor. Pirelli’nin Romanya’daki Slatina ve Türkiye’deki İzmit motor sporları tesisleri dahil tüm Avrupa fabrikaları bu kotaya şimdiden ulaştı.

Pirelli lojistik tarafında lastik sevkiyatları için en yeni Euro 6D kamyonlardan oluşan bir filo kullanıyor ve olabildiğince hava taşımacılığına kıyasla daha az kirletici olan deniz taşımacılığını tercih ediyor.

Pirelli’nin çevre stratejisi ve fosil yakıtlar yerine %100 yenilenebilir enerjiye geçmeye odaklı iddialı planları sayesinde şirketin motor sporları birimi de dahil olmak üzere 2030 itibarıyla karbon nötr olması sağlanacak.

Pirelli ayrıca motor sporlarında kullanılan lastiklerdeki değerli içeriklerin ömürlerinin sonunda geri kazanılması için araştırma projelerine katılıyor. Şirket bir yandan da kullanılmış lastiklerin geri dönüştürülme işlemi sırasında ana maddelerin çıkarılmasına yönelik yenilikçi fikirleri değerlendiriyor. Pirelli bu sürece dahil edilen lastik sayısını artırma hedefiyle çeşitli uluslararası motor sporları yarışmalarında kullanılan tüm lastikleri geri kazanmak için motor sporları dünyasında bir kampanya başlattı.

 GENÇ YETENEKLERİN DESTEKLENMESİ

Motor sporlarına yaklaşımı kapsamında daima genç yeteneklerin becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlayan Pirelli, bunun için çeşitli Formula 1 ve Dünya Ralli Şampiyonası programlarını ve daha pek çok ulusal şampiyonayı destekliyor.

Pirelli 2022 yılında genç pilotlara verdiği desteği artırıyor. Bu yıl ilk kez dört tekerden çekişli otomobillerin kullanılacağı Dünya Gençler Ralli Şampiyonasının (Junior WRC) sponsoru olmaya devam eden şirket, FIA’nın 17 -26 yaş grubu gençler arasından yeni ralli yeteneklerini bulmak için başlattığı ve yürüttüğü FIA Ralli Yıldızı (FIA Rally Star) programını da destekliyor. Bu yarışma, Ott Tanak ve Elfyn Evans gibi yeteneklerin keşfedilmesini sağlayan ünlü Pirelli Yıldız Pilot (Pirelli Star Driver) planının devamı niteliğinde. Craig Breen ise geleceğin ralli pilotlarını bulmak için düzenlenen ve Pirelli’nin desteklediği bir başka tanınmış girişim olan WRC Akademisi (WRC Academy) mezunu. Ralli Yıldızı programındaki genç pilotlar, gerçek sürüşün yanı sıra dijital motor sporlarının da kullanıldığı kademeli bir süreçten geçerek seçiliyor.

Gelecek vadeden pist pilotlarını Formula 1’e yönlendirmeye yardımcı olacak benzer girişimler de bulunuyor. Pirelli bu doğrultuda uzun yıllardır Formula 3 şampiyonu olan pilota nakit burs vererek zirveye giden yolda yardım eli uzatıyor.

Pirelli’nin desteklediği bir başka önemli proje ise kadın pilotları ve kadınların motor sporlarına katılımını teşvik etmek için tasarlanan FIA Kadınları Pistte (FIA Girls on Track) programı. Bunların tümü, daima Pirelli’nin öncelikleri arasında yer alan kapsayıcılık ve eşitlik amacıyla gerçekleştiriliyor.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler...